Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-26, 23:01
  #769
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo242DL
Jättebra... Kanalen Inessa S måste självklart prenumereras.
Nu har man lite och titta på, och sen lära sig lite engelska kan ju vara bra det också

Till dig, Volvo. En annan sida av VP.

Singing PM: 'Fats' Putin over the top of 'Blueberry Hill' with piano solo

https://www.youtube.com/watch?v=IV4IjHz2yIo
Citera
2017-03-27, 10:25
  #770
Medlem
Volvo242DLs avatar
Tack för ditt engagemang

Jag tror vi båda vill ha Ryssland som det gåtfulla och spännande land det är och vilken tänkbar ledare skulle då vara bättre än Vladimir Putin?
Citera
2017-03-27, 10:52
  #771
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Till dig, Volvo. En annan sida av VP.

Singing PM: 'Fats' Putin over the top of 'Blueberry Hill' with piano solo

https://www.youtube.com/watch?v=IV4IjHz2yIo
Ja t.om Putin följer arvet efter sovjetledarna, att anamma kulturen i väst och deras livsstil, bara inte befolkningen får samma griller i huvudet vill säga.
Citera
2017-03-27, 13:58
  #772
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Ja t.om Putin följer arvet efter sovjetledarna, att anamma kulturen i väst och deras livsstil, bara inte befolkningen får samma griller i huvudet vill säga.
Bla, bla, bla.

Meanwhile in Moscow:

Citat:
Moscow beats out Paris as Europe's largest shopping center market

[..]

In the first half of this year Moscow had more than 4.53 million square meters of shopping center retail space, compared with 4.5 million square meters in Paris, according to a report by real estate consultancy Jones Lang LaSalle (JLL).
http://in.rbth.com/economics/2015/07...opping_c_44213

https://the-m-all.com/assets/images/...ea69eeb19f6cbf
http://aviapark.com/en
Citera
2017-03-29, 23:30
  #773
Medlem
Ni behöver förstå er på VP. Han dubblade Rysslands BNP på kort tid och ökade ryssarnas köpkraft trefalt. Jag tror inte att det någonsin har hänt i Sverige på så kort tid. Glöm inte Medvedev. Nu sablas han ned, men han hade en gång fyra motstridiga uppgifter och gick framåt. Det finns inte en general i denna värld som vill kämpa på fyra olika fronter samtidigt.

Citat:
In his state-of-the-nation address in 2003, President Putin said Russia would double its GDP in ten years.

At the time, many thought it could not be done. Russia was still recovering from the 1998 financial crisis, during which the Russian Central Bank devalued the ruble and defaulted on its debt.

This sort of improvement roughly equals a greater than tenfold increase in as many years.

Russia has the potential to double GDP by 2035, said former Finance Minister Alexei Kudrin who is now head of a leading Russian think tank, the Center for Strategic Research (CSR).

The plummeting price in oil has been a blessing in disguise. Russia was forced to diversify its economy and develop industries such as agriculture and manufacturing.

http://russia-insider.com/en/oligarc...ts-do-it-again
Citera
2017-03-31, 12:32
  #774
Medlem
Lasermopsens avatar
Sorry om det redan skrivits, men hur länge kan Putin sitta som president? Har de någon regel som t.ex USA, där man max får sitta 2 mandatperioder?
Citera
2017-03-31, 12:41
  #775
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lasermopsen
Sorry om det redan skrivits, men hur länge kan Putin sitta som president? Har de någon regel som t.ex USA, där man max får sitta 2 mandatperioder?
Ja, i Ryssland får man också bara sitta 2 mandatperioder i följd. Förra gången löste Putin problemet genom att tillsätta sin nickedocka medvedev en period. Frågan är om han kommer våga göra samma sak 2024 då det är dags igen eller om han kommer avskaffa regeln.
Citera
2017-04-01, 06:04
  #776
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jordnotter
Ja, i Ryssland får man också bara sitta 2 mandatperioder i följd. Förra gången löste Putin problemet genom att tillsätta sin nickedocka medvedev en period. Frågan är om han kommer våga göra samma sak 2024 då det är dags igen eller om han kommer avskaffa regeln.
2024 går Putin, tyvärr, i pension.
Citera
2017-04-04, 21:33
  #777
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
2024 går Putin, tyvärr, i pension.

Är Medvedev den enda tänkbara kronprinsen, eller finns det andra kandidater i pipe-linen?
Citera
2017-04-05, 00:24
  #778
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Är Medvedev den enda tänkbara kronprinsen, eller finns det andra kandidater i pipe-linen?

Ja, Ola. Jag är inte expert, men jag tror att det finns andra möjliga kronprinsar. Rogozin är troligen en påläggskalv t.ex. Medvedev kan vara helt bränd efter Navalnis video.

Jag kan bara gissa, men jag tror att VP inte ställer upp till omval. Det beror dock på världssituationen och situationen i Ryssland. Andra är säkra på att han sitter en period till. Vi får se. Jag har haft fel förut.

VP står för stabilitet, och den behövs nu, men hans arbetsbörda har varit förfärlig i många år. Dessutom kan Ryssland behöva ett nytt ansikte internationellt, hur bra VP än är.
__________________
Senast redigerad av vedhuggare 2017-04-05 kl. 00:27.
Citera
2017-04-05, 03:10
  #779
Medlem
Volvo242DLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Är Medvedev den enda tänkbara kronprinsen, eller finns det andra kandidater i pipe-linen?
Det här låter lite oroväckande och nervpirrande tycker jag. Min konservativa tanke blir genast att man vet vad man har men inte vad man får. Men det måste ju inte bli sämre och i Amerika gick det ju bra. Mitt absoluta krav är att Putins efterföljare måste motsvara Putin själv, alltså 100% lojal till fosterlandet och MED folket. Det är är ett absolut måste om inte den ryska björnen ska bli ett fett byte för dom jagande vargarna från väst i sin ständiga jakt på världens tillgångar. En som verkar 100% lojal och har lång erfarenhet är Sergei Lavrov så varför inte? Han har ju i vart fall egenskapen att ta Sverige på det rättvisa sättet
Citera
2017-04-05, 18:59
  #780
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo242DL
Det här låter lite oroväckande och nervpirrande tycker jag. Min konservativa tanke blir genast att man vet vad man har men inte vad man får. Men det måste ju inte bli sämre och i Amerika gick det ju bra. Mitt absoluta krav är att Putins efterföljare måste motsvara Putin själv, alltså 100% lojal till fosterlandet och MED folket. Det är är ett absolut måste om inte den ryska björnen ska bli ett fett byte för dom jagande vargarna från väst i sin ständiga jakt på världens tillgångar. En som verkar 100% lojal och har lång erfarenhet är Sergei Lavrov så varför inte? Han har ju i vart fall egenskapen att ta Sverige på det rättvisa sättet

Om, säger om, Rogozin kommer till makten, så får Ryssland en hök som president och en hök blir det, om det hettar till och det kan hetta till. Då kan VP också välja att sitta kvar för stabilitetens skull.

Franske Mitterand var mycket sjuk och sov på soffan i sitt tjänsterum, men det fick fransmännen inte veta förrän senare. VP är frisk och stark, såvitt jag vet, och kan klara en ny period, men han måste nog delegera mer med åren. Vid hans ålder, med nästan arton års hårt arbete vid makten sedan hösten 1999, först som premiärminister, är det klokt. Jag skulle för länge sedan ha varit utbränd, om jag hade haft hans stora ansvar. Se vad han har haft att hantera och ana bördan.

Lavrov är ett utmärkt val. En stor diplomat, som är internationellt respekterad. Saken är bara den att han är äldre än VP och jag tror att Ryssland behöver en president som sitter i åtta år och sedan kanske kommer tillbaka. Ett ankare. Det ska inte vara en Andropov eller Tjernenko.

VP har säkert länge funderat på en kronprins. Det är möjligt att han överraskar oss på känt Kreml-maner. Det enda jag tror mig kunna säga säkert är att hans döttrar inte är aktuella. Han skapar inte en dynasti. Tzarerna kommer inte tillbaka, inte ännu.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback