Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-15, 21:12
  #1393
Medlem
Ja när Putin förhärligar Stalin, den värste massmördaren i historien, med orden "Våra fiender demoniserar Stalin" visar ju på Putins svaghet och våta dröm för att återskapa den ondskans makt han tidigare arbetade för som KGB:s springpojke. Politiska rättegångar i Ryssland är ju alltid ett skådespeleri utan någon verklighet eller uns av rättssäkerhet. Fejkade åtal där pengar eller sex var huvudaktörer var ju Sovjets sätt att handskas med självtänkande människor även om miljoner ryssar försvann och mördades utan rättegång också. Och Putin anammade ju snabbt i karriären det osmakliga sjuka beteendet att förråda andra eftersom det alltid lönade sig politiskt i forna Sovjet. Därför är ju Ryssland idag med Putin som evig president ett Sovjet i miniatyr med en skrämmande snabb återgång till gamla onda tiden utan vare sig moral, ärlighet eller ryggrad till sin befolkning. Vi som lever i demokratier vet ju vad Putin går för och kan säga det öppet utan repressalier. Värre är det ju för dom stackare som lever i Ryssland och ser och är kritiska till det moraliska förfallet utan att väga knysta. Rädslan är utan tvivel tillbaka hos ryssarna tack vare Putin och hans korrupta gäng i Kreml. Inte undra på att Putin får söka sina politiska vänner i en kategori av liknande misslyckade ledare där maktmissbruk och förtryck är statsreligion.
Citera
2017-11-19, 13:08
  #1394
Medlem
storraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskyTangoFoxtrot
Hur vet du att anklagelserna är påhittade?
Har du missat att Putins standardvapapen i försöken att tysta all allvarlig politisk opposition är konstruerade åtal för allt möjligt som råkar passar för det aktuella fallet?
Citera
2017-11-20, 00:04
  #1395
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskyTangoFoxtrot
Draken, varför är du här? Du har inget att bidra med. Gå till rus- och hembränningsforumet, det bör vara något du har mer erfarenhet av.

Mer personangrepp från din sida...
jag tycker ärligt att du bör reflektera över den skrämmande situationen i Ryssland och hur det kan påverka framtiden istället för att förneka verkligheten och bara kasta skit.

Jag blev ärligt talat själv lite chockad över hur j-vla illa det gått i Ryssland de sista 5-8 åren, när man får statistiken och analyserna presenterade för sig, hujedamej, jag visste det var illa,
men att det var så illa det trodde jag inte.

Det enda som håller ihop landet är de marginella ekonomiska framsteg man gjort .
Citera
2017-11-20, 00:08
  #1396
Avstängd
WhiskyTangoFoxtrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Mer personangrepp från din sida...
jag tycker ärligt att du bör reflektera över den skrämmande situationen i Ryssland och hur det kan påverka framtiden istället för att förneka verkligheten och bara kasta skit.

Jag blev ärligt talat själv lite chockad över hur j-vla illa det gått i Ryssland de sista 5-8 åren, när man får statistiken och analyserna presenterade för sig, hujedamej, jag visste det var illa,
men att det var så illa det trodde jag inte.

Det enda som håller ihop landet är de marginella ekonomiska framsteg man gjort .

Jag tror helt enkelt inte du förstår hur Ryssland fungerar, det är därför du ligger efter.
Citera
2017-11-20, 15:17
  #1397
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskyTangoFoxtrot
Jag tror helt enkelt inte du förstår hur Ryssland fungerar, det är därför du ligger efter.


Patetiskt, du är så blind att en som är blind på riktigt ser mer än dig, Fattar du de rapporter som publiceras om hur illa läget är i diktaturen?, hur kan du blunda så hårt?
Förstår du rapporterna från FN HRW Freedomhouse?

Jag tror att du innerst inne är extremt bitter över hur jävla illa det går i Putins Ryssland,
därav ditt ofta förekommande extrema hat och dina vidriga spyor om sex, fylla och pedofiler...

Vänd din bitterhet mot dig själv, där hör den hemma.
Citera
2017-11-20, 15:34
  #1398
Avstängd
WhiskyTangoFoxtrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Patetiskt, du är så blind att en som är blind på riktigt ser mer än dig, Fattar du de rapporter som publiceras om hur illa läget är i diktaturen?, hur kan du blunda så hårt?
Förstår du rapporterna från FN HRW Freedomhouse?

Jag tror att du innerst inne är extremt bitter över hur jävla illa det går i Putins Ryssland,
därav ditt ofta förekommande extrema hat och dina vidriga spyor om sex, fylla och pedofiler...

Vänd din bitterhet mot dig själv, där hör den hemma.

Saudiarabien bossar över FN:s kommitté för mänskliga rättigheter - är salafisterna i Riyadh sanningsvittnen?
Citera
2017-11-20, 17:30
  #1399
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskyTangoFoxtrot
Saudiarabien bossar över FN:s kommitté för mänskliga rättigheter - är salafisterna i Riyadh sanningsvittnen?

Nej, och det har jag aldrig påstått heller, i princip alla inlägg du gör statuerar du saker jag inte sagt, påstått eller skrivit.

Jag anmodar dig istället att försöka läsa på hur degenererat och illa det står till i Ryssland, läs länkarna du fått. Det är aldrig försent för kunskap och realitycheck, inte ens för dig.
Citera
2017-11-20, 18:49
  #1400
Avstängd
WhiskyTangoFoxtrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Nej, och det har jag aldrig påstått heller, i princip alla inlägg du gör statuerar du saker jag inte sagt, påstått eller skrivit.

Jag anmodar dig istället att försöka läsa på hur degenererat och illa det står till i Ryssland, läs länkarna du fått. Det är aldrig försent för kunskap och realitycheck, inte ens för dig.

Anser du att FN är en trovärdig källa när Saudiarabien är ansvarigt för arbetet med mänskliga rättigheter?
Citera
2017-12-02, 08:52
  #1401
Medlem
Såg ett förslag att Putin borde byta namn till Vladimir Netanyahu för att slippa förföljesen från washington.
Citera
2017-12-02, 11:33
  #1402
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DukeOfEarl
Såg ett förslag att Putin borde byta namn till Vladimir Netanyahu för att slippa förföljesen från washington.

Varför inte Vladimir Hobbit?
Citera
2017-12-03, 21:05
  #1403
Medlem
Kvasiintellektuells avatar
Vad bra Putin var när han talade i VM lottningen. Senare poserade han folkligt med Maradona och Pelé.
Citera
2017-12-04, 11:22
  #1404
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasiintellektuell
Vad bra Putin var när han talade i VM lottningen. Senare poserade han folkligt med Maradona och Pelé.

Wow vad vi är impade.

Om det gäller idrott kanske Putin borde bekymra sig om att mängder av ryska idrottare, ibland hela förbund, är avstängda från tävlande i bland annat OS, snart får vi se om de ryska skidåkarna öht får åka till Sydkorea...

Statsdoping, så sanslöst desperata är de i kreml att de tar alla otillåtna medel till buds för att försöka skapa god PR, snacka om bakslag...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback