Hej.
Efter 8 år, 3 barn och två år av bråk och tjafs har det tagit slut mellan mig och min sambo.
Vi bor i en gemensam hyresrätt förstahandskontrakt.
Vi står båda skrivna på kontraktet då jag lät henne bli medsökande en gång i tiden när vi flyttade ihop.
Hon har alltså gjort slut med mig och vill inte att vi bor tillsammans medans vi väntar på nytt boende.
Hon föreslog att vi "för barnens skull" skulle köra varannan dag, alltså en sover hemma en sover borta.
Jag ville egentligen inte göra det från början men accepterade efter hon hotat med att polisanmäla mig, gå till socialen och sagt att jag "förstör" barnens liv.
Jag har inget problem med henne, men hon bråkar med mig konstant.
Hon avskyr mig.
Hon har skrikit fruktansvärda saker till mig framför barnen vid flera tillfällen, det har ibland känts som att hon skulle kunna smälla till när som helst.
Nu vill jag inte längre dansa efter hennes pipa, jag vill bo i lägenheten så länge jag kan och sova med mina barn varje natt så länge det går.
Det gör henne galen.
Allting hon har sagt och skrikit till mig finns självklart dokumenterat med både video film och ljudinspelning.
Nu hotar hon med mig att ta mig till familjerätten.
Vad kan dom göra?
Vad händer där?
Vad har jag för chanser?
Kan dom tvinga att inte sova hemma varje dag?
Jag kommer säga att det är hon som bråkar, inte jag och jag kan bevisa det.
Att det är hon som har ett problem med mig.
Som jag ser det har hon gjort slut, då kan hon flytta ut.
Men det vill hon såklart inte "det är min lägenhet oxå".
Hon hävdar: Att om vi bor tillsammans kommer barnen få lyssna på massa bråk,
att jag är orsaken till att vi bråkar. Att de kommer vara en dålig miljö att växa upp i.
Jag hävdar: Att hon har gjort slut, dumpat mig. Hon kan ta sitt pick o pack och flytta ut istället för att kräva att jag ställer upp på massa konstiga scheman.
Hjälp....
Efter 8 år, 3 barn och två år av bråk och tjafs har det tagit slut mellan mig och min sambo.
Vi bor i en gemensam hyresrätt förstahandskontrakt.
Vi står båda skrivna på kontraktet då jag lät henne bli medsökande en gång i tiden när vi flyttade ihop.
Hon har alltså gjort slut med mig och vill inte att vi bor tillsammans medans vi väntar på nytt boende.
Hon föreslog att vi "för barnens skull" skulle köra varannan dag, alltså en sover hemma en sover borta.
Jag ville egentligen inte göra det från början men accepterade efter hon hotat med att polisanmäla mig, gå till socialen och sagt att jag "förstör" barnens liv.
Jag har inget problem med henne, men hon bråkar med mig konstant.
Hon avskyr mig.
Hon har skrikit fruktansvärda saker till mig framför barnen vid flera tillfällen, det har ibland känts som att hon skulle kunna smälla till när som helst.
Nu vill jag inte längre dansa efter hennes pipa, jag vill bo i lägenheten så länge jag kan och sova med mina barn varje natt så länge det går.
Det gör henne galen.
Allting hon har sagt och skrikit till mig finns självklart dokumenterat med både video film och ljudinspelning.
Nu hotar hon med mig att ta mig till familjerätten.
Vad kan dom göra?
Vad händer där?
Vad har jag för chanser?
Kan dom tvinga att inte sova hemma varje dag?
Jag kommer säga att det är hon som bråkar, inte jag och jag kan bevisa det.
Att det är hon som har ett problem med mig.
Som jag ser det har hon gjort slut, då kan hon flytta ut.
Men det vill hon såklart inte "det är min lägenhet oxå".
Hon hävdar: Att om vi bor tillsammans kommer barnen få lyssna på massa bråk,
att jag är orsaken till att vi bråkar. Att de kommer vara en dålig miljö att växa upp i.
Jag hävdar: Att hon har gjort slut, dumpat mig. Hon kan ta sitt pick o pack och flytta ut istället för att kräva att jag ställer upp på massa konstiga scheman.
Hjälp....
) ex.