2014-10-31, 22:34
Medlem
Min morfar öppnade en gång när det kom 2st och sa ''bus eller godis'' och sträckte fram sin påse som redan var full med godis.

Så morfar tar tillfället i akt och skär en skalad falukorv på mitten och går ut o lägger i deras påse innan dom hinner reagera. Dom var ju i 7-9 års åldern så kan tänka mig chocken dom fick uppleva om man själv blivit utsatt när det begav sig. Minns att dom stirrade och såg livärdda ut och gick sin väg sedan.

Även några som råkade ut för massa broccoli i godispåsen.

Själv fick jag en knuff av en äldre farbror en gång så jag ramlade ner för 3stegs trappen vid hans hus och slog mig. Det slutade med ägg på hela rutan hos honom, inte för att vi ej fick godis utan för att han knuffade mig och min polare, istället för att säga bus när vi var 7år gamla.
Citera
2014-10-31, 22:38
Medlem
SashaFierces avatar
Haha öppnade dörren för bara nån timme sen! Stod bara helt tyst och gav dom ett creepy leende medans jag stirrade på dom. Dom blev rädda. Sen kom mamma och förstörde allt. "För gudsskull Sasha, ge dom godiset bara. *suck*"
Citera
2014-10-31, 22:41
Medlem
En snubbe kollade i min och polarens godispåse när vi gjorde bus eller godis vid 11-års ålder. Han gick och hämtade en tjuga, gav oss och tog 2 kexchoklader från påsen och bara stängde dörren. Lite skumt att göra så utan att fråga om det är ok.
Citera
2014-10-31, 22:58
Medlem
TrotsTrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dikterad
En snubbe kollade i min och polarens godispåse när vi gjorde bus eller godis vid 11-års ålder. Han gick och hämtade en tjuga, gav oss och tog 2 kexchoklader från påsen och bara stängde dörren. Lite skumt att göra så utan att fråga om det är ok.

Jo, skumt var det. Fast å andra sidan... Vilken jävla sköning!!! Utspelade sig historien på en plats med ett stort avstånd till närmsta nattöppna kiosk?
Senast redigerad av TrotsTrollet 2014-10-31 kl. 23:40.
Citera
2014-10-31, 23:06
Medlem
MetalTomtens avatar
Var väl 10-12 nånting när jag och några kompisar knackade bus eller godis.. Vi stannade vid ett hus och plingade på men ingen öppnade. Vi såg personer inne i huset så vi fortsatte att spamma ringklockan. Till slut kom en surkärring ut och vrålade något i stil med "ska det vara så svårt att hålla käften!? Min bebis sover därinne!!!" Samtidigt som man hörde bebisen gråta utöver sig i bakgrunden
Citera
2014-11-01, 01:01
Medlem
Jag har tagit ut hunden och jagat iväg några bara för skojs skull, rätt roligt att se dom med en schäfer i hasorna efter sig
En annan gång vare jag och en polare som knackade dörr, och vi var några sekunder från att bli slagna med ett basebollträ/träplanka. Detta var en f.d klasskompis farsa dessutom och han lugnade sig lite när vi tog av oss maskerna, tursamt nog.
Citera
2014-11-01, 23:48
Medlem
Koddmongots avatar
En av min mors arbetskamrater ska ha trott att han skulle göra bus eller godis, så han stack ner näven i påsen och tog lite snask och stängde därefter dörren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in