2014-10-29, 20:08
Medlem
Sameshs avatar
Jag har alltid undrar varför i helsike det finns paprika på varje färdigpizza man köper?, mig veterligen så är paprika ingen nyckelingrediens i en pizza (har aldrig fått paprika på en köppizza någonsin) så varför används det?
Citera
2014-10-29, 20:10
Medlem
svampdamps avatar
Bra färg och smakgivare.
Citera
2014-10-29, 20:13
Medlem
Sameshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Bra färg och smakgivare.

Så det är ett substitut för att man har för lite tomatsås och snålar med smakrika ingredienser?
Citera
2014-10-29, 20:22
Medlem
Iloveludas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samesh
Så det är ett substitut för att man har för lite tomatsås och snålar med smakrika ingredienser?
Troligtvis ja. Färdiga pizzor är kass. Brukar köpa sådana för 8 kr på Netto och lägga på mer egna ingredienser. Då blir dom goda. Men som sagt paprika är billigt och smakar mycket. Det är nog den sanna orsaken.
Citera
2014-10-30, 06:09
Medlem
Sameshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveluda
Troligtvis ja. Färdiga pizzor är kass. Brukar köpa sådana för 8 kr på Netto och lägga på mer egna ingredienser. Då blir dom goda. Men som sagt paprika är billigt och smakar mycket. Det är nog den sanna orsaken.

Då vet vi det, tackar för info, synd att man själv inte är så glad för paprika men så är det bara.
Citera
2018-06-29, 22:48
Medlem
Citat:
Jag har alltid undrar varför i helsike det finns paprika på varje färdigpizza man köper?, mig veterligen så är paprika ingen nyckelingrediens i en pizza (har aldrig fått paprika på en köppizza någonsin) så varför används det?

Citat:

Vad får er att tro att det halvfabrikat ni kallar pizza har någon likhet med äkta pizza?

Det har alltid varit grönt ljus för paprika i pizza. Det som inte är ok är annanas, kebabkött, kebabsås, tjock massa, osv.
Citera
2018-06-29, 23:12
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveluda
Nu är ju det här inlägget ganska gammalt, men billigt är väl knappast paprika? I dagens läge får man vara glad om man hittar röd paprika för 30 kr/kg, ordinarie pris brukar ligga på 40-50 kr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in