Citat:
Ursprungligen postat av
M.Saxlind
Tittar man på filmen var inte alla direkt huligantyper. De har lyckats spä ut sina led med en hel del "Svenssons" ser det ut som. Antagligen har de använt Facebook och andra sociala medier effektivt. Den här gruppen som länkades tidigare har 37 000 gilla/personer som följer den:
https://www.facebook.com/2014HoGeSa
Det där är en nystartad sida idag. Undrar varför de bytte från den förra? Går det att överföra "gilla" från en sida till en annan? Annars är det ju sjukt att få 32000 gilla på 11 timmar. Ungefär så många eller något fler hade de på den förra som jag kollade in igår. Den hade varit igång sedan i våras nån gång tror jag.
De verkar smida medans järnet är varmt. Nu annonseras en ny demonstration i Hamburg den 15 november:
https://www.facebook.com/events/730856790327477/?ref=22
Redan 4000 som ska gå. Kan bli intressant i AFA-staden Hamburg. Kan bli ett sånt där riktigt slagfält där både nationella och vänsterextrema åker långt för att delta. Förmodligen kommer dock polisen inte att låta sig överraskas en gång till.
Citat:
Budskapet är simpelt och rätt så okontroversiellt. Ingen gillar riktiga tokmuslimer. De som deltar kan ta avstånd från "rasism" på ett trovärdigt sätt.
Jo, det är väl så.
Citat:
Sedan är "huliganer" en kontroversiell grupp som inte har ett behov av att vara PK. Huliganer har också en hög "mobiliseringsnivå", de är vana vid att resa iväg på bortamatcher varannan helg typ och lägga mycket tid och pengar på sitt intresse och är inte rädda för att ta risker. Vad jag uppfattat kom det huliganer till demonstrationen även från andra länder.
Det finns ju uppenbarligen rätt många "huliganer" i Sverige också som gillar att åka runt och leva jävulen. De flesta politiskt aktiva av dessa verkar dock tillhöra vänstern.
Citat:
Frågan är hur våldsamheterna kommer påverka rörelsen? Kommer det bli svårare att locka andra än huliganer till kommande demonstrationer? Blir folk mer taggade och radikaliserade av våldsamheterna?
På kort sikt kan det nog locka fler folk. Nu har de fått ut sitt namn och många vill nog vara med "där det händer".