Citat:
Ursprungligen postat av
heroinhets
Just nu t ex har jag druckit 12st 50cl Mariestads på tre timmar (5,2%) och runt 30cl rom (38%), och jag vill bara ha mer! blir nog en 7-8 öl till innan kvällen är slut.
Vaknar vid 8-9 och är som vilken svensson som helst utan bakfylla... jag ser egentligen inte problemet.
Testa att hålla uppe från alkohol i en månad. Om du då känner av den här abstinensen, rastlösheten och att du har svårt att fokusera och njuta av andra saker så kanske det kan vara ett problem.
Det tycker jag är det största problemet med droger, inte att de förstör kroppen på olika sätt eller att man kan hamna i pinsamma situationer som man har ångest över efteråt. Utan att de kapar belöningssystemet och tar bort förmågan att njuta av saker som normalt skulle gjort en glad.
Hur många sitter inte idag på behandlingshem med planerade aktiviteter och gnäller över att inget längre är kul. Dom första åren var ju så kul. I buddhismen talar man om att en orsak till lidande är att man håller fast vid perioder och betéenden som funkade förut, fast man egentligen vet att de inte längre gör det eller utvecklar en på nåt sätt.
Har du fortfarande skoj och inte får för stora konsekvenser kan du väl fortsätta smygsupa, men så fort du märker att det inte håller längre tycker jag du ska göra nåt annat du mår bra av. Ett tecken på det brukar ju vara att ruset aldrig blir tillfredsställande längre utan man bara vill ha mer, blir lättretlig och aggressiv istället för social, skön och avslappnad.