2014-10-26, 03:58
Medlem
Zaco666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heroinhets
Just nu t ex har jag druckit 12st 50cl Mariestads på tre timmar (5,2%) och runt 30cl rom (38%), och jag vill bara ha mer! blir nog en 7-8 öl till innan kvällen är slut.

Vaknar vid 8-9 och är som vilken svensson som helst utan bakfylla... jag ser egentligen inte problemet.

Om du kan dricka så mycket utan nån bakfylla betyder det att du byggt upp en ordentlig tolerans mot alkohol. Du säger också att du bara vill ha mer. Hade du druckit normalt och i måttliga mängder så hade den mängden alkohol däckat dig för länge sedan. Det mesta pekar nog på att du har ordentliga problem med spriten och bör söka hjälp innan du skadar din kropp.
Citera
2014-10-26, 04:05
Medlem
Jagskullejubara..s avatar
Citat:
Just nu t ex har jag druckit 12st 50cl Mariestads på tre timmar (5,2%) och runt 30cl rom (38%), och jag vill bara ha mer! blir nog en 7-8 öl till innan kvällen är slut.

Vaknar vid 8-9 och är som vilken svensson som helst utan bakfylla... jag ser egentligen inte problemet.
Detdära låter jävligt omänskligt..
20 50cl öl på 5% = 125cl 40% sprit
125+30= 155cl starksprit, nästan två och en halv 70cl flaska starksprit.

Jag har svårt att tro dig
Citera
2014-10-26, 04:28
Medlem
Tjo! Det vet du själv oavsett vad ditt svar blir till dig själv eller andra.
Alkoholist tycker många i detta land att du kanske är men dom tycker mycket om mycket dom många tyckarna.

Fruktan och negativa konsekvenser finns dom i ditt liv är frågan som du borde ställa till dig själv eller Öppna ögonen och skåda sen allt som inte direkt handlar om dig själv kritiskt och okritiskt. Må bäst och ät och drick tills pitten sprick.
Citera
2014-10-26, 08:48
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Lite osäker på vart det här hör hemma, har använt sökfunktionen osv...

Dels undrar jag över när gemene man tycker att man är alkoholist.
Dels undrar jag över när det blir en klinisk term, alltså när skulle en doktor/psykolog whatever klassa det som alkoholism.

När man är beroende av alkohol? Ja då skulle ju halva Sveriges befolkning klassas som alkoholister?

Jag klassar mig själv som alkoholist, inte för att jag dricker varje dag, men nästan varje helg, här är dock anledningen att jag klassar det som alkoholism:
Jag gömmer öl och sprit för min fru, jag dricker i smyg, så att jag ofta blir dyngfull efter midnatt när hon ligger och sover.
Visst är du en alkoholist. Du använder andra droger också, tror jag. Så ska man klassa något är du, precis som jag, även en narkoman.

Frågan är ju vill göra något åt detta?

Du smyger med dina droger och tror att inte någon annan vet något. Kanske stämmer just nu, men kommer ju inte stämma hur länge som helst. Skulle nästan bli förvånad om inte din fru vet. Fast detta är skamfullt i en familj, så hon är tyst. Än så länge.

Så vad vill du?

Fortsätta tills bubblan spricker och ditt liv tar en vändning du inte vill vara med om?
Eller göra något åt dina problem innan det blir för sent?
Citera
2014-10-26, 10:19
Bannlyst
Citat:

Testa att hålla uppe från alkohol i en månad. Om du då känner av den här abstinensen, rastlösheten och att du har svårt att fokusera och njuta av andra saker så kanske det kan vara ett problem.

Det tycker jag är det största problemet med droger, inte att de förstör kroppen på olika sätt eller att man kan hamna i pinsamma situationer som man har ångest över efteråt. Utan att de kapar belöningssystemet och tar bort förmågan att njuta av saker som normalt skulle gjort en glad.

Hur många sitter inte idag på behandlingshem med planerade aktiviteter och gnäller över att inget längre är kul. Dom första åren var ju så kul. I buddhismen talar man om att en orsak till lidande är att man håller fast vid perioder och betéenden som funkade förut, fast man egentligen vet att de inte längre gör det eller utvecklar en på nåt sätt.

Har du fortfarande skoj och inte får för stora konsekvenser kan du väl fortsätta smygsupa, men så fort du märker att det inte håller längre tycker jag du ska göra nåt annat du mår bra av. Ett tecken på det brukar ju vara att ruset aldrig blir tillfredsställande längre utan man bara vill ha mer, blir lättretlig och aggressiv istället för social, skön och avslappnad.
Citera
2014-10-26, 11:28
Medlem
heroinhetss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagskullejubara..
Detdära låter jävligt omänskligt..
20 50cl öl på 5% = 125cl 40% sprit
125+30= 155cl starksprit, nästan två och en halv 70cl flaska starksprit.

Jag har svårt att tro dig

Vet inte om det är så omänskligt, slutade på 15 öl igår och drack ingen mer sprit, var dock rätt full.
Men vet andra som inte dricker varje helg som också dricker ungefär samma mängd.
Citera
2014-11-16, 20:38
Medlem
Darth-Stefans avatar
Citat:
Vet inte om det är så omänskligt, slutade på 15 öl igår och drack ingen mer sprit, var dock rätt full.
Men vet andra som inte dricker varje helg som också dricker ungefär samma mängd.

15 st 50cl starköl och 30 cl starksprit är sinnessjukt mycket. Jag är en 100kg man ca 40 år som jobbat upp en rejäl tolerans genom åren och de mängderna ligger en bra bit över vad jag skulle klara utan att blackouta. OK, jag har sugit i mig likvärdigt mycket men då har det varit heldagsrace och jag har slutat som närmast medvetslös. Ungefär hälften räcker för att få mig ganska full om jag dricker det fort, vilket jag alltid gör.
Citera
2014-11-16, 22:48
Medlem
mjukosten78s avatar
Googla jelinek-kurva. Det var Jelinek som myntade uttrycket alkoholist så han bör veta. Pricka för vad som stämmer in på dig, gör en lång och ärlig självrannsakan på varje punkt, kanske vänta ett dygn och gör den igen. Jag själv hade nästan alla "rätt"
Citera
2014-11-17, 05:11
Medlem
IIIDraculs avatar
När DU inte kan kontrollera ditt drickande. Om du inte kan hålla dig undan eller sluta när du dricker. Om du inte kan dricka måttligt i sammanhang där alkohol finnes tillgängligt. Om du verkligen måste bli full p.g.a någonting kanske. Om du flyr.
Citera
2014-11-17, 05:59
Bannlyst
Citat:

Klart du inte ar bakfull, du ar fortfarande onykter nar du vaknar efter det alkoholintaget. (ditt inlagg skrevs 01.29) ingen forbranner den konsumtionen pa nagra timmer. Dricker man kopiosa mangder, doljer det for sin omgiving, far minnesluckor, borjar tanka pa att oppna nasta ol innan den senaste ar avslutad, i ensamhet osv. Da har man ett problem med alkohol, vad anledningen ar maste man komma till insikt om sjalv. Beaktar man rubriken pa din trad sa inser du sjalvklart att du overkonsumerar. Du skulle ratt enkelt kunna reducera intaget med 50%. Man behover ju knappast bli nykterist.
Citera
2014-11-17, 06:21
Bannlyst
Glomde, om du dricker 10 liter vatten pa 5-6 timmar sa kan du drabbas av nagot som heter water intoxication.

Ol faller under samma kategori. Inget bra for din kropp med enorma mangder vatska pa sa kort tid.

Battre med starksprit da.
Citera
2014-11-17, 06:43
Medlem
alkoholists avatar
När du börjar supa dig nykter, då har du problem. Alla är vi törstiga flera dagar i veckan men man håller sig alltid borta från återställaren.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in