2005-09-12, 15:53
Medlem
evolutes avatar
Pennor vandrar fritt mellan hem och arbetsplats. Jag kan inte hålal reda
på alla pennor som jag tar med mig till och från jobbet.

Det har hänt att jag tagit lite papper tills krivaren hemma, men å andra sidan
har jag ofta skrivit ut jobbrelaterade saker hemma så det jämnar ut sig.

Annars har jag nog alrdig stulit något från jobbet, men har ibland tagit saker
som de tänkt slänga utan att fråga först.
Citera
2005-09-12, 15:58
Medlem
284366s avatar
Jag tror att det är extremt vanligt på arbetsplatser där folk är missnöjda och chefen är ett svin.

Då kan det vara riktigt berättigat ibland. Som en polare som hade svartjobb i butik och blev blåst på delar av lönen. Då tog hon tillbaka den ur kassan förstås.

Själv har jag haft den enorma turen att bara ha schyssta chefer, så jag har aldrig kännt någon vilja att sabba för eller stjäla från min arbetsgivare.

Den dagen jag blir chef ska jag också vara snäll. Det verkar löna sig, med tanke på hur mycket historier man hör från folk som hatar sin chef och gör allt för att jävlas tillbaka i smyg.
Citera
2005-09-12, 16:03
Medlem
killuminatis avatar
Som mest någon tändare, penna eller dylikt.
Citera
2005-09-12, 16:37
Medlem
Dieselråttans avatar
Angående detta ämne måste jag bara ta upp den lilla kampanj "syndikalisterna" hade innan sommaren då de uppmuntrade ungdomar att stjäla från sommarjobbet... Undrar hur munga ungar som fick se sitt jobb försvinna när de upptäcktes. Fy på er syndikalisterna!!!
Citera
2005-09-12, 16:48
Medlem
roadrashs avatar
Brukade snylta rätt friskt på mat, juice, frukt osv när jag jobbade på fritids
Citera
2005-09-12, 17:11
Medlem
kyusss avatar
Wow, jag måste verkligen ha avskytt mitt jobb som snott så mycket jämfört med er alla
Citera
2005-09-12, 17:19
Medlem
Det är väl detta som kallas löneglidning?

Jag har aldrig stulit något på jobbet och kommer aldrig göra det. Tycker det är jättefel. Har till och med svårt att sluta tidigare en dag fast jag har mycket tid att ta ut.
Citera
2005-09-12, 17:27
Medlem
kyusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HHarry

Jag har aldrig stulit något på jobbet och kommer aldrig göra det. Tycker det är jättefel. Har till och med svårt att sluta tidigare en dag fast jag har mycket tid att ta ut.
Kan du inte dela med dig av din inställning och hur du kan känna så hög moral inför din arbetsgivare?
Citera
2005-09-12, 17:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HHarry

Du kan få jobba på mitt företag sen.
Citera
2005-09-12, 17:38
Medlem
pockis avatar
När jag sommarjobbade/hade LIA (praktik) på ett väldigt stort företag följde några pennor med. Och några pärmar och mappar, men dom innehöll det jag jobbat med så det var ok.

På mitt nuvarande företag finns det inget att stjäla. Men jag får gratis internet från det.
Citera
2005-09-12, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyuss
Kan du inte dela med dig av din inställning och hur du kan känna så hög moral inför din arbetsgivare?

Tror det har att göra med att jag verkligen trivs på jobbet och har en väldigt bra chef.
Citera
2005-09-12, 18:05
Medlem
Baalzamons avatar
Jag jobbar som uthyrd till olika företag under kortare perioder. Oftast får jag dyka in på slutet av projekt när det börjar bli bråttom. Där finns alla möjligheter att plocka med sig grejer hem, och ofta är det grejer som blivit över under projektet, grejer som ingen saknar. Eftersom jag jobbar som elektriker så har det mest blivit elmaterial samt allmännt verkstadsmateriel. Och då har jag inte ens hatat mitt arbete eller min arbetsgivare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in