2014-10-23, 20:14
Medlem
En galleria i uppsala bombhotades, 36 åring gripen.

Nån som vet vem 36 åringen är?

http://www.unt.se/uppland/uppsala/bombhotad-galleria-oppnad-igen-3430929.aspx
Citera
2014-10-23, 20:26
Bannlyst
Citat:
Vi hade ett signalement på en misstänkt att leta efter, berättar Uppsalapolisens presstalesman Christer Nordström.
Citat:
Hotet framfördes till personal i matvarubutiken i gallerian. En bomb sades ha placerats i butiken och att den skulle smälla inom tio minuter.
GM hotade alltså på plats...ovanligt förfarande för bombhot va?

Mvh
Citera
2014-10-23, 20:45
Medlem
eXtremos avatar
Gick förbi där kring 18.30 och undrade just varför Hemköp stängde, då butiken egentligen stänger 22.00. Blev sen utkörd ut gallerian innan jag hann ställa några frågor...
Citera
2014-10-23, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Gick förbi där kring 18.30 och undrade just varför Hemköp stängde, då butiken egentligen stänger 22.00. Blev sen utkörd ut gallerian innan jag hann ställa några frågor...

Enligt AB har MGM förts till ett tillnyktringsställe - antagligen psyket. Så det var inte ISIS iaf.
Citera
2014-10-23, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Enligt AB har MGM förts till ett tillnyktringsställe - antagligen psyket. Så det var inte ISIS iaf.
ursäkta mig, men hur kunde du göra den slutledningen utifrån uppgifter som finns i press och här på FB? Visst är det väldigt osannolikt att det skulle vara ISIS, men inte helt otroligt. Så just nu kan det vara en parkbänksalkis, en galen finne, en galan medlem i ISIS, en galen kurd, en galen student. Ja det finns hur många val som helst. Men du uteslöt direkt ISIS. Inte oväntat eftersom det kom från dig. Du är nog den mest förblindade och mest PK-individ här på FB.
Citera
2014-10-23, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
ursäkta mig, men hur kunde du göra den slutledningen utifrån uppgifter som finns i press och här på FB? Visst är det väldigt osannolikt att det skulle vara ISIS, men inte helt otroligt. Så just nu kan det vara en parkbänksalkis, en galen finne, en galan medlem i ISIS, en galen kurd, en galen student. Ja det finns hur många val som helst. Men du uteslöt direkt ISIS. Inte oväntat eftersom det kom från dig. Du är nog den mest förblindade och mest PK-individ här på FB.

Modus operandi, dvs låtsasbomb, ett ensamt fyllo, talar inte för ISIS precis. Jag uteslöt ISIS efter att jag hade läst denna info på ABs hemsida.
Citera
2014-10-23, 22:32
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Modus operandi, dvs låtsasbomb, ett ensamt fyllo, talar inte för ISIS precis. Jag uteslöt ISIS efter att jag hade läst denna info på ABs hemsida.
Hur kom du ens att tänka på IS (inte längre ISIS)?
Citera
2014-10-24, 19:30
Medlem
Citat:
Håller med dig, konstaterade bara att nantale alltid utesluter en invandrare som gärningsman. Men så länge man inte vet till 100% kan man väl inte utesluta någon, däremot kan man anta mer eller mindre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in