2014-11-09, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebnekaise-16
Kan någon förklara varför endast kvinnor duger till Underrättelseoperatör?
Dom har uppgifter endast kvinnor klarar av, tex prata med muslimska kvinnor visitera kvinnor osv. Man kan säga att fyskraven är lite för tuffa att få in kvinnor i sog på operatör linjen
Citera
2014-11-09, 16:04
Medlem
kebnekaise-16s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waremblem
Dom har uppgifter endast kvinnor klarar av, tex prata med muslimska kvinnor visitera kvinnor osv. Man kan säga att fyskraven är lite för tuffa att få in kvinnor i sog på operatör linjen
Specialförband är till för att döda - inte visitera och prata med muslimska kvinnor. De måste ju ändå ha samma fyskrav om de ska orka hänga med eller skulle kvinnorna bäras på bårar av de manliga operatörerna kanske?

Nej, jag tror de är specialtjänster som man ser i James Bond. Sexiga babes som är hemliga agenter som infiltrerar fienden genom att använda fittan. Då är det ju ganska uppenbart att ha fitta är ett krav.
Citera
2014-11-09, 17:38
Medlem
skogspromenads avatar
Citat:
Specialförband är till för att döda - inte visitera och prata med muslimska kvinnor. De måste ju ändå ha samma fyskrav om de ska orka hänga med eller skulle kvinnorna bäras på bårar av de manliga operatörerna kanske?

Nej, jag tror de är specialtjänster som man ser i James Bond. Sexiga babes som är hemliga agenter som infiltrerar fienden genom att använda fittan. Då är det ju ganska uppenbart att ha fitta är ett krav.

Den här posten gav mig cancer.
Citera
2014-11-09, 18:54
Medlem
Traveller2007s avatar
Citat:
Kan någon förklara varför endast kvinnor duger till Underrättelseoperatör?

Reagerade också på detta. Undrar om han skrev fel? Jag vill minnas att jag läst att det är tvärtom: endast män till Specialförbandsoperatör och män och kvinnor till underrättelseoperatör.
Citera
2014-11-09, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Traveller2007
Reagerade också på detta. Undrar om han skrev fel? Jag vill minnas att jag läst att det är tvärtom: endast män till Specialförbandsoperatör och män och kvinnor till underrättelseoperatör.
Det finns uppgifter kvinnor är bättre till och det är en icke stridande funktion så det är ganska smart gjort.
Citera
2014-11-09, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Traveller2007

Så har det varit innan, möjligt dom har ändrat detta nu på senaste tiden. Lyckas dock inte hitta något om det på hemsidan.
Citera
2014-11-10, 01:12
Medlem
kebnekaise-16s avatar
Citat:
Det finns uppgifter kvinnor är bättre till och det är en icke stridande funktion så det är ganska smart gjort.
Sveriges värsta elitförband vill alltså bara ha kvinnor för de har "icke stridande funktion" vadå ska de vara madrasser till de andra eller vad.
Citera
2014-11-10, 01:28
Medlem
Citat:
Sveriges värsta elitförband vill alltså bara ha kvinnor för de har "icke stridande funktion" vadå ska de vara madrasser till de andra eller vad.
Ge dig nu, specialförband gör mycket mer än bara strider.
Underättelsedelen är minst lika viktig.
Det är kvinnor för de har lättare att få kontakt med andra och lättare bygger förtroende och därmed skapas bättre förutsättningar för HUMINT.
Citera
2014-11-10, 01:35
Medlem
kebnekaise-16s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hippie
Ge dig nu, specialförband gör mycket mer än bara strider.
Underättelsedelen är minst lika viktig.
Det är kvinnor för de har lättare att få kontakt med andra och lättare bygger förtroende och därmed skapas bättre förutsättningar för HUMINT.
Få kontakt med andra du får specialförbandens verksamhet att låta som något socialt mingel och myspys på picknick. Andra länder måste skratta åt oss med 100% kvinnliga specialförband. Vi är ju ett feministland så klart! Bögar och Transpersoner är väl också bra på prata och vara roliga kanske vi skulle ha enbart elitförband med HBTQ-personer? Som alltså bara pratar med fienden och lättare bygger förtroende och därmed skapas bättre förutsättningar för HUMINT.
Citera
2014-11-10, 01:47
Medlem
Citat:
Få kontakt med andra du får specialförbandens verksamhet att låta som något socialt mingel och myspys på picknick. Andra länder måste skratta åt oss med 100% kvinnliga specialförband. Vi är ju ett feministland så klart! Bögar och Transpersoner är väl också bra på prata och vara roliga kanske vi skulle ha enbart elitförband med HBTQ-personer? Som alltså bara pratar med fienden och lättare bygger förtroende och därmed skapas bättre förutsättningar för HUMINT.
Du visar upp briljanta insikter när det gäller HUMINT.

Det handlar inte om att vara skojig eller myspysa, det handlar om att skapa förtroende för att därigenom få information.
Citera
2014-11-10, 06:19
Medlem
Citat:
Det är operatörerna som ingår i den stridande enheten sedan finns det ett fåtal kvinnor som kan användas till spaning eftersom dom inte misstänks lika mycket som stora vita män. SAS har oxå kvinnor av just den anledningen.
Citera
2014-11-10, 09:57
Medlem
Tigerhund79s avatar
Citat:
Det är operatörerna som ingår i den stridande enheten sedan finns det ett fåtal kvinnor som kan användas till spaning eftersom dom inte misstänks lika mycket som stora vita män. SAS har oxå kvinnor av just den anledningen.
Inte SAS, men däremot SRR.

Amerikanska Special Forces har även de haft kvinnor anslutna till dem i Afghanistan av samma anledning. Nyttan av kvinnliga underrättelse - och specialförbandsoperatörer ska inte underskattas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in