2016-03-04, 18:36
Medlem
Lyckas bolaget vända till svarta siffror under året kan detta vara en möjlig 1000%-are från dagens nivåer, no joke. Blir spännande att följa.

Har någon räknat på vad nya konverteringskursen för TO kan tänkas bli? Jag kan ha heeelt fel men får det till en teckningskurs på runt 2 sek/aktie med hjälp av ca 50 st TOs.
Citera
2016-04-15, 11:18
Medlem
mer än 20% upp idag
Citera
2016-04-15, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CI1908
mer än 20% upp idag
Typiskt, sålde av halva innehavet igår för jag trodde den skulle gå ner från uppgången igår så jag kunde köpa in mig igen. Hade faktiskt tänkt skriva i tråden tidigare. De planerar att gå med vinst Q3 och de verkar ha investerat lite i mer i deras aluminiumåtervinning/tillverkning som har varit förlustdrabbad och de verkar ha fått igång verksamheten. Deras blytillverkning har alltid gått med vinst tydligen och skrothandeln går väl så bra som en skrothandel kan gå.

Ville ha återvinnings och skrot-aktier och tyckte det här bolaget var intressant. Men, det är en riskabel investering och deras aluminiumtillverkning är inte ett stort bolag, så lär vara mycket manipulation i aktien nu, speciellt när många har fått upp ögonen för aktien. Men jag tror iallafall den når 2 kronor framöver.
Senast redigerad av sentience 2016-04-15 kl. 12:05.
Citera
2016-04-15, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sentience
Typiskt, sålde av halva innehavet igår för jag trodde den skulle gå ner från uppgången igår så jag kunde köpa in mig igen. Hade faktiskt tänkt skriva i tråden tidigare. De planerar att gå med vinst Q3 och de verkar ha investerat lite i mer i deras aluminiumåtervinning/tillverkning som har varit förlustdrabbad och de verkar ha fått igång verksamheten. Deras blytillverkning har alltid gått med vinst tydligen och skrothandeln går väl så bra som en skrothandel kan gå.

Ville ha återvinnings och skrot-aktier och tyckte det här bolaget var intressant. Men, det är en riskabel investering och deras aluminiumtillverkning är inte ett stort bolag, så lär vara mycket manipulation i aktien nu, speciellt när många har fått upp ögonen för aktien. Men jag tror iallafall den når 2 kronor framöver.
Många räknar med 1.5 - 2 kr redan nu på måndag. PM kan trilla in när som helst om Lesjöfors smältverk där kunden och leverantörer redan finns klara så som jag har förstått det.

Kollar man på köpblocken som är enorma kontra sälj som är minimala så är det naturligt att kursen kommer rusa under nästa vecka, människor vill helt enkelt inte sälja för man förbereder sig på positiva nyheter.

Jag har förvisso kommit in rätt sent men har ännu gjort väldigt mycket i vinst.
Citera
2016-04-15, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CI1908
Många räknar med 1.5 - 2 kr redan nu på måndag. PM kan trilla in när som helst om Lesjöfors smältverk där kunden och leverantörer redan finns klara så som jag har förstått det.

Kollar man på köpblocken som är enorma kontra sälj som är minimala så är det naturligt att kursen kommer rusa under nästa vecka, människor vill helt enkelt inte sälja för man förbereder sig på positiva nyheter.

Jag har förvisso kommit in rätt sent men har ännu gjort väldigt mycket i vinst.
Jaha, det visste inte. Vart har du hört det? Om det stämmer så förklarar det väl en del. Men enorma köpblock är det nog inte skulle jag väl säga. Var dock en rejält säljblock (idag) som gjorde att den flög ner från 1.48 till 1.29 vilket väl är lite skumt. Jag hade dock tur att jag sålde halva innehavet då innan den dippen och sen köpte in igen efter dippen på runt 1.31. Jag gick in i aktien på runt 0.8, så skulle jag inte sälja av halva mitt igår så skulle jag haft en god avkastning i dagskursen. Men jag är ganska försiktig, kan nog gå lite hursomhelst på måndag skulle jag tro.

Men du har 10 miljoner i omsättning idag. Så nu är halva börsen inne och rotar. Man ska ha klart för sig att det aluminiumverket är ganska litet vad jag har förstått, läste någonstans att dom har runt 5 anställda. En vanlig dag så omsätter aktien runt 200 000 så det är en ökning på 5000% idag. Jag skulle nog vara lite försiktig.
Citera
2016-04-15, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sentience
Jaha, det visste inte. Vart har du hört det? Om det stämmer så förklarar det väl en del. Men enorma köpblock är det nog inte skulle jag väl säga. Var dock en rejält säljblock (idag) som gjorde att den flög ner från 1.48 till 1.29 vilket väl är lite skumt. Jag hade dock tur att jag sålde halva innehavet då innan den dippen och sen köpte in igen efter dippen på runt 1.31. Jag gick in i aktien på runt 0.8, så skulle jag inte sälja av halva mitt igår så skulle jag haft en god avkastning i dagskursen. Men jag är ganska försiktig, kan nog gå lite hursomhelst på måndag skulle jag tro.

Men du har 10 miljoner i omsättning idag. Så nu är halva börsen inne och rotar. Man ska ha klart för sig att det aluminiumverket är ganska litet vad jag har förstått, läste någonstans att dom har runt 5 anställda. En vanlig dag så omsätter aktien runt 200 000 så det är en ökning på 5000% idag. Jag skulle nog vara lite försiktig.
Köpblocket har varit enormt idag vill jag påstå och sälj mycket mindre mindre majoriteten av dagens handel. Någon daytrader orkade väl inte mer och sålde fram mot slutet av dagen.

Omöjligt såklart att svara på om vad som händer på måndag. Vi får se hur många ägare vi är efter denna dag. 942 ägare på avanza iaf (kör själv avanza).

Börsvärdet lär väl ändras nu också.

PM om att verket drar igång är definitivt styrkande besked som med all sannolikhet kommer orsaka rally med brända gummin.
Citera
2016-04-18, 14:03
Medlem
PM kan komma när som helst, troligtvis under denna eller senast nästa vecka om återstart av smältverket, kan rusa ordentligt.

Det man ser nu som man tar med sig från förra veckan är att köpblocken fortfarande är långt större än sälj, aktieägare håller i sina aktier, många sitter säkert också på ett lite större gav än vad kursen visar just nu.

Jag tror på 3 kr innan maj är slut.
Citera
2016-05-03, 16:03
Medlem
Vad tror vi, fortsätter skeppet sjunka?
Citera
2016-05-03, 18:41
Medlem
[quote=CI1908|57004258
Jag tror på 3 kr innan maj är slut.[/QUOTE]

hoppas inte då lönen kommer den 25e o jag vägrar sälja av nå annat har kollat på METV länge nu.. o bestämde mig att gå in vid löning om kursen ligger kvar där den är nu
Citera
2016-05-04, 22:44
Medlem
Härligt med positiva PM ! Längtar redan tills nästa vecka !

METALLVÄRDEN STARK ORDERBOK I DOTTERBOLAGET SALA BLY (Direkt)

STOCKHOLM (Direkt) Metallvärden i Sveriges, ett NGM-listat servicebolag inom återvinning, dotterbolag Sala Bly uppges ha en stark orderbok.

Det framgår av ett pressmeddelande.

"Nu i maj månad 2016 har bolaget sin starkaste orderbok någonsin och företagsledningen med platschefen Roland Andersson i spetsen är i full gång med att planera produktionen långt in på hösten 2016", heter det.

Roland Andersson uppger i en kommentar att bolaget tittar på "investeringar och förändringar för att öka produktiviteten och effektiviteten i verksamheten".

Sala Bly stod för merparten av Metallvärdens omsättning under helåret 2015.
Citera
2016-05-26, 14:06
Medlem
Erik Östs avatar
När man kollar orderdjupet börjar jag undra hur många köporder som är fejk och hur många som är på riktigt.
Citera
2016-05-27, 11:31
Medlem
Smältverket startar nog i början av nästa vecka. Enkla pengar, eller vad tycker FB?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in