2014-10-22, 01:31
Medlem
Fred Friendlys avatar
Förmodligen har jag lagt denna tråd fel, men eftersom ursprunget till min frågeställning bäst lämpar sig inom humor chansar jag här. Mod får annars skeppa den till rätt delforum.

Videon:
https://www.youtube.com/watch?v=A8ihBzQLxQ4

Ett par kusiner - en bygd - slåss. En snubbe med grön slips påstås ha sagt "sieg heil" och keps-jocke, hans två bröder och en kusin sammanstrålar med honom för att spöa slipsen. Det går ju sisdådär. 4.08 joinar en riktig quisling fajten. Han riktar en spark innan han backar undan.

Vilka är dessa fajters och vad är bakgrunden?

Finns det en tråd som svarar på dessa frågor tar jag mer än gärna emot en trådlåsning och en länk.
Kram
Citera
2014-10-22, 02:51
Medlem
Hoho det här var ju gudomlig natthumor!

Finns så mycket att kommentera. Videon ser ut att vara ganska gammal? Han med slipsen, har han varit på maskerad eller går han klädd så? Känns som en parodi på en amerikansk highschool-film där de pratar norrländska. Pointdexter vs tuffingen liksom.
Citera
2014-10-24, 22:45
Medlem
Split-eds avatar
Jösses vad kul det ser ut när ungdomar suger in luft och spänner brösten för att se större ut kanske någon kan göra om filmen och lägga på gorillaljud istället?
Citera
2014-10-24, 23:18
Medlem
10010s avatar
Trodde först att det var någon jävla skolfilm som bara blev väldigt parodisk, bl a något slag eller en spark i början såg så jävla fejk, blev ju ännu roligare när det visa sig vara uncut vi har att göra med. Jag hade inte känt mig stolt om jag varit med på det där klippet, bättre reklam för Norrland får man fan begära. Det enda jag undrar hur gick det för killen i slipsen?

Jag känner mig helt våldtagen mentalt efter ha sett det där, känns som en dålig jävla dröm helt enkelt.
Citera
2014-10-24, 23:21
Medlem
Lyckosmeds avatar
Den här videon minns jag. Det cirkulerade en textad version för många år sedan. Den var riktigt rolig.
Citera
2014-10-25, 01:24
Medlem
failures avatar
Är det blattar mot slipkillen och pratar de samiska? svårt att avgöra när allt är filmat med en potatis.
Citera
2014-10-26, 20:03
Medlem
GemytligGentlemans avatar
Haha, en sann klassiker! Tror jag såg den för första gången för omkring 10 år sedan, då den cirkulerade på DC. Har fortfarande svårt att få grepp om vilken sida folk är på i fighten, men slipskillen verkar vara riktigt äcklig på alla sätt.

Ska höra med dem jag känner i trakten om de har någon info.
Citera
2014-10-26, 20:13
Bannlyst
Haha Piteå gangsters! Ett rejält salongsslagsmål innan dialogpolisen ryckte in.
Citera
2014-10-26, 20:21
Medlem
Isnatts avatar
Jag tror jag hatar vissa norrländska dialekter, vad är det för jävla ton dom dras med
Citera
2014-10-26, 20:46
Medlem
mcheatons avatar
Hahahahahaha!
Citera
2014-10-27, 01:54
Medlem
budadis avatar
Haha klassiker. Nu kan jag inte svära på infon jag delger ( ett kanske framför allt). Ingen är från Piteå, det är under Pdol. Lillgangstern som pucklar på slipskillen var en "rappare" från någon håla, typ Norsjö. Slipskillen är från Älvsbyn eller liknande. Slipskillens bror kommer till undsättning. Något sånt, nypa salt. Godnatt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in