Citat:
Ursprungligen postat av
OceanDeep
Hur gammal är denna personen beskriven nedan?
Hämtar barnen från förskolan
Lagar mat
Köper kläder
Ger tant bussbiljett a 300kr enkel resa. Alternativet skulle vara hotell + komma hem 24 timmar senare.
Väntar med 12-åring när denne ramlat och skadat sig på dennes förälder
Ropar efter uteliggaren och ger denne en 500-ing efter deras sälj-snack
Fixar alla problem hemma för alla andra
Personen du beskriver kan vara vilken ålder som helst! Jag snackar om vuxna personer

Ett exempel på vad jag menade med mitt inlägg är t.ex. att en viss 50-åring kanske gillar att festa och röja loss på krogarna varje helg. Medan en annan 50-åring föredrar lugna hemmakvällar framför TV:n. Alltså bör man inte låta ålder vara en avgörande faktor när man söker en partner. Det handlar ju om att hitta någon man passar med helt enkelt.
Hur bra man är på matlagning, hur generös man är mot en hemlös, om man är händig när det kommer till praktiska saker o.s.v. går inte avgöra enbart p.g.a. ålder. En 50-åring kan ha mer erfarenhet av matlagning än en 18-åring men det kan också vara så att en 18-åring lärt sig laga mat redan som barn medan en 50-åring aldrig lärt sig utan kört på med sin helfabrikmat i micron.
Så kort sagt är det problematiskt att anta saker utifrån en persons ålder. Det är vad jag tycker i alla fall!