2014-10-17, 15:38
Medlem
Hej, har köpt Derwent skiss pennor. När jag vässar dom går udden av gång på gång. Spelar ingen roll om jag vässar mycket eller lite. Är det fel på pennvässaren? eller vad är problemet?
Citera
2014-10-17, 16:31
Medlem
S-cups avatar
Det ligger inte någon udd eller dyl i vässaren? Det har förstört många centimeter blyertspenna för mig...
Citera
2014-10-17, 21:30
Medlem
moonclimbers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okers
Hej, har köpt Derwent skiss pennor. När jag vässar dom går udden av gång på gång. Spelar ingen roll om jag vässar mycket eller lite. Är det fel på pennvässaren? eller vad är problemet?

Om du menar att udden går av medans du vässar så kan det vara att pennvässaren är gammal och slö...
Hänt mig.
Citera
2014-10-18, 13:01
Medlem
Tänkte att det kunde va vässaren så köpte en ny men samma sak händer. Sitter ingen udd i vässaren heller. Nu har jag vässat bort 100 kronor ungefär. Kan det vara så att pennorna har blivit smashade i butiken och hela pennornar udd har gått sönder inuti?
Citera
2014-10-18, 13:18
Medlem
tzjs avatar
Trycker du för hårt när du skissar? Du kanske skall ha en pennvässare som har en brantare vinkel också? Din nuvarande kanske gör pennspetsen för spetsig helt enkelt.
Citera
2014-11-12, 23:33
Medlem
Haft samma problem med Derwents kolpennor. Måttligt irriterande när man vässar upp en hel penna på endast en teckning. Kan rekommendera Faber Castells kolpennor eller Caran D'Ache, väldiga kontrast i hur len och fin vässningen blir, i jämförelse med Derwent.
Citera
2014-11-12, 23:37
Medlem
Passepartouts avatar
Om du har kvittot kvar, gå tillbaka och reklamera de pennor du har kvar. Faber-Castell håller hög kvalitet.
Citera
2014-11-12, 23:39
Medlem
Problemet är löst, köpte en penvässare på kreatima som var lite större än vad själva pennan fyller.
Hade penvässare med 2 hål förut, ett stort och ett som var exakt för pennan och båda förstörde.
Det jag köpte nu var något mellanting i storlek och det är inga problem.
Citera
2014-11-14, 13:35
Medlem
Ser att du redan löst det men tänkte bara inflika att ja, det kunde även berott på att pennorna tappats så stiftet gått paj inne i pennan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in