Givetvis kan du det. I ditt ställe skulle jag dessförinnan försöka arrangera hemmet så att kattungen inte får för sig att leva rövare med dyrbara inredningsdetaljer under tiden.
Givetvis kan du det. I ditt ställe skulle jag dessförinnan försöka arrangera hemmet så att kattungen inte får för sig att leva rövare med dyrbara inredningsdetaljer under tiden.
Absolut , har redan tagit bort det som är dyrbart och allt han skulle kunna göra sig illa på.
Det är smartare att djuret - hund/katt - redan från start lär sig att matte/husse kommer och går än att först lära dem att de aldrig kan lämnas för att sedan tvingas lära om dem igen...
"Barnsäkra" huset innan ni far. Stäng toalocket och stäng ev. dörrar till rum där katten inte behöver vara när ni inte är hemma. Nu är det ju höst men har man fönster på glänt för vädring så stäng även dem. Jag lämnar alltid vissa lampor på så att det inte är som en mörk säck hemma, inte för att katter behöver belysning men nog tror jag de uppskattar lampor tända när det vissa tider är kolsvart ute.
Inga problem, snarare så är det ju bara bra att den får vänja sig vid att det inte alltid är någon hemma. Gissningsvis möts ni av en väldigt glad kattunge när ni kommer hem sen istället!