2011-12-13, 13:48
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Missförstå mig icke. Det är klart att man kan sjunga bra trots innantilläsning. Jag tror dock att han "knuffas" att göra framträdanden. Inte valde han att låta sig intervjuas i TV4:s lördagssoffa. Han själv tjänar i princip noll och inget på dessa framträdanden, sjukpensionär som han är.

Nä, självklart inte. Han har ju också sagt att han hellre vill göra mer experimentell musik på engelska, men att han "tvingas" till att sjunga svenska visor med mera som säljer bättre.
Citera
2011-12-13, 14:02
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Nä, självklart inte. Han har ju också sagt att han hellre vill göra mer experimentell musik på engelska, men att han "tvingas" till att sjunga svenska visor med mera som säljer bättre.
Han borde göra filmmusik i skräckbranschen. Det är, enligt mitt tycke, en skam att han inte har promotats i "landet i väst".
Citera
2011-12-14, 20:57
Medlem
Agitatzes avatar
Såg precis karln i tv-programmet "På spåret". Är han CP-skadad?
Citera
2011-12-14, 21:21
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agitatze
Vad får dig att tro det? Läs tråden så får du se att det är andra hälsoproblem, som antagligen till stor del är självförvållade.
Citera
2011-12-14, 21:30
Medlem
Agitatzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Vad får dig att tro det? Läs tråden så får du se att det är andra hälsoproblem, som antagligen till stor del är självförvållade.

Det var inte meningen att låta dryg, men jag hade inte sett människan tidigare, och
han såg verkligen riktigt risig ut plus att han satt och spretade med fingrarna på ett konstigt sätt.
Hans sång var inte mycket att hurra för heller.
Senast redigerad av Agitatze 2011-12-14 kl. 21:39.
Citera
2011-12-14, 22:03
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Det var inte meningen att låta dryg, men jag hade inte sett människan tidigare, och
han såg verkligen riktigt risig ut plus att han satt och spretade med fingrarna på ett konstigt sätt.
Hans sång var inte mycket att hurra för heller.
Han är en institution och ett unikum inom svensk musik, jag är ingen jättefan men har ändå förstått hans storhet.
Han ser verkligen risig ut, men har fått uppfattningen av att det är resultatet av ett hårt liv, inte bara mobbades han enormt som liten utan har även levt ett liv med droger och alkohol. Inte alla som blir lika, förhållandevis, välbevarade som Mick Jagger.
Citera
2011-12-14, 22:40
Medlem
han är verkligen bedrövlig! Förstår inte alls hans "storhet"
Citera
2011-12-14, 22:57
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Måste vara Sveriges i särklass fulaste kändis. Karln är färglös, fet, ihopsjunken och det finns nog mängder av gamlingar på ålderdomshemmen som ser friskare ut.

Vi är alla olika och har levt olika liv Har lite svårt för folk som dig som kommenterar hur folk är och ser ut när du inte verkar ha en aning om bakgrunden till varför. Du kan inte varit med om mycket i ditt liv. Ut och res och träffa människor och lär dig livet. Allt är inte som runt Stureplan ...tack o lov.
Han har levt ett hårt liv och jag beundrar honom att han ställde upp i tv som han gjorde.
Citera
2011-12-14, 23:10
Medlem
GoddagYxskafts avatar
Citat:

Nej, det är han inte. Jag tyckte han var suverän i På spåret i fredags, så till den grad att jag även kollade in reprisen. Den andra låten var ruskigt snyggt framförd!
Citera
2011-12-14, 23:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Vi är alla olika och har levt olika liv Har lite svårt för folk som dig som kommenterar hur folk är och ser ut när du inte verkar ha en aning om bakgrunden till varför. Du kan inte varit med om mycket i ditt liv. Ut och res och träffa människor och lär dig livet. Allt är inte som runt Stureplan ...tack o lov.
Han har levt ett hårt liv och jag beundrar honom att han ställde upp i tv som han gjorde.

OK, var på pissigt humör dagen jag skrev det där så var väl lite onödigt hård.
Citera
2011-12-31, 12:44
Medlem
sphinxen_111s avatar
Jag tycker han är en riktig klippa på musik och har även en fantastisk röst som jag gärna lyssnar till. Däremot undrar jag om han lider av något handikapp? Kan han gå? Han sitter ju alltid ner när man ser honom uppträda på teve. Har han kanske åldrats raketsnabbt? Jag menar, han är ju knappt 60 år men ser ut att vara uppåt 80.
Citera
2011-12-31, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sphinxen_111
Jag tycker han är en riktig klippa på musik och har även en fantastisk röst som jag gärna lyssnar till. Däremot undrar jag om han lider av något handikapp? Kan han gå? Han sitter ju alltid ner när man ser honom uppträda på teve. Har han kanske åldrats raketsnabbt? Jag menar, han är ju knappt 60 år men ser ut att vara uppåt 80.
Det är ju inte direkt någon hemlighet att han har missbruksproblem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in