2014-10-07, 19:27
Medlem
arnemajliss avatar
Hjälp !!
Jag har behandlats med morfin preparat i ca 25 år för ett diskbrock .Mår nu så djävla dåligt med en abstinens som är så fruktansvärt jobbig så jag står nästan inte ut längre.
Var på jag söker hjälp hos min husläkare som inte riktigt fattar mina problem, Efter div väntan (Flera veckor)så får jag en remiss till Beroende kliniken där jag bor .

Problemet uppstår när jag som är en ärlig person berättar att jag har rökt och använt Cannabis i 45 år och inte tänker sluta med det för att jag mår så mycket bättre av att röka, Ska väll säga att jag blev sextio år i år, Så jag tycker att jag kan ansvara för mej själv i det hänseende och välja vad jag ger mej själv att bruka .
Då berättar dom för mej att ,Ska jag få hjälp med avgiftning av morfin så måste jag och så sluta med cannabis.

Mina mediciner mot diskbrock är Tradolan som jag tar ca max 8st /dag 150 mg retard som jag har tagit i många år över 20 år ,Så det är ju lite för mycket .

Men har lyckats kommit ner till 2st/dag samt 3st oxycontin 30 mg utan någon hjälp förutom oxykontinet då
som ger mej ganska bra lindrng av abstinensen .
Men jag är så beroende och blir så sjuk om jag glömmer att ta en tablett ,Och jag önskar inget hellre att bli av med dom tabletterna .

Där kommer mitt problem in i bilden .Jag har diskuterat med en läkare ang metadon behandling eller Temgesic högdos
MEN JAG MÅSTE SLUTA ATT RÖKA CANNABIS DÅ. Om jag ska kunna behandlas mot mina abstinens besvär
Hur fan ska jag bete mej och göra .

det här är några mediciner som jag har provat genom åren

T.Alvedon
T.Dolcontin 30/mg
T.Palexia 50/mg
T.Nobligan 150/mg
T.Brupenorfin
Norspan-Plåster
T.Temgisic
T.Sobril 10/mg
T.Madopark
T.Sifrol
T.Mintzapin
T.Tegretol
T.Morfin 10/mg
T.oxycontin 30/mg
Akupungtur

Massage
Sjuk-Gymnastik

Jag anser mej rätten att få sjukhusvård i Sverige har bet skatt hela mitt liv .Men om man brukar cannabis så är det kört verkar det som.

Det vore ju intressant att få någon reflexion på mitt brev Hälsning Indijanen
Citera
2014-10-07, 19:50
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arnemajlis
Hjälp !!
Jag har behandlats med morfin preparat i ca 25 år för ett diskbrock .Mår nu så djävla dåligt med en abstinens som är så fruktansvärt jobbig så jag står nästan inte ut längre.
Var på jag söker hjälp hos min husläkare som inte riktigt fattar mina problem, Efter div väntan (Flera veckor)så får jag en remiss till Beroende kliniken där jag bor .

Problemet uppstår när jag som är en ärlig person berättar att jag har rökt och använt Cannabis i 45 år och inte tänker sluta med det för att jag mår så mycket bättre av att röka, Ska väll säga att jag blev sextio år i år, Så jag tycker att jag kan ansvara för mej själv i det hänseende och välja vad jag ger mej själv att bruka .
Då berättar dom för mej att ,Ska jag få hjälp med avgiftning av morfin så måste jag och så sluta med cannabis.

Mina mediciner mot diskbrock är Tradolan som jag tar ca max 8st /dag 150 mg retard som jag har tagit i många år över 20 år ,Så det är ju lite för mycket .

Men har lyckats kommit ner till 2st/dag samt 3st oxycontin 30 mg utan någon hjälp förutom oxykontinet då
Men jag är så beroende och blir så sjuk om jag glömmer att ta en tablett ,Och jag önskar inget hellre att bli av med dom tabletterna .

Där kommer mitt problem in i bilden .Jag har diskuterat med en läkare ang metadon behandling eller Temgesic högdos
MEN JAG MÅSTE SLUTA ATT RÖKA CANNABIS DÅ. Om jag ska kunna behandlas mot mina abstinens besvär
Hur fan ska jag bete mej och göra .

det här är några mediciner som jag har provat genom åren

T.Alvedon
T.Dolcontin 30/mg
T.Palexia 50/mg
T.Nobligan 150/mg
T.Brupenorfin
Norspan-Plåster
T.Temgisic
T.Sobril 10/mg
T.Madopark
T.Sifrol
T.Mintzapin
T.Tegretol
T.Morfin 10/mg
T.oxycontin 30/mg
Akupungtur

Massage
Sjuk-Gymnastik

Jag anser mej rätten att få sjukhusvård i Sverige har bet skatt hela mitt liv .Men om man brukar cannabis så är det kört verkar det som.

Det vore ju intressant att få någon reflexion på mitt brev Hälsning Indijanen
Hej

Du behöver en avgiftning helt klart.
Abstinensen av det du stoppat i dig under alla år kommer bli grym. Det har du ju redan märkt av, fast du lindrar med piller. Det ska du göra, för det där ska man inte klippa rakt av, då kan du bli alvarligt sjuk.

Om nu kravet är att du ska sluta med CB, så gör det! Du har inget att vinna på att vägra det. Du kan tycka vad du vill, men det är ett krav.

Så lägg ner din envishet och ta den hjälp du blir erbjuden.
Citera
2014-10-07, 20:05
Medlem
C-3POs avatar
Opiater och andra opioider --> Drogrehabilitering
/Moderator
Citera
2014-10-08, 07:34
Medlem
sluta med cannabis
Citera
2014-10-08, 20:12
Medlem
Audacias avatar
Till att börja med är det lite märkligt att din läkare ordinerar ut 8 x 150mg Tradolan per dag! Det är tre gånger den rekommenderade dygnsdosen!

Nog om det!

Precis som Morfar skriver så måste du trappa ner långsiktigt! Om du tex (för enkelhetens skull) äter 10 st 50mg Tradolan om dagen, så kan en långsiktig nedtrappning vara att du tex tar bort en tablett från en dag bara på en vecka. Nästa vecka tar du 7 tabletter måndag samt 7 tabletter tisdag, resterande tar du 8 st per dag. Du plockar alltså bort en tablett från en dag, per vecka!
Det kommer ta lång tid, men det bör inte göra dig abstinent!

Till Cannabis problemet. Om din husläkare kan hjälpa dig med en fungerande nedtrappning av dina Tradolan, så behöver väl h*n inte veta om din Cannabis konsumtion?

Om det inte finns något alternativ än Beroende klinik, och att de kräver att du ger upp din Cannabis, samt kräver urinprover kontinuerligt, då har du nog bara att tjäna på att ge upp den!

Personligen är jag ganska liberal när det gäller vuxna individers val gällande Cannabis, så då kan du väl i sådana fall använda dig utav Cannabis när du väl trappat ner dina Tradolan!?

Lycka till!
Citera
2014-10-08, 21:57
Medlem
preciskaffekopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Audacia
Till att börja med är det lite märkligt att din läkare ordinerar ut 8 x 150mg Tradolan per dag! Det är tre gånger den rekommenderade dygnsdosen!

Nog om det!

Precis som Morfar skriver så måste du trappa ner långsiktigt! Om du tex (för enkelhetens skull) äter 10 st 50mg Tradolan om dagen, så kan en långsiktig nedtrappning vara att du tex tar bort en tablett från en dag bara på en vecka. Nästa vecka tar du 7 tabletter måndag samt 7 tabletter tisdag, resterande tar du 8 st per dag. Du plockar alltså bort en tablett från en dag, per vecka!
Det kommer ta lång tid, men det bör inte göra dig abstinent!

Till Cannabis problemet. Om din husläkare kan hjälpa dig med en fungerande nedtrappning av dina Tradolan, så behöver väl h*n inte veta om din Cannabis konsumtion?

Om det inte finns något alternativ än Beroende klinik, och att de kräver att du ger upp din Cannabis, samt kräver urinprover kontinuerligt, då har du nog bara att tjäna på att ge upp den!

Personligen är jag ganska liberal när det gäller vuxna individers val gällande Cannabis, så då kan du väl i sådana fall använda dig utav Cannabis när du väl trappat ner dina Tradolan!?

Lycka till!
Word. Du kan ju alltid börja igen senare.
Citera
2014-10-10, 02:15
Medlem
bilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arnemajlis

Det där ska du sluta med. Oxycontin är en mycket tyngre opiat än tramadol. höga doser dessutom så det är konstigt att det bara "lindrade lite". För mig motsvarar 20mg oxy ca 300mg tramadol.

I alla fall, det är helt enkelt bara att sluta med cannabisen, eller möjligtvis sluta med tabletterna själv, vilket är otroligt svårt. Mitt tips är lyrica som hjälpte mig otroligt. lyrican tar bort väldigt mycket av abstinensen, tom allt för vissa beroende på vilka doser man gått på. passa dig bara väldigt noga för att inte bli beroende av lyrican då det kan vara svårare att bli av med tom. ta det max 1 vecka, men efter 1 vecka bör abstinensen vara kontrollerbar Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in