2014-10-31, 12:23
  #457
Medlem
Querijuices avatar
MS INVF US Dollar Liquidity A
Vad tror ni om att handla dollar?
Citera
2014-10-31, 13:11
  #458
Medlem
Var någonstans i bubblan tror ni att vi är? http://en.m.wikipedia.org/wiki/Jean-Paul_Rodrigue#/image/File:Stages_of_a_bubble.png
Citera
2014-10-31, 13:18
  #459
Medlem
papanoirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Var någonstans i bubblan tror ni att vi är? http://en.m.wikipedia.org/wiki/Jean-Paul_Rodrigue#/image/File:Stages_of_a_bubble.png
OMXS30 är ynka 1% från historiskt högsta börsvärdet. Samma sak med S&P-500, 100 punkter upp ger rekord. Nikkei är uppe i högsta någonsin. DJ Bric 50 India är inte heller många punkter ifrån.

Världsekonomin har aldrig varit såhär bra innan. Ellerhur?
Citera
2014-10-31, 14:22
  #460
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papanoir
OMXS30 är ynka 1% från historiskt högsta börsvärdet. Samma sak med S&P-500, 100 punkter upp ger rekord. Nikkei är uppe i högsta någonsin. DJ Bric 50 India är inte heller många punkter ifrån.

Världsekonomin har aldrig varit såhär bra innan. Ellerhur?

Undrar hur mycket ökad belåning samt låga räntor som bidragit där?
Citera
2014-10-31, 18:52
  #461
Medlem
Är i valet eller kvalet om man ska investera mer eller avvakta kraftig börsnedgång när bubblan spricker för att då ösa in kapital...
Citera
2014-10-31, 19:51
  #462
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Är i valet eller kvalet om man ska investera mer eller avvakta kraftig börsnedgång när bubblan spricker för att då ösa in kapital...

Vänta. Tror inte vi är långt borta.
Citera
2014-10-31, 21:00
  #463
Medlem
HobartMuddys avatar
Jag tror att det kommer en dipp, men inte en riktig krasch. Det sitter för många och väntar köpläge. Men i vilket fall är det bäst att vänta ett tag, eller åtminstone sprida inköpen.
Citera
2014-10-31, 23:49
  #464
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HobartMuddy
Jag tror att det kommer en dipp, men inte en riktig krasch. Det sitter för många och väntar köpläge. Men i vilket fall är det bäst att vänta ett tag, eller åtminstone sprida inköpen.
Baserat på vad? Varfór skulle folk inte denna gången krisa när det börjar röra sig neråt?
Citera
2014-11-01, 09:31
  #465
Medlem
HobartMuddys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Baserat på vad? Varfór skulle folk inte denna gången krisa när det börjar röra sig neråt?
Dels på räntan, sparpengarna borde röra sig åt börshållet. Dels bara på vad jag läser på nätet.

Varför paniksålde inte folk inte under dippen för ett par veckor sedan? Det är ju inte så att en dipp alltid måste gå ned till noll innan folk börjar köpa.
Citera
2014-11-01, 12:37
  #466
Medlem
Con-artists avatar
Vad tror ni om nästa vecka, vinnare/förlorare & börsen som helhet alltså? Nytt ATH och ny dipp är väl ganska troligt inom 1-3 veckor. Håll utkik på Mr Green, rapport på fredag och ett positivt uttalande om Österrike kan göra mycket med kursen.
Citera
2014-11-01, 13:23
  #467
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Var någonstans i bubblan tror ni att vi är? http://en.m.wikipedia.org/wiki/Jean-Paul_Rodrigue#/image/File:Stages_of_a_bubble.png

Delusion/New Paradigm. For sure. Alla tror att FED lyckats, Japan följer efter.
Nollränta och QE, hallelujah!
Citera
2014-11-01, 13:56
  #468
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papanoir
Det stämmer inte. Nikkei 225 behöver stiga med ca 10% för att nå upp till 2007 års topp. All time high inträffade 1989; för att nå dit måste index stiga med ca 150%!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in