2016-10-26, 21:40
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Tycker den är för högt värderad så den skall ner.
Tror detsamma. De som förespråkar motsatsen pekar på att räntorna sannolikt förblir låga under lång tid och att det då inte finns något alternativ till aktier (TINA). Jag tror att vi kommer att få högre inflation snabbare än vi tror och att räntorna höjs tidigare än många tror, även om det blir rätt beskedliga ökningar av både inflation och räntor. Tror även att TINA som argument för att aktier ska fortsatt upp inte håller längre än vad marknaden vill, och den skiftar som vi sett vad gäller FED: s höjningar fot ganska snabbt, ibland är höjningar bra, ibland dåliga. Om aktier på sikt ska upp så krävs vinsttillväxt, det räcker inte med att alternativen är dåliga.

Dessutom finns en del så kallade "svarta svanar" som kommer att dyka upp, både ekonomiska och politiska...en del med hastigt övergående verkan, andra med längre och mer fundamental impact på tillväxten i världen...oljepris, kinesiska fastighetssektorn, kinesiska tillväxten, EU: s ständigt låga tillväxt, en amerikansk ekonomi som kanske inte tar fart ordentligt osv.
Citera
2016-11-09, 09:06
Medlem
Rött idag ser det ut som
Citera
2016-11-09, 09:36
Medlem
fittas avatar
Ja, verkligen BLODRÖTT eller???

Nej, nu drar vi uppåt!
Citera
2016-11-09, 09:55
Medlem
Hur öppnat USA tror ni? Norden har ju öppnat mycket lovande, jämfört med vad som var förväntat.
Citera
2016-11-09, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cheesycake77
Hur öppnat USA tror ni? Norden har ju öppnat mycket lovande, jämfört med vad som var förväntat.
Verkar som om ingen bryr sig, förmodar att bägge kandidaterna var så dåliga så därför sker inte så mycket, men 4 förlorade år, hoppas de lyckas få fram bättre kandidater nästa gång.
Citera
2016-11-09, 11:08
Medlem
shevitas avatar
Vilka aktier är det som droppat mest pga USA resultatet?
Citera
2016-11-09, 12:29
Medlem
kurt-sunes avatar
Lugnet före stormen skulle jag tro. Avvaktar själv med köp just nu. Det lär komma bättre tillfällen framöver i denna osäkra tid.
Citera
2016-11-09, 18:56
Medlem
Triremers avatar
Midsona, Sweco och Victoria Park vad fan är grejen med deras sjuka rörelser i A-aktierna?
Citera
2016-12-08, 08:06
Medlem
AldoRaines avatar
Dåligt drag i tråden tycker jag. Vad händer på börsen under nästa år är frågan? Fortsätter den uppåt måntro?
Citera
2016-12-08, 08:43
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Dåligt drag i tråden tycker jag. Vad händer på börsen under nästa år är frågan? Fortsätter den uppåt måntro?

Den borde inte kunna göra det men det gör den säkert ändå...

Det är ganska skrämmande att kolla OMX eller S&P500 (eller egentligen vilket index som helst) 20-årsgraf och jämföra cyklerna. Vi är på övertid för nästa nedgång och om det skulle följa gamla mönster (botten X% högre än tidigare botten) så har vi runt 50% fallhöjd från dagens nivå. Dock finns ju nu ingen direkt möjlighet att dämpa fallet med sänkta räntor eller "QE"...

Såg så sent som igår "Dow Jones och S&P nådde nya rekordnivåer".. http://www.svd.se/nya-rekord-pa-wall-street-48x3/om/naringsliv

Jag är kanske för bearish men tippar på OMXS30 -30% under 2017 Draget ur röven att det blir just 2017 men om det skulle dröja längre än 2020 vore det helt otroligt.
Citera
2016-12-08, 08:49
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Den borde inte kunna göra det men det gör den säkert ändå...

Det är ganska skrämmande att kolla OMX eller S&P500 (eller egentligen vilket index som helst) 20-årsgraf och jämföra cyklerna. Vi är på övertid för nästa nedgång och om det skulle följa gamla mönster (botten X% högre än tidigare botten) så har vi runt 50% fallhöjd från dagens nivå. Dock finns ju nu ingen direkt möjlighet att dämpa fallet med sänkta räntor eller "QE"...

Såg så sent som igår "Dow Jones och S&P nådde nya rekordnivåer".. http://www.svd.se/nya-rekord-pa-wall-street-48x3/om/naringsliv

Jag är kanske för bearish men tippar på OMXS30 -30% under 2017 Draget ur röven att det blir just 2017 men om det skulle dröja längre än 2020 vore det helt otroligt.

Jag tror det kommer hända grejer på riktigt när (om) Riksbanken beslutar att höja styrräntan. Slutet av 2017 är min gissning
Citera
2016-12-08, 12:57
Medlem
CASHFL0Ws avatar
Min spontana gissning:

Vi fortsätter gå uppåt under 2017. I början av 2018 börjar nedgången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in