2015-12-03, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungcoopa
Köpläge! Imorrn upp.
Jag ska fan gå all in i fingerprint!
Citera
2015-12-03, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Jag ska fan gå all in i fingerprint!
Gört! Jag vågar inte sitta i den längre, har varit i den en stund men känner att den måste rasa lite innan jag går in igen
Citera
2015-12-03, 20:02
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
jaha nu ska vi ner i helvetes skiten igen........... så jävla trött på att aldrig nå över en viss gräns!! återigen ligger jag på 0,19% plus, eller runt nollan.. ska det vara så jävla svårt att få 5% + på sitt jävla konto nån gång?
Vissa aktier ligger ju bara och guppar och får ju snarare ses som en stabil utdelare än en som puttrar uppåt. Teliasonera kostade typ 44:- för 3 år sen, det gör den idag också.
Citera
2015-12-04, 15:32
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Men tänk så här: vilka tror du styr världsekonomin? De stora placerarna, storföretagen, IMF, Världsbanken tjänar på, och lever på, att börskurserna stiger och är stabila. Dessa storspelare kommer aldrig riskera eller acceptera en stor världsomfattande börskrasch. De sätter spelreglerna, och styr investeringar, lån och placeringar.
Vinsthemtagningar och oroligheter kommer få kurserna att fluktuera, men det hör till spelets regler. Något nytt 1929 kommer inte accepteras, alltför många skulle förlora alltför mycket på detta.

Nej, de lever på stora rörelser upp och ner på börsen. Och ett lönsamt krig, då och då.
Citera
2015-12-04, 20:37
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Nej, de lever på stora rörelser upp och ner på börsen. Och ett lönsamt krig, då och då.
Absolut. Men börskrascher, knappast.
Citera
2015-12-04, 21:51
Medlem
Nu är jag så jävla trött på detta! detta är fan löjligt!!!!!! nu skiter jag i detta, nu har jag bytt lösenord och jag kommer fan inte gå in och kolla på min portfölj på flera månader!! det är bara fingerprintbögarna som sitter och runkar av varandra på börsen!!!
så jävla trött på 1 step forward 2 steps back!!
Citera
2015-12-05, 12:53
Medlem
nevermindzs avatar
Citat:
Men tänk så här: vilka tror du styr världsekonomin? De stora placerarna, storföretagen, IMF, Världsbanken tjänar på, och lever på, att börskurserna stiger och är stabila. Dessa storspelare kommer aldrig riskera eller acceptera en stor världsomfattande börskrasch. De sätter spelreglerna, och styr investeringar, lån och placeringar.
Vinsthemtagningar och oroligheter kommer få kurserna att fluktuera, men det hör till spelets regler. Något nytt 1929 kommer inte accepteras, alltför många skulle förlora alltför mycket på detta.

1. Den som är nettoköpare tjänar på låga priser.
2. Du överskattar deras förmåga att styra. Vissa saker går att styra, men inte alla
3. Dessa som styr samarbetar inte 100% med varandra, i vissa avseenden konkurrerar dom, det torpederar ytterligare deras förmåga att kontrollera.
Citera
2015-12-06, 13:15
Medlem
Jag tradar intradag när jag har tid och möjlighet men jag vill även sätta resten av mitt kapital i rörelse (5 års horisont). Jag har mkt pengar som ligger och "skvaplar" på räntekonton till nästan 0-ränta. Det känns emellertid som börsen är väldigt dyr just nu och jag skulle gärna se en djup korrigering innan jag går in med ett stort kapital. Hade jag sett liknande graf som den nedan under en intradag hade jag knappast gått in på den spiken.

GRAF.

Hur gör ni andra? Har ni ert kapital investerat och i så fall i vad?
Senast redigerad av jajahaaja 2015-12-06 kl. 13:18.
Citera
2015-12-06, 15:30
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nevermindz
1. Den som är nettoköpare tjänar på låga priser.
Jodå, och därför kommer dessa stora aktörer att driva upp kurser när det passa dem, och pressa ned kurserna när det behövs. Men däremot börskrascher som skrämmer bort övriga spekulanter vill ingen ha.

Citat:
Ursprungligen postat av nevermindz
2. Du överskattar deras förmåga att styra. Vissa saker går att styra, men inte alla
3. Dessa som styr samarbetar inte 100% med varandra, i vissa avseenden konkurrerar dom, det torpederar ytterligare deras förmåga att kontrollera.
I grund och botten har de samma intresse, en relativt stabil och attraktiv börs som lockar till sig kapital och investerare. Detta är själva förutsättningen för att kunna tjäna pengar på aktier.
Citera
2015-12-07, 21:21
Medlem
nevermindzs avatar
Citat:
Jodå, och därför kommer dessa stora aktörer att driva upp kurser när det passa dem, och pressa ned kurserna när det behövs. Men däremot börskrascher som skrämmer bort övriga spekulanter vill ingen ha.

I grund och botten har de samma intresse, en relativt stabil och attraktiv börs som lockar till sig kapital och investerare. Detta är själva förutsättningen för att kunna tjäna pengar på aktier.

Jag skulle säga att det är lättare och mer lönsamt med krascher då och då än att försöka driva en konstant uppgång. I botten av en krasch kan man köpa för en tiondel av priset och folk hittar tillbaka förr eller senare. I synnerhet snabba krascher med en snabb återhämtning är utmärkta tillfällen för lite wealth transfer.
Citera
2015-12-07, 21:23
Medlem
nevermindzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jajahaaja
Jag tradar intradag när jag har tid och möjlighet men jag vill även sätta resten av mitt kapital i rörelse (5 års horisont). Jag har mkt pengar som ligger och "skvaplar" på räntekonton till nästan 0-ränta. Det känns emellertid som börsen är väldigt dyr just nu och jag skulle gärna se en djup korrigering innan jag går in med ett stort kapital. Hade jag sett liknande graf som den nedan under en intradag hade jag knappast gått in på den spiken.

GRAF.

Hur gör ni andra? Har ni ert kapital investerat och i så fall i vad?

Jag har mina pengar dels i kapitalsäkrade papper, dels i minishortar och sedan lite autocallar som jag ångrar nu.
Citera
2015-12-09, 12:12
Medlem
Varför denna nedgång senaste dagarna?
Cliffs räcker, i en mening.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in