2014-10-06, 10:37
Medlem
Vi har nog de flesta av oss någon gång varit i kontakt med polisen mer eller mindre.
Det brukar också väldigt ofta ligga någon kul historia runt dessa händelse. Därmed lyder frågan:

Har du någon kul/mindre kul polisrelaterad händelse du vill dela med dig av?
Det kan vara egentligen vad som helst.

Jag är ju själv inget "badass" så har egentligen inget speciellt kul att dela med mig av.
Men kommer ihåg när jag var 16 år och skjutsade en tjej på min cykel. På cykelvägen i parken kommer en bil bakom oss i ganska hög hastighet(hör den närma sig snabbt). Blåljusen på och tutar som bara den. Väjer ner i diket då jag trodde de var något allvarligt som hänt men det visade sig att de var oss de skulle ta... Ut ur bilen kommer en skrikande polis som frågar om vi var dumma i huvudet? Blev helt ställd, sedan fick vi en varsin bot på 500 kr.
Boten kan jag absolut ta men agerandet var ju helt jävla sjukt. Nästan førvånad att jag inte fick handklovar också

Nu är det er tur att dela!
Citera
2014-10-06, 12:06
Medlem
Adikatpws avatar
Det är inte direkt något roligt, men en gång när jag var minderårig blev jag tagen för att ha druckit alkohol. Jag stod där bredvid polisbilen och väntade på att dom skulle bli klara så att dom kunde skjutsa hem mig. Plötsligt känner jag att alkoholen börjar trycka på och jag känner att jag kommer aldrig klara av att hålla mig ända hem, så jag frågar närmaste polis om jag kan få tillåtelse att få springa runt hörnet och kissa. Hon svarar då att det är okej, bara jag gör så att det inte börjar lukta. Jag tittar förvirrat på henne och springer därefter iväg och kissar bakom hörnet. Hon trodde förmodligen att jag skulle kräkas, men det är inte varje dag man får bryta mot lagen för polisen.

En annan gång var när jag var ute med två tjejkompisar. Dom sa åt mig att stjäla någon konstig sak på någons gård och jag var precis på väg att göra det när jag fegade ur ordentligt och bestämde mig för att jag inte vågar. Cirka en minut senare så kommer det en polisbil som kör upp på gångvägen och stannar till och frågar vad vi gör ute så här sent. Jag är glad att jag fegade ur, det hade inte varit lätt att förklara varför jag bär runt på en staty mitt i natten
Citera
2014-10-06, 13:41
Medlem
ca 14-15 år, sitter i en liten park med 4 andra, vi är alltså 5st ihop. Polisbil kör sakta förbi oss varpå vi väljer att springa för skoj skull.. ? (idioti)

Blåsljus och skrikande däck, väl ute i skogen på en motionsslinga troddes jag mig ha kommit undan, hör sedan det välkänad utdraget på en teleskopsbatong bakom grenarna och en förbannad snut som gapar och skriker åt mig att lägga mig ner. Jag försöker förklara för honom att det bara var ett skämt och han höjer batongen och fortsätter gapa "Lägg dig ner!!". Återigen vädjar jag åt honom att jag inte hade gjort någonting, då höjer han batongen redo för att slå och jag kastar mig ner på marken.

Polis nummer två kommer gåendes med två av mina andra vänner varpå dom får lägga sig på grusstigen brevid mig. Dom pratade med oss medan vi fick ligga där och skämmas, sen släpptes vi och kvällen återgick väl till något annat bus man hade på den tiden.
Citera
2014-10-06, 15:50
Bannlyst
En gång satt jag med en kompis i en park, och jag ba "Fan vad tråkigt vi har det...Jag ringer polisen!" Jag tog upp telefonen och ringde polisen och visste absolut inte vad jag skulle säga. När dom väl svarade så sa jag att jag hade blivit knivhotad av någon snubbe som hade kniv på sig. När dom bad om signalement så beskrev jag mig själv, och efter två minuter så kommer två snutbilar. Fyra snutar kliver ut ut bilarna och visiterar oss, men eftersom att jag inte har någon kniv så kan dom inget göra, så dom avlägsnade oss ifrån platsen. Idioti att slösa resurser på detta sätt från min sida, men det var en lugn kväll så det var nog ingen fara!

Det senaste mötet med en polis var väl detta, som jag även filmade. Det var en ren impulshandling ifrån min sida, och visst fan är det omoget. Det är dock väldigt intressant att se hur sura folk blir bara för att man ställer en enkel fråga till en polis, hihi
Citera
2014-10-06, 16:08
Medlem
Har inte hänt mig personligen; men fick uppleva det på mycket nära håll.

18 år och nyligen mogen för utekvällar. Stor fest på hotellet i byn, och många öl och timmar senare ska jag och min söta lilla flickvän gå hem. Vi traskar iväg på en trottoar och har ett par kilometer att gå, men vi tar det lungt och njuter av midnattssolen. Plötsligt hörs ett jävla rabalder ett par hundra meter bakom oss; från själva hotellet. Något vrålar "Stanna!", och strax dyker en av traktens smått utvecklingsstörda killar upp runt kröken (han hade synts till på hotellet; drickandes, vilket var märkligt då dessa aldrig brukade släppas in) och rusar allt vad han har ut på åkern bredvid trottoaren där vi går. Med inte mindre än tre poliser i hälarna!

Poliserna; två kvinnor och en man, ger sig i full fart efter killen; som lubbar på rätt hyggligt över tuvor och diken med några stulna ölflaskor från hotellet i famnen. Poliserna sjabblar och snubblar om vartannat, och ropar både i radion och åt den stackars öltjuven; som vid detta lag börjar få ett ordentligt försprång från lagens väktare och närmar sig skogsbrynet på andra sidan åkern. Nu dundrar en polisbil fram längs vägen och våldssvänger in i en avtagsväg längre fram; troligvis i syfte att genskjuta vår hjälte inne i skogen. En efter försvinner tjuven samt poliserna in i skogsbrynet, och föga mer hörs.

Damen och jag beslutar oss för att bevittna detta spektakel till sitt slut, så vi sätter oss på en parkbänk i närheten och väntar. Efter en kvart-tjugo minuter kommer poliserna tillbaka, svettiga och dyblöta av dikesvatten och gräsiga därtill; utan den misstänkte i förvar, en syn som jag än i dag minns med ett leende! Polisbilen återvänder även den efter ett tag, synbart utan fångst. Vi skrattar åt det hela till de gående polisernas stora skam; de återvänder illa kvickt tillbaka till hotellområdet för ordinarie bevakning. Vi går hemåt; och döm till vår stora förvåning att vår ölknyckare stöter på oss hundra meter från tjejens hem i skogsbrynet (samma skog som han sprang in i, men betydligt längre bort). Grabben är dyblöt av svett men har ett överlyckligt flin och förklarar hur han lyckades komma undan från polisen genom att gömma sig under en rotvälta, och nu ska dricka och njuta av sin öl här vid vägkanten; vilket han med stor nöjdhet också gör! Jag och tjejen önskar honom lycka till och skrattar; mycket roade av detta spektakel!

Poliserna var från grannkommunen, men verkade inte ha rapporterat denna incident åt våra lokala ordningsmän; ty ölknyckarn fick mig veterligen aldrig något straff. Härliga tider!
Senast redigerad av RatosPipa 2014-10-06 kl. 16:11.
Citera
2014-10-06, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WcLasT
ca 14-15 år, sitter i en liten park med 4 andra, vi är alltså 5st ihop. Polisbil kör sakta förbi oss varpå vi väljer att springa för skoj skull.. ? (idioti)

Blåsljus och skrikande däck, väl ute i skogen på en motionsslinga troddes jag mig ha kommit undan, hör sedan det välkänad utdraget på en teleskopsbatong bakom grenarna och en förbannad snut som gapar och skriker åt mig att lägga mig ner. Jag försöker förklara för honom att det bara var ett skämt och han höjer batongen och fortsätter gapa "Lägg dig ner!!". Återigen vädjar jag åt honom att jag inte hade gjort någonting, då höjer han batongen redo för att slå och jag kastar mig ner på marken.

Polis nummer två kommer gåendes med två av mina andra vänner varpå dom får lägga sig på grusstigen brevid mig. Dom pratade med oss medan vi fick ligga där och skämmas, sen släpptes vi och kvällen återgick väl till något annat bus man hade på den tiden.

Haha klockrent!
Citera
2014-10-06, 20:14
Medlem
Min historia är också av karaktären ungdomssynder

När jag var 15-år så hade jag och mina kompisar trimmat våra moppar så att dom lät lika högt som dom gick snabbt. Min moppe var en av de snabbaste och när jag skulle nånstans så var det alltid gasen i botten som gällde.

En dag när jag kom och körde så märkte jag att det låg en bil väldigt nära mig, och när jag tittade bak så såg jag att det var en civilpolis med blåljus.. Utan några större svårigheter så undgick jag den genom att köra in ett trädbevuxet område. Senare den dagen så stötte jag även på en vanlig polisbil som även den försökte stoppa mig, men jag undvek även den genom att köra in på ett bostadsområde med farthinder.
Jag beslöt mig för att det var nog bäst att återställa mopeden i originalskick då det blev lite mycket poliser för en dag..

Dagen efter när jag är ute och kör med min nu lagliga moped, så kommer samma civilpolisbil igen och lägger sig bakom mig. Emot mig kommer två MC-poliser som slår på sina blåljus och svänger in framför mig. Det visar sig att dom fått indikation på att min moped är trimmad och därmed att betrakta som lätt MC. Dom håller på i en timma (!) och testkör, skruvar lös topplock, kollar drev men kan inte hitta något olagligt Han som körde civilpolisbilen säger "JAG VET ATT DEN ÄR TRIMMAD" men till slut säger en av MC-poliserna "Nu får vi ge oss..". Jag får åka hem med en varning

Oavskräckt så sätter jag på trimmet igen då jag känner mig säker på att dom inte kommer att kolla mig igen. Några veckor senare är vi ute och kör trimmat igen och polisen gör ännu en räd. Min kompis blir slagen i armen av en batong när han försöker smita, men jag lyckas undkomma ännu en gång! Däremot bad polisen min kompis att hälsa mig att nästa gång "skulle det göra ont" även för mig, så då beslöt jag mig för att köpa en polisradio som jag hade med mig i fortsättningen
Citera
2014-10-11, 19:40
Medlem
Tror nog allt att det finns ett par till skurkar på detta forum.
Dela med er lite!
Citera
2014-10-12, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hassium
Min historia är också av karaktären ungdomssynder

När jag var 15-år så hade jag och mina kompisar trimmat våra moppar så att dom lät lika högt som dom gick snabbt. Min moppe var en av de snabbaste och när jag skulle nånstans så var det alltid gasen i botten som gällde.

En dag när jag kom och körde så märkte jag att det låg en bil väldigt nära mig, och när jag tittade bak så såg jag att det var en civilpolis med blåljus.. Utan några större svårigheter så undgick jag den genom att köra in ett trädbevuxet område. Senare den dagen så stötte jag även på en vanlig polisbil som även den försökte stoppa mig, men jag undvek även den genom att köra in på ett bostadsområde med farthinder.
Jag beslöt mig för att det var nog bäst att återställa mopeden i originalskick då det blev lite mycket poliser för en dag..

Dagen efter när jag är ute och kör med min nu lagliga moped, så kommer samma civilpolisbil igen och lägger sig bakom mig. Emot mig kommer två MC-poliser som slår på sina blåljus och svänger in framför mig. Det visar sig att dom fått indikation på att min moped är trimmad och därmed att betrakta som lätt MC. Dom håller på i en timma (!) och testkör, skruvar lös topplock, kollar drev men kan inte hitta något olagligt Han som körde civilpolisbilen säger "JAG VET ATT DEN ÄR TRIMMAD" men till slut säger en av MC-poliserna "Nu får vi ge oss..". Jag får åka hem med en varning

Oavskräckt så sätter jag på trimmet igen då jag känner mig säker på att dom inte kommer att kolla mig igen. Några veckor senare är vi ute och kör trimmat igen och polisen gör ännu en räd. Min kompis blir slagen i armen av en batong när han försöker smita, men jag lyckas undkomma ännu en gång! Däremot bad polisen min kompis att hälsa mig att nästa gång "skulle det göra ont" även för mig, så då beslöt jag mig för att köpa en polisradio som jag hade med mig i fortsättningen
Haha, lirare! =)

OnT: Har inga "roliga" berättelser att dela med mig av när jag handskats med snuthoror och vanliga polisiära tjänstemän, men har väl studsat ut för släntar för att undkomma bylingssheriffen, associerar de handlingarna med misshandel och psykiska påfrestningar, legat i vattendrag och duckat snuthundar och lampor, tacka vettja svarta jackor...

Edit: Satt inlåst i häkte ett dygn för fylleri, eller knarklangning, eller ... ja, vad dem nu rubricerade det för ... ostraffad blev jag i alla fall. . . väl inne tog dem mina strumpor av mig, stod i 12 timmar och pressade på kom-radion, den avgav ett tjut som var obarmhärtigt. Tryckte på den repetitivt för att jag antog att det tjöt lika djävulskt utanför cellen som innanför. När jag inte fick gensvar i kom-radion så började jag knacka på ståldörren, vilket ledde till att jag började slå på ståldörren i takt med tjutet, ungefär 6-takt (ingen ren takt) i 6-7 timmar. Hade svullen hand när jag kom ut men snacka om grinig häktesvakt!
Edit2: Gjorde en begäran att jag skulle till sjukhuset för att undersökas, skulle ta blodprov där ändå. Det blev godtyckligt med han som bestämde, hade fått stryk av en av poliserna och hade kraftigt ont. Det resulterade i att dem som skulle skjutsa mig istället släppte mig, tji fick jag!
Note: Det finns ingenting roligt med poliser, även om era historier om mopeder och ungdoms-bus är kul, just av att det är kul med barnsliga beteenden...
Senast redigerad av lolicon 2014-10-12 kl. 13:15.
Citera
2014-10-12, 14:01
Medlem
majjos avatar
Jag var påväg till en kompis när jag blev stannad av en mc-polis. Mopeden jag körde var trimmad med lite allt möjligt men jag hade vid tillfället ett rör som var väldigt högvarvigt, dvs man var tvungen att varva väldigt mycket innan den fick fart. Med några kilometer till polishuset så fick en annan polis köra mopeden och jag fick åka med efter i en polisbil.
Polisen som körde mopeden förstog inte att man var tvungen att varva väldigt mycket så resan till polishuset tog väldigt lång tid och han snittade kanske 20km/h på mopeden.
När jag hoppar ut ur polisbilen möts jag av polisen som kört mopeden som ser ut som att han vill döda mig. Han skriker att jag ska stänga av den jävla varvtalsbegränsarn men jag förklarar att någon sådan inte finns monterad och att mopeden är 2-takt så att han måste varva för att få fart. Lika förbannad skriker han att han inte är helt dum i huvudet och att han personligen kommer att plocka ner mopeden i molekyler.
MC-polisen kommer och testkör mopeden och han sticker iväg utan några problem.
Polisen som nyss skällt ut mig bad sedan om ursäkt för sitt beteende...
Citera
2014-10-12, 14:01
Medlem
Poliser är jävligt dåliga (kassa, inte dumma i huvet) vandrar en sen natt. Det är vinter, och det har visst varit inbrott i närheten. Polisen är ute och letar och ser då mig gående ensam mitt i natten. Stannar mig och frågar mig vart jag varit. Var påverkad utav 3 olika substanser. Pratar med honom i ca 5 minuter, sen får jag gå därifrån.
Vem som helst hade kunnat se hur jävla hög jag var..
Citera
2014-10-12, 15:05
Medlem
Kom på en rolig incident ifrån när jag var 15-16 år då jag läste Tunnahs inlägg:
Var ute och promenerade en vinter, det var isigt och fullmåne, jag var full, dansade och lyssnade på musik medans jag lekte fram i den nyfallna snön. (värt att nämna är att jag gick på riksvägen) När jag kommit ett par kilometer så möts jag av en bil, som alltid flyttar jag mig ifrån vägen och i princip ner i diket, men bilen stannar: Det är snuten. Blev upplockad och skjutsad till den destination jag skulle till, blev avsläppt på OKQ8 då jag inte ville avslöja mitt egentliga mål: Jag hade massor av sprayfärg med mig och visste inte riktigt vad jag skulle göra egentligen, kom i alla fall undan med dem. Hinner bara ta en stros över parkeringen innan dem vänder, kör emot mig och frågar om de får visitera mig, säger nej. Då ber dem mig hoppa in i bilen då de misstänker att jag är minderårig, blir hemkörd igen, klockan 02:00 kommer jag hem och möts av min mamma.
Citat:
Ursprungligen postat av Tunnah
Poliser är jävligt dåliga (kassa, inte dumma i huvet) vandrar en sen natt. Det är vinter, och det har visst varit inbrott i närheten. Polisen är ute och letar och ser då mig gående ensam mitt i natten. Stannar mig och frågar mig vart jag varit. Var påverkad utav 3 olika substanser. Pratar med honom i ca 5 minuter, sen får jag gå därifrån.
Vem som helst hade kunnat se hur jävla hög jag var..
Uppenbarligen inte? =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in