Citat:
Ursprungligen postat av
Bajsfacisten
I vilken egenskap var du där?
Bevakning. Kan tilläggas att det var bara män där då, åldern 30+ dessa höll sig konstant vakna under nätterna och förde liv. Efter drygt 2 månader började det nog brukas kath (stavning?) även påstod personal att andra män från orten dök upp på besök där. Tydligen ska man ha hittat spritflaskor vid städning också.
Meningen var att vi skulle se till vid rond att dörrar var stängda runt byggnaden, några var uppställda ofta. Ett annat bolag tog över till slut, av olika orsaker, dels ekonomiska men även rent säkerhetsmässigt då vi skulle gå ensamma där vilket de kvinnliga anställda inte trivdes med.
Vill minnas att det arbetade några unga tjejer där, allt verkade oorganiserat och de verkade inte speciellt nöjda med sitt jobb. Personligen såg jag knappt några av de asylboende där, de satt mest troligt inne på sina rum och häcka.
Fastigheten hade stått tom ett par år. Ambulansen använde byggnaden under en kort period dock. Fastigheten var ett äldreboende förr men landstinget verkade inte sköta om den särskilt väl, vilket märktes ganska tydligt.
Gällande brandsäkerheten kan jag tänka mig att man skitigt i att ha lagt någon möda på det. Men att det skulle vara svårt att veta något så som araberna påstår i artikeln känns jävligt stramt. Oerhört enkel byggnad att orientera sig i.