2008-04-12, 19:21
Medlem
rigbos avatar
Nya turer i denna härva:

Citat:
Fall med torpeder utreds igen - Affärskvinna bad två män att misshandla svärsonen
Göteborgs-Posten 1 2008-03-31
Per Nygren
Sektion: Nyheter Sida: 10

GÖTEBORG: På ett inspelat ljudband ger en 65-årig välkänd affärskvinna två män i uppdrag att misshandla hennes svärson. - Jag var tvungen att säga vad de ville. Mina repliker var skrivna på papperslappar, säger kvinnan i polisförhör.

Kvinnan misstänktes för stämpling till grov misshandel i december 2004.

Hennes förklaring räckte dock för att åklagaren skulle lägga ned förundersökningen två år senare. Den återupptogs. Under våren kommer kammaråklagare Håkan Larsson att ta ställning till om kvinnan ska åtalas eller om hon än en gång går fri.

Bakom anmälan mot kvinnan ligger en tvist mellan henne och hennes dåvarande svärson. Affärskvinnan var emot dotterns val av äktenskapspartner. I februari 2004 blev mannen kallad till kvinnans kontor. Hon sa till honom att han inte var önskvärd som blivande make till hennes dotter. Hon gick inte på bröllopet.

Ett drygt år senare gick svärsonen till polisen. Han berättade att han just blivit kontaktad av två män som sagt sig ha fått i uppdrag av hans svärmor att misshandla honom.

"Det var helt sjukt"

För polisen berättade de båda männen samma sak.

De drev ett vaktbolag när de kontaktades av den välkända affärskvinnan. De visste att kvinnan var rik och var intresserade av ett uppdrag och infann sig på hennes kontor en dag i december 2004.

- Det var helt sjukt det som hände på mötet, sa en av männen efteråt.

Det uppdrag affärskvinnan gav dem var att misshandla svärsonen för att lära honom en läxa.

Männen spelade med. Till nästa möte tog de med sig en bandspelare. På bandet de spelade in hörs kvinnan uppdra åt dem att misshandla svärsonen i hans hem och skrämma dottern och få henne att tro att hennes make är en farlig man som under många år gjort många illa.

- Men ni får lova att inte säga något om mig, säger kvinnan.

- Han ska inte kunna vad heter det mentalt klara sig på länge, säger kvinnan.

- Han ska vara sjuk länge. Han ska ligga länge, i många månader, och ni ska inte slå han i huvudet.

Kvinnan beskriver hur lägenheten ser ut, vilka som kan finnas där och hur männen ska agera.

När mannen nämner att priset för misshandeln kan ligga på 400 000 kronor blir kvinnan tveksam. Hon väljer ett billigare alternativ. Männen får uppdraget att ringa och hota dottern och att ta mannen på gatan.

- Vi kan börja där. Går det dåligt så kör vi igen om tre månader. Ta honom på gatan men ring henne först, säger kvinnan.

Männen berättade också att de kontaktats av X-team sedan de gjort klart för affärskvinnan att de inte tänkte utföra uppdraget.

Kvinnan förhördes och delgavs misstanke om brott.

Hon påstod att de båda männen i själva verket övat utpressning mot henne och under pistolhot tvingat henne att säga saker i bandspelaren. Hennes kontakter med X-teams ledare, senare Bandidospresidenten Mehdi Seyyed, var rena tillfälligheten. Hon hade nämnt för Mehdis fästmö, som jobbade för henne, att hon hade litet problem med ett par män. Därefter råkade Seyyed, klädd i svart väst, vara på plats tillsammans med två kamrater när de båda männen dök upp på hennes kontor. Efter det hörde hon aldrig av utpressarna.

I polisförhören fick hon inte en enda fråga om varför hon aldrig varnat svärsonen, polisanmält utpressarna eller slagit larm efter att ha tvingats tala in komprometterande saker i en bandspelare. Möjligen har hon fått sådana frågor i den nya utredningen.

Per Nygren
Citera
2008-04-12, 21:00
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geocacher
Kallas för "IB" och äger hårsalongne som tidigare har nämnts.
Umgicks med hennes dotter för ett tjugotal år sedan, hade hemhjälp som åkte till dotterns skola så fort dotterns kläder blev smutsiga. "IB" är också ökänd bland parkeringsvakter i Göteborg. Osv osv...
http://www.panache.se/main.lasso?page=sdre43er&subpage_id=2A33577&paragr af_id=213F8B

Enligt syrran så brukade den här hemhjälpen även köra dottern (PM) till och från skolan. Dottern fick inte åka spårvagn själv så länge hon gick i högstadiet.

Skall fråga syrran om hon hört något mer skvaller på sistone. Det är ju möjligt att hon träffat på PM på flyget ellet så och snackat lite.
Citera
2008-04-13, 00:25
Medlem
schabo-labos avatar
Intressant Rigbo. Finns det mer så lägg gärna upp isåfall, spännande att se hur det går.
Citera
2008-04-16, 19:46
Medlem
Frixys avatar
Det är sant som står i tidningen. Och ni har listat ut vem det är, ni har helt rätt. Det är även sant att hon överbeskyddade sin dotter. "Skrivit på lappar", knappast.. Offret som skulle misshandlas vägrade beblanda sig med hennes affärer, och då blev han ett hot eftersom han visste för mycket. Och att han vann över hennes dotter till sin sida blev bara för mycket tydligen.
Citera
2008-06-30, 21:26
Medlem
rigbos avatar
Nu har åklagaren fått ihop ett åtal. Rättegång inom kort.
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=430335
Citera
2008-06-30, 22:55
Medlem
Kvinnor kan.

I Gbg finns även kvinnliga gangsters....
Citera
2008-07-01, 08:13
Medlem
snömannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bråkmakarn
Är det hon som har http://www.panache.se/ ?

Kan ingen fixa bild på henne?

Vi är många som gärna vill se en bild på kärringen. Kan någon fixa en länk?
Citera
2008-07-01, 08:41
Medlem
Min brors kusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakerboy
I Gbg finns även kvinnliga gangsters....

Med svenska namn
Citera
2008-07-01, 13:45
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snömannen
Vi är många som gärna vill se en bild på kärringen. Kan någon fixa en länk?
Stort yvigt hår, jättesminkad (överdrivet) är tyvärr tveksam till att det finns bilder på nätet.
Citera
2008-07-01, 16:17
Medlem
Databasnörds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo
Stort yvigt hår, jättesminkad (överdrivet) är tyvärr tveksam till att det finns bilder på nätet.
Hon är väl som en vampyr. Girig, blodtörstig och fastnar inte på bild.
Citera
2008-07-01, 17:55
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
VD: Magnusson, Ing-Britt Iréne

http://www.allabolag.se/5563827012
http://hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?Vkiid=MRHnFxjxZR4PmIJyMcYV9Q% 3d%3d&vad=panache&var=g%f6teborg
http://www.ratsit.se/BC/Verify.aspx?ID=f971a0d1-87c3-4fc0-b410-51b3602ce3b6 (föd.datum, adress)

--------------------

Från bloggen 'Katrine Karlsson':
Citat:
"Lördagen var det alltså dags för provjobb på Panache. Helt ok dag. Nästan iaf. Började med att jag fick en svettig tshirt. Det var inte ens mitt svett. Sen fick jag jobba röven av mig medans alla andra inte gjorde nånting. Katrine du gör det, det, det, det och det så tar jag en kopp kaffe."

"Söndag var det jobb igen 11-16. Jag hade tre kunder och den andra frisören hade fyra st. Tror jag. Om ens det. I slutet av dagen pratade jag lite med den andra frisören och det var väl det samtalet som fick mig att bestämma mig för att jag inte ville vara kvar på den salongen. Jag behöver ett jobb. Men vad jag inte behöver är att må psykiskt dåligt bara för det."

"Måndag. Sista jobbdagen. Då var chefen där så alla gick mer eller mindre på tå för att passa upp på henne hela tiden. Vissa av dom som jobbade där behandlade henne med nån barnslig respekt som jag inte ens tycker Kungen är värdig. Det var sjukt att se och sjukt att uppleva. Men dagen gick ganska fort. Och vid slutet så pratade jag med IngBritt och den där andra killen och sa vad jag tyckte. Det var inte vad hon tyckte och det märktes klart och tydligt."

http://katriine.blogg.se/2007/august/wrong-way-on-a-one-way-track.html

Citat:
"Byggnadsavgift för olovligt byggande, Ing-Britt Magnusson, Västra Frölunda, Kämperöd 1:103"

http://www.tanum.se/download/18.c1e4d51040921e17880004242/Milj%C3%B6-+och+byggnadsn%C3%A4mnden+2005-03-01.doc
Senast redigerad av Ådärkomdenja 2008-07-01 kl. 18:29.
Citera
2008-07-01, 18:29
Medlem
Pettan23s avatar
Har jobbat en hel del åt denna kvinna och jag inte säga annat än att hon e jättetrevlig och rar på alla sätt o vis, men skenet bedrar tydligen hehe
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in