Flashback bygger pepparkakshus!
2014-10-02, 09:02
Medlem
Zyrtecs avatar
Hej!

Jag har ett litet problem med min externa hårddisk på min Macbook retina. När jag kopplade in den första gången efter fabriksåterställning ville TimeMachine använda den för säkerhetskopiering och jag råkade godkänna detta

Då började den radera innehållet i hårddisken och av ren reflex så drog jag bara ut kabeln för att förhindra detta.

Nu kan datorn inte läsa av hårddisken. Jag har försökt reparera hårddisken genom Skivverktyg men utan resultat, jag får bara upp följande meddelande;

Fel! Skivverktyg kan inte reparera den här skivan och återskapa dina säkerhetskopierade filer.

Frågan är om det finns något annat man kan göra utan att formatera hårddisken? Har viktiga filer som jag inte vill förlora och har ingen annan dator tillgänglig att överföra filerna till

Tacksam för all tips!
Citera
2014-10-02, 12:28
Medlem
Prova ladda ner Datarescue för mac har lagat och återskapat många hårdiskar för mig, det är bra att ha en till extern hardisk som filerna kan lagras tillfälligt på då det brukar ta mycket utrymme (beror i och för sig vad man har på disken men är det mycket film o musik så är det nödvändigt)
Citera
2014-10-02, 12:29
Medlem
systems avatar
Jag lämnar inga garantier, men DiskWarrior kan eventuellt lösa ditt problem.
Citera
2014-10-02, 21:01
Medlem
Zyrtecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puff69
Prova ladda ner Datarescue för mac har lagat och återskapat många hårdiskar för mig, det är bra att ha en till extern hardisk som filerna kan lagras tillfälligt på då det brukar ta mycket utrymme (beror i och för sig vad man har på disken men är det mycket film o musik så är det nödvändigt)

Datarescue funkade fint! Tack för tipset!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in