Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-06-25, 06:45
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregory.House
Det gick inte att identifiera det här nätverkets proxyinställningar. Jag får det här typen av problem 2-3 gånger i veckan och hela nätet går ner tills man resetar hela routern eller datorn. Vad beror det på?

Har du fullt uppdaterade drivrutiner till nätverksdelen?
Citera
2016-06-28, 01:42
Medlem
3487s avatar
Mitt tangentbord har börjat skriva æ och ø istället för ö och ä. Jag har säkert kommit åt något snabbkommando men jag har inte lyckats hitta någon lösning. Har någon annan varit med om något liknande och har ni i så fall en lösning?

Edit: Lyckades lösa problemet men tack ändå!
Senast redigerad av 3487 2016-06-28 kl. 01:44.
Citera
2016-06-28, 08:13
Medlem
Grinfarbrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3487
Lyckades lösa problemet men tack ändå!
Och du tror inte att någon annan som kan råka ut för liknande problem är intresserad av att veta hur det löstes?
Citera
2016-06-28, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grinfarbror
Och du tror inte att någon annan som kan råka ut för liknande problem är intresserad av att veta hur det löstes?
Alt+shift ändrar språk, säkert nåt sånt.
Citera
2016-06-28, 15:43
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Nu kan vi stämma Microsoft för tvingade installationer.

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.661493/microsoft-betalar-storbelopp-efter-windows-10-installation
Citera
2016-06-28, 15:49
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Nej, normalt loggar jag in som en vanlig användare.
Kan också nämna att det ibland går snabbt att logga in på itt konto också, men runt 3 av 4 försök så blir det väntan i inloggningen. Kanske får de andra användarna vänta någon enstaka gång också, men när jag frågat dme påstår de att det alltid går snabbt.

Problemet består, men allt oftare får någon av de andra vänta medan jag kommer in direkt. Har försökt lite olika saker som att döpa om searchui efter tips på nätet men utan framgång. Jag är tydligen inte ensam om problemet så varför fixar inte microsoft det?
Citera
2016-06-28, 17:02
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.661493/microsoft-betalar-storbelopp-efter-windows-10-installation

Mja, det är ett ganska speciellt fall där ägaren av datorn som drev ett företag förlorade intäkter pga uppgraderingen. Jag gissar att man måste kunna visa inkomstförlust pga Microsofts agerande för att skadestånd ska komma ifråga.
Att gnälla på flashback om hur eval Microsoft är (inte riktat mot dig) tar ju iofs lite tid och tid = pengar så vem vet.
Citera
2016-06-28, 19:08
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TusenOrmar
Alt+shift ändrar språk, säkert nåt sånt.
Det går att stänga av ALT+SHIFT, eller att mappa om genvägen. Måste säga att det förändrade mitt liv

http://superuser.com/questions/698037/can-i-disable-the-altshift-shortcut-to-change-language-in-windows-8-1

Det är nog fler användare som spelar på sin dator som kan ha nytta av det. Man kan ju ändå använda WIN+SPACE för att byta språk.
Citera
2016-06-28, 19:17
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Mja, det är ett ganska speciellt fall där ägaren av datorn som drev ett företag förlorade intäkter pga uppgraderingen. Jag gissar att man måste kunna visa inkomstförlust pga Microsofts agerande för att skadestånd ska komma ifråga.
Att gnälla på flashback om hur eval Microsoft är (inte riktat mot dig) tar ju iofs lite tid och tid = pengar så vem vet.

Mmm, medveten om att kunden drev ett företag. Möjligheten att stämma denna enorma koncern verkar dock inte omöjligt. Min poäng är att det är väldigt tyst om denna tvingade uppgradering. Det borde har stått mer i media tycker man.
Citera
2016-06-29, 12:01
Medlem
mer i ämnet http://techworld.idg.se/2.2524/1.661546/microsoft-windows-10-kryss?utm_source=dmdelivery&utm_medium=email&utm_c ontent=Microsoft%20slutar%20med%20fula%20tryc&utm_ campaign=IDG%20Express%202016-06-29%2010%3A53%3A3

Med vänlig hälsning
t
Citera
2016-06-29, 12:17
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Mmm, medveten om att kunden drev ett företag. Möjligheten att stämma denna enorma koncern verkar dock inte omöjligt. Min poäng är att det är väldigt tyst om denna tvingade uppgradering. Det borde har stått mer i media tycker man.

Går man till källan seattletimes.com så kan man läsa att hennes dator fick W10 redan i augusti förra året. Då fanns det ingen "klicka på röda krysset godkännande" att skylla på så man kan ju undra hur hon lyckades med att godkänna installationen i flera steg och ändå scamma Microsoft på stålar.

http://www.seattletimes.com/business/microsoft/microsoft-draws-flak-for-pushing-windows-10-on-pc-users/
Citera
2016-06-29, 14:00
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:

Nja! Det tror jag inte går så himla lätt i.o.m. att du faktiskt kan välja bort uppgraderingen, men det kräver som vanligt att du faktiskt TITTAR på och LÄSER informationen i popup-rutan. (Något folk aldrig gör!)

se t.ex. denna artikel så visar bilden hur popuprutan ser ut och att det anges att: "Klicka här för att ändra uppgraderingstidpunkten, eller AVFÄRDA UPPGRADERINGEN!"

Så, som vanligt med Microsoft är det illvilliga rykten som påstår att man INTE kan vägra uppgraderingen, trots att det faktiskt går att både förskjuta tidpunkten eller helt AVFÄRDA uppgraderingen helt och hållet!

Och som vanligt köper folk skitsnacket som om det vore sanning, trots att de lätt kan läsa i popupen att myten inte stämmer.

Så i verkligheten är den sk. "tvingande" uppgraderingen inte ett dugg tvingande, snarare ett val man gör för att man är för lat för att läsa informationen i popup-rutan! (se ovan länkade artikel!)

Popupen talar ju för 17gubbar t.o.m. om NÄR uppgraderingen kommer att ske! Så hur svårt kan det vara egentligen!
Senast redigerad av /Nisse_Hult 2016-06-29 kl. 14:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in