Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-23, 01:38
Medlem
george-nadas avatar
http://imgur.com/n7pe52S

Kan man lägga in genvägar i det utrymmet?
Citera
2015-08-23, 10:59
Medlem
Försvinner alla spel och program så att man måste installera om allt då man uppdaterar? Eller kommer allt finnas kvar efter det är klart?
Citera
2015-08-23, 13:36
Nu har "Windows 10 har inte aktiverats. Gå in på inställningar för att aktivera" som har varit skriven av datorn nere i högre hörnet försvunnet efter några windows update, så är jag safe nu eller? Fast om jag går in på inställningar så står det fortfarande att windows 10 inte är aktiverat
Citera
2015-08-23, 18:49
Medlem
Tänkte höra om det är någon som vet hur man får bort att "Sök i windows" ploppar upp när man använder touchpaden på laptopen. Tror att det är när man trycker med fyra fingrar samtidigt. Jävligt irriterande när man surfar runt och sökrutan dyker upp typ fem gånger i minuten!
Citera
2015-08-23, 18:52
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Boom
Nu har "Windows 10 har inte aktiverats. Gå in på inställningar för att aktivera" som har varit skriven av datorn nere i högre hörnet försvunnet efter några windows update, så är jag safe nu eller? Fast om jag går in på inställningar så står det fortfarande att windows 10 inte är aktiverat

Man kan läsa mer om åtgärderna här -> http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-10/activation-errors-windows-10
Citera
2015-08-23, 19:00
Medlem
Det känns inte som att jag hamnat i riktigt rätt tråd men i brist på annat skjuter jag från höften och frågar i och med att jag kör Windows 10:

Vad är det för insticksmodul jag behöver för att kunna se denna video: http://www.margaretthatcher.org/document/111282
Citera
2015-08-23, 19:07
Medlem
Hej,

Har precis uppdaterat en Acer laptop och det tog fasansfullt lång tid att göra uppdateringen och när den väl var klar så verkar datorn ha blivit wipad samt att datorn sätter igång egna processer slumpartat, den står på 90 - 100 % CPU och disk användning samt blinkar :S vad kan ha hänt? Jag misstänker att ägaren kan ha haft ett sovande virus som vaknat
Citera
2015-08-23, 19:26
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nautilus2x
Hej,

Har precis uppdaterat en Acer laptop och det tog fasansfullt lång tid att göra uppdateringen och när den väl var klar så verkar datorn ha blivit wipad samt att datorn sätter igång egna processer slumpartat, den står på 90 - 100 % CPU och disk användning samt blinkar :S vad kan ha hänt? Jag misstänker att ägaren kan ha haft ett sovande virus som vaknat
Har ju varit ett gäng uppdateringar efter släppet, kan ju vara dessa som laddas ner.
Kolla i aktivitetshanteraren vilka processer och tjänster som körs.
Citera
2015-08-23, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Har ju varit ett gäng uppdateringar efter släppet, kan ju vara dessa som laddas ner.
Kolla i aktivitetshanteraren vilka processer och tjänster som körs.

det är ca 60 olika processer, allt från antimalware till småprogram och så fort jag stänger av något så startar något annat
Citera
2015-08-23, 19:57
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Hej,

Det låter inte som att datorn var fabriksåterställd när du övertog den, stämmer det ?

Var det bara en uppdatering ?
Vilken ?
Citera
2015-08-23, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Det låter inte som att datorn var fabriksåterställd när du övertog den, stämmer det ?

Var det bara en uppdatering ?
Vilken ?

Jag uppdaterar åt en bekant så den var fylld med prylar. Det är Windows 10
Citera
2015-08-23, 20:17
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Jag uppdaterar åt en bekant så den var fylld med prylar. Det är Windows 10

Innan uppgraderingen så fanns valet att spara det som fanns på datorn eller att skriva över allt. Låter som att det gått fel där.

Starta om datorn ett par ggr för att se om allt "lägger" sig.

Kör en sfc /scannow för att se att allt står rätt till.

Om allt har skrivits över så finns det inget sovande virus kvar, då är det något annat som gått fel.
Senast redigerad av 1FF 2015-08-23 kl. 20:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in