Lägre fraktkostnad och ingen tull samt enklare att lämna tillbaka om det skulle vara nåt knas (ingen konsumenträtt inom staterna vad jag vet)
Kanske är lite dyrare men kolla runt iaf
Ebay erbjuder en egen konsumenträtt. Dessutom så tror jag man får betal enorm frakt och tullavgift som moms för att priset ska bli till europa pris. Och om jag inte tar fel på det, så använder man inte simkort i usa. Alltså är mobilerna utan ett simslot?
Ebay erbjuder en egen konsumenträtt. Dessutom så tror jag man får betal enorm frakt och tullavgift som moms för att priset ska bli till europa pris. Och om jag inte tar fel på det, så använder man inte simkort i usa. Alltså är mobilerna utan ett simslot?
Ja, det finns såna mobiler också, men inte GSM/3G/4G-mobiler. Man följer internationell standard (ovanligt nog).
Som sagt, alla iPhones från 5 och uppåt följer internationell standard, så det funkar var som helst oavsett var man köpt sin iPryl... Dock så låser ju ofta operatörerna telefonerna till sina egna nätverk, precis som i Sverige. Sprint säljer inga olåsta telefoner, och låser bara upp telefonen för en befintlig kund (eller en jäkla massa tjafs). Köpavrådan där alltså. AT&T-telefoner är (oftast) olåsta, och går hursomhelst alltid att låsa upp.