2014-09-28, 01:51
Medlem
http://www.ebay.com/itm/Apple-iPhone-5c-Latest-Model-16GB-Green-Sprint-Smartphone-Clean-ESN-/331329016796?pt=Cell_Phones&hash=item4d24bf93dc

För bra för att vara sant, var nära på att köpa den precis, men vill kolla med er först vad man bör tänka på vid köp på detta viset
Citera
2014-09-28, 01:55
Medlem
roggeees avatar
Från staterna. Om tullen ser det får du moms mm. Sen lär ju frakten kosta lite också.
Citera
2014-09-28, 01:57
Medlem
trickydicks avatar
Lite minne i den samt förra snålmodellen. Nu är det iphone 6 och 6+ som gäller.
Upp med spenderbyxorna.
Citera
2014-09-28, 02:00
Medlem
haha iphone 6 vill jag inte ha för den är för stor..

denna då?

http://www.ebay.com/itm/Factory-Unlocked-AT-T-iPhone-5c-16GB-Blue-Apple-Clean-IMEI-/331331538661?pt=Cell_Phones&hash=item4d24e60ee5

den e riktigt fin! vill ha

men något är skumt ju, hur kan den vara så billig? kan jag ens använda den i sverige?
Citera
2014-09-28, 11:24
Medlem
SYSTEMexes avatar
Beställ från amazon.uk.co istället...

Lägre fraktkostnad och ingen tull samt enklare att lämna tillbaka om det skulle vara nåt knas (ingen konsumenträtt inom staterna vad jag vet)

Kanske är lite dyrare men kolla runt iaf
Citera
2014-10-08, 23:54
Moderator
Ruskigbusss avatar
Övrig hemelektronik --> Tele - köpråd
/Moderator
Citera
2014-10-20, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SYSTEMexe
Beställ från amazon.uk.co istället...

Lägre fraktkostnad och ingen tull samt enklare att lämna tillbaka om det skulle vara nåt knas (ingen konsumenträtt inom staterna vad jag vet)

Kanske är lite dyrare men kolla runt iaf
Ebay erbjuder en egen konsumenträtt. Dessutom så tror jag man får betal enorm frakt och tullavgift som moms för att priset ska bli till europa pris. Och om jag inte tar fel på det, så använder man inte simkort i usa. Alltså är mobilerna utan ett simslot?
Citera
2014-10-21, 10:39
Medlem
PretIdiotiems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanzaki
Ebay erbjuder en egen konsumenträtt. Dessutom så tror jag man får betal enorm frakt och tullavgift som moms för att priset ska bli till europa pris. Och om jag inte tar fel på det, så använder man inte simkort i usa. Alltså är mobilerna utan ett simslot?

Ja, det finns såna mobiler också, men inte GSM/3G/4G-mobiler. Man följer internationell standard (ovanligt nog).
Citera
2014-10-21, 10:48
Medlem
Som sagt, alla iPhones från 5 och uppåt följer internationell standard, så det funkar var som helst oavsett var man köpt sin iPryl... Dock så låser ju ofta operatörerna telefonerna till sina egna nätverk, precis som i Sverige. Sprint säljer inga olåsta telefoner, och låser bara upp telefonen för en befintlig kund (eller en jäkla massa tjafs). Köpavrådan där alltså. AT&T-telefoner är (oftast) olåsta, och går hursomhelst alltid att låsa upp.
Citera
2014-10-22, 10:17
Medlem
lorebfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dankebitte
haha iphone 6 vill jag inte ha för den är för stor..

denna då?

http://www.ebay.com/itm/Factory-Unlocked-AT-T-iPhone-5c-16GB-Blue-Apple-Clean-IMEI-/331331538661?pt=Cell_Phones&hash=item4d24e60ee5

den e riktigt fin! vill ha

men något är skumt ju, hur kan den vara så billig? kan jag ens använda den i sverige?
Den är billig eftersom ingen vill ha den..
Citera
2014-10-22, 10:57
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dankebitte
För bra för att vara sant, var nära på att köpa den precis, men vill kolla med er först vad man bör tänka på vid köp på detta viset

Som polisens bedrägerirotel säger: Är ett erbjudande för bra för att vara sant, så är det troligtvis inte sant!

Du får ta saken i egna händer och dra en egen slutsats!
Senast redigerad av /Nisse_Hult 2014-10-22 kl. 10:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in