Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-09-25, 21:03
  #1
Medlem
Galnekarns avatar
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/...are-far-kritik

Detta gjorde mig väldigt arg.
Visserligen är detta redan känt bland de flesta att Sveriges poliskår använder sig utav pinnjakt.
Men att t.ex idioten till polischef (Rickard Johnsson) inte verkar se något problem med det, får mig att känna mig uppgiven.
Hade han åtminstone nekat detta påstående, så hade det varit ett bevis för att de vet att de gör fel och missköter deras uppgifter.

Hur anser ni att dom ska agera kring detta?

Personligen har jag gamla bekanta som hamnat väldigt "off track" just pga detta.
Då de i ung ålder dragit på sig åtal och böter, sedan bara blivit tillbakadragna i samma skit igen.
Visst, jag kan hålla med om att det är missbrukarens eget fel om de pissat positivt en andra gång, men detta hjälper knappast på något sätt alls.

Förövrigt så har jag själv aldrig blivit åtalad för något, torsk är jag inte heller.
Så jag bölar inte för mina egna vägnar. Men detta är sinnessjukt fel!

Hur som haver hoppas jag tråden hamnade i rätt ämnesfack. Mvh
Citera
2014-09-25, 21:09
  #2
Medlem
Väldigt illa och tråkigt.
Citera
2014-09-25, 23:14
  #3
Medlem
Riddarhusets avatar
Alltså man får ju inget förtroende för hur man sätter mål.
Vilka målvariabler är viktigast och vilka värden skall vi ha på dem.

Hans enda svar var "ja men nu är det ett mål som är satt".
Man skulle vilja köpa in polisen och be poliserna att själva göra mål och handlingsplaner.

hade jag köpt polisen i STLM så hade jag valt ut de 100 poliser som åtnjuter störst förtroende bland sina kollegor
Sedan hade jag utbildat dem i två dagar (det extra som de behöver)
Därefter låtit dem grupp-processa både målvariabler, mål och handlingsplaner under några månader. Oavsett befattning.
Sedan träffats för att ta ett majoritetsbeslut i storgrupp.

Då hade vi fått en djäävla fart på rätt aktiviteter.
Citera
2014-09-26, 01:05
  #4
Medlem
Overklighetss avatar
Riktigt tråkigt att se detta beteende upprepas gång på gång.

Länken i artikeln är ju även den en smula märklig.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/...okad-heroindod
Citera
2014-09-26, 03:28
  #5
Medlem
ponnylover99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galnekarn
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/...are-far-kritik

Detta gjorde mig väldigt arg.
Visserligen är detta redan känt bland de flesta att Sveriges poliskår använder sig utav pinnjakt.
Men att t.ex idioten till polischef (Rickard Johnsson) inte verkar se något problem med det, får mig att känna mig uppgiven.
Hade han åtminstone nekat detta påstående, så hade det varit ett bevis för att de vet att de gör fel och missköter deras uppgifter.

Hur anser ni att dom ska agera kring detta?

Personligen har jag gamla bekanta som hamnat väldigt "off track" just pga detta.
Då de i ung ålder dragit på sig åtal och böter, sedan bara blivit tillbakadragna i samma skit igen.
Visst, jag kan hålla med om att det är missbrukarens eget fel om de pissat positivt en andra gång, men detta hjälper knappast på något sätt alls.

Förövrigt så har jag själv aldrig blivit åtalad för något, torsk är jag inte heller.
Så jag bölar inte för mina egna vägnar. Men detta är sinnessjukt fel!

Hur som haver hoppas jag tråden hamnade i rätt ämnesfack. Mvh

Jag tycker det borde va som i Portugal.

För att citera den här mannen (som tyvärr inte blev USA:s president): https://www.youtube.com/watch?v=PtNc-IFJPU0

Får se nu... Ron... är det inte någon känd portugis som har något liknande namn?
Citera
2014-09-26, 09:25
  #6
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overklighets
Riktigt tråkigt att se detta beteende upprepas gång på gång.

Länken i artikeln är ju även den en smula märklig.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/...okad-heroindod
Kan inte hålla mig för skratt.

Citat av Arne (farsan till ungen som dog):

-"Men vad jag känner – det är att det enda jag kan se är att man förhindrar distributionen av narkotikan. I stället för att kosta 150 kronor, en sådan här boll, ska den kosta 1.500 kronor. Då har inte ungdomarna råd att köpa, säger Arne."
Ja, vilken jävla briljant idè. Heroinisterna kommer fortfarande att köpa sitt fix för att bli kvitt abstinensen och knarklangarna kommer att bli ÄNNU RIKARE. Hurra organiserad brottslighet.

Känns som om vi lever i sovjetunionen eller kommunistkina, har denna idioten Arne samt poliskåren någonsin hört talas om ordet PERSONLIGT ANSVAR samt RÄTT ATT BESTÄMMA ÖVER SIN EGEN KROPP? Om hans unge valde att skjuta heroin så kan inte Arne gnälla över det, förväntade sig denna idiotpappan att han skulle kunna kontrollera sin sons beteende under hela hans liv?

Är ju humor på toppnivå när kvinnor gnäller om "kvinnans rätt att bestämma över sin egen kropp" när det gäller abort, men när det gäller knark så tycker majoriteten plötsligt att staten vet bättre och att man inte bör få äga sin egen kropp.
Citera
2014-09-27, 11:26
  #7
Medlem
tj.s avatar
Det där är, tyvärr, inget nytt på kartan. Björn Fries, f. d. nationell narkotikasamordnare, har nämnt detta problem i flera intervjuer, bl. a. i Triadfilms dokumentär om cannabis. Från 12.30 in i klippet och framåt.
Citera
2014-09-29, 15:22
  #8
Medlem
Jellohs avatar
Jag ser det som att polisen prioriterar sin egen arbetsmiljö. Gamla pundare orkar inte göra motstånd och om de nån gång varit beväpnade så kanske vapnet åkt upp i venerna under nån ekonomisk kris. Langare däremot...
Citera
2014-09-29, 16:50
  #9
Medlem
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloh
Jag ser det som att polisen prioriterar sin egen arbetsmiljö. Gamla pundare orkar inte göra motstånd och om de nån gång varit beväpnade så kanske vapnet åkt upp i venerna under nån ekonomisk kris. Langare däremot...

Ja, polisen tar lätta och ofarliga brottslingar som vanligt.
Citera
2014-10-28, 20:10
  #10
Medlem
BenAsslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloh
Jag ser det som att polisen prioriterar sin egen arbetsmiljö. Gamla pundare orkar inte göra motstånd och om de nån gång varit beväpnade så kanske vapnet åkt upp i venerna under nån ekonomisk kris. Langare däremot...


Ja, langare är ju tvärtom driftiga och vet hur man både döljer samt försvarar sig då det är lite större risker med i spelet (samt att du måste ha lite kämparglöd för att det ens ska vara värt o beckna), så lata Polisjävlar orkar ju inte ta hand om problemet utan nöjer sig hellre med att stoltsera med hur dom förvärrar symptomen istället.
Citera
2014-12-02, 21:15
  #11
Medlem
Drinkycrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenAsslick
Ja, langare är ju tvärtom driftiga och vet hur man både döljer samt försvarar sig då det är lite större risker med i spelet (samt att du måste ha lite kämparglöd för att det ens ska vara värt o beckna), så lata Polisjävlar orkar ju inte ta hand om problemet utan nöjer sig hellre med att stoltsera med hur dom förvärrar symptomen istället.

Fast att ta lite langare löser ju inte direkt några problem. Om något blir det mer problem särskilt vad gäller tyngre droger. Folk måste hitta nya grejer och vet inte vad det får. Så finns det alltid nya som är redo att sälja.

Att gripa redan kända brukare är ju dock lite fittigare på något sätt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback