Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2014-10-28, 22:37
  #37
Medlem
Kurt1s avatar
Borde vara ett totalstopp för nya medlemsländer. Utkastning av Grekland, Rumänien och Bulgarien istället!
Citera
2014-10-29, 21:52
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oratio
Jag är osäker på vad som speciellt skulle förändras med Ukraina som medlem. Storbritannien, Spanien och Italien har alla större befolkning än Ukraina, och det utan att beakta att de är några av de största ekonomierna i världen till skillnad från Ukraina. Om du letar efter motvikter inom EU, så finns det redan. Ukraina skulle ha inflytande, men inte välta jämvikten. Även om så hade varit fallet, undrar jag vad det skulle innebära som fördel för Sverige. Tyskland och Norge är våra största handelspartners. Eller du kanske tycker att Storbritannien, Italien och Spanien inte har egna politiska viljor?

Italien och Spanien styrs i mångt och mycket av Frankrike.
Många andra länderna styrs i mångt och mycket av Tyskland.
Storbritannien har inte mycket att säga till om här, och det är också därför detta land överväger att lämna EU.
Låt oss säga att Storbritannien lämnade EU, skulle det då finnas några övervägande argument för Sverige att stanna kvar?
Ukraina kanske skulle kunna få Frankrike och Tyskland att börja slappna av litet (och inse att vi inte vill att Napoleon och Hitler styr Europa).
Citera
2014-10-29, 21:58
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt1
Borde vara ett totalstopp för nya medlemsländer. Utkastning av Grekland, Rumänien och Bulgarien istället!

I så fall; totalstopp för en del "gamla" länder som enbart snyltar på övriga EU. Utkastning av Frankrike och dess allierade istället!
Citera
2014-11-05, 01:34
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V.Putler
Är man så förvirrad och dimmig upptill som du gör man klokast i att inte demonstrera det för alla FB:are.
Det finns hjälp att söka..
Jag uttrycker mig inte så bra.
Men du kanske inte ska göra det du säger åt andra att inte göra...
Läs på lite så tror jag du håller med mig och det handlar inte om att vara dimmig det handlar om att läsa på från många olika håll och förstå vad som är sant och inte.

Eller du kanske magiskt har ett svar på hur västvärlden inte är en plutokrati?
Hur kapitalism blandat med demokrati inte skapar en plutokrati?
Hur en plutokrati inte är girighet och nästan inte alltid leder till fascism och dekadens?
Du kan även förklara på vilket sätt USA inte är fascistiskt och hur dom inte utnyttjar folk och inte är ett praktexempel som stödjer det jag säger?
Du får gärna också förklara hur det inte var banker och företag i USA och Europa som grundade EU för att utöka sitt inflytande efter att ha varit den vidrigaste eliten någonsin?

Du kan gärna förklara vad som skapar ekonomiska kriser i världen om det nu inte är extremt rika människor som roffar åt sig allt och kontrollerar media?

Sist men inte minst får du gärna förklara på vilket sätt tredjevärlden fortfarande inte är koloniserat av USA och EU och hur det inte är fascistiskt?

Tack på förhand! Snällt att du tar dig tid att förklara för mig för du verkar smart och påläst. En riktigt kritiskt tänkande individ som sticker ut ur de lättkontrollerade distraherade massorna!

När du försöker svara på dessa frågor så kommer du närma dig sanningen min vän!
Eller om du kan övertyga mig och flera miljoner människor att det inte är så, då är du en hjälte som har gjort mitt och många andras liv så mycket lättare att stå ut med!

Mvh
__________________
Senast redigerad av Praeceptor 2014-11-05 kl. 02:27.
Citera
2014-11-24, 14:27
  #41
Medlem
Om alla villiga ska ingå i EU, ska den falla samman. Starka länder är redan i EU och alla andra vill bara få välfärd utan att göra någonting. Man tycker att unionen betyder att de ska leva på samma nivå som vi gör, men hur kan der vara om de inte vill utvecklas? Jag ser inga fördelar för EU falls de fattiga östeuropeiska länder blir unionens medlemmar!
Citera
2014-12-09, 23:48
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lennart14
Om alla villiga ska ingå i EU, ska den falla samman. Starka länder är redan i EU och alla andra vill bara få välfärd utan att göra någonting. Man tycker att unionen betyder att de ska leva på samma nivå som vi gör, men hur kan der vara om de inte vill utvecklas? Jag ser inga fördelar för EU falls de fattiga östeuropeiska länder blir unionens medlemmar!

Jag ser inga fördelar med EU om de "maktfullkomliga" ställer och styr. Jag anser i så fall att dessa gynnade länder skall sparkas ut från EU.
Citera
2015-01-16, 01:12
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt1
Borde vara ett totalstopp för nya medlemsländer. Utkastning av Grekland, Rumänien och Bulgarien istället!
Inga av de forna öststaderna hör hemma i EU.
polacker letter ungrare osv från forna öststaterna är en pack tjuvar
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback