Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2005-10-02, 16:05
Medlem
the_mountains avatar
Ett tips till:

Tidningen nr 4 gått i är Fantomen.
Citera
2005-10-03, 18:33
Medlem
the_mountains avatar
Serie fyras namn börjar på T och är ett personnamn.

9 handlar om återkomsten av en mörk knekt.
Citera
2005-10-03, 18:41
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the_mountain
Serie fyras namn börjar på T och är ett personnamn.

4) Tom Strong?
Citera
2005-10-03, 19:17
Medlem
the_mountains avatar
RÄTT! BARA EN KVAR NU!
  1. Hellblazer (Mamonaku)
  2. Books of Magic (Pojken med guldbyxorna)
  3. From Hell (Monkeytronic)
  4. Tom Strong (Pojken med guldbyxorna)
  5. Don Martin (Mamonaku)
  6. Swamp Thing (Mamonaku)
  7. Batman: The dark knight strikes again (Mamonaku)
  8. Promethea (Pojken med guldbyxorna)
  9. -
  10. The Killing Joke (argelius)

Den sista, nummer nio, heter "mörkret knektens skicka tillbaka" på svenska fritt översatt av mig.
Citera
2005-10-03, 19:38
Medlem
argeliuss avatar
Citat:
RÄTT! BARA EN KVAR NU!
  1. Hellblazer (Mamonaku)
  2. Books of Magic (Pojken med guldbyxorna)
  3. From Hell (Monkeytronic)
  4. Tom Strong (Pojken med guldbyxorna)
  5. Don Martin (Mamonaku)
  6. Swamp Thing (Mamonaku)
  7. Batman: The dark knight strikes again (Mamonaku)
  8. Promethea (Pojken med guldbyxorna)
  9. -
  10. The Killing Joke (argelius)

Den sista, nummer nio, heter "mörkret knektens skicka tillbaka" på svenska fritt översatt av mig.

Svårt... Jag vågar mig på en gissning. Kan det vara Dark Knight Returns?
Citera
2005-10-03, 19:42
Medlem
Bruce Waynes avatar
9:an är verkligen EXTREMT svår, det är mycket riktigt från Dark Knight Returns, men var tvungen att slå upp den - att någon skulle (ens en Batmangalning som jag) kunna identifiera ett ben och en lyktstolpe.. tja, där går min gräns för hur mycket detaljer jag lägger på minnet...
Citera
2005-10-03, 20:04
Medlem
argeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce Wayne
9:an är verkligen EXTREMT svår, det är mycket riktigt från Dark Knight Returns, men var tvungen att slå upp den - att någon skulle (ens en Batmangalning som jag) kunna identifiera ett ben och en lyktstolpe.. tja, där går min gräns för hur mycket detaljer jag lägger på minnet...
När jag först såg bilden var jag ganska säker på att det var från Dark Knight Returns, men efter att ha bläddrat igenom serien hela tre gånger utan att hitta rutan gav jag upp. Finns det någon vänlig själ som kan upplysa mig om vilken sida jag kan hitta bilden på?
Citera
2005-10-03, 20:11
Medlem
Bruce Waynes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argelius
När jag först såg bilden var jag ganska säker på att det var från Dark Knight Returns, men efter att ha bläddrat igenom serien hela tre gånger utan att hitta rutan gav jag upp. Finns det någon vänlig själ som kan upplysa mig om vilken sida jag kan hitta bilden på?
Sidan 14 i svenska utgåvan. Det är på sidan där Bruce börjar kolla på Zorro-filmen på TV - första "Flashback"-bilden på honom som barn.

Ruggigt svår som sagt.. på gränsen till omöjlig att plocka utan ledtråd.. Såg nu i efterhand att det fanns en liten (ehum) som jag missat..
Citera
2005-10-03, 20:26
Medlem
the_mountains avatar
[*]Hellblazer (Mamonaku)[*]Books of Magic (Pojken med guldbyxorna)[*]From Hell (Monkeytronic)[*]Tom Strong (Pojken med guldbyxorna)[*]Don Martin (Mamonaku)[*]Swamp Thing (Mamonaku)[*]Batman: The dark knight strikes again (Mamonaku)[*]Promethea (Pojken med guldbyxorna)[*]The Dark Knight Returns (argelius)[*]The Killing Joke (argelius)[/list]
En bild där jag tagit ifrån. Färgerna är inverterade på detaljområdet, och delar av det är övertäckt av andra bilder på tävlingsbilden.
http://tinypic.com/e8k2dt.jpg

FY SKÄMS BRUCE!
Citera
2005-10-03, 20:33
Medlem
Bruce Waynes avatar
Citat:
[*]Hellblazer (Mamonaku)[*]Books of Magic (Pojken med guldbyxorna)[*]From Hell (Monkeytronic)[*]Tom Strong (Pojken med guldbyxorna)[*]Don Martin (Mamonaku)[*]Swamp Thing (Mamonaku)[*]Batman: The dark knight strikes again (Mamonaku)[*]Promethea (Pojken med guldbyxorna)[*]The Dark Knight Returns (argelius)[*]The Killing Joke (argelius)[/list]
En bild där jag tagit ifrån. Färgerna är inverterade på detaljområdet, och delar av det är övertäckt av andra bilder på tävlingsbilden.
http://tinypic.com/e8k2dt.jpg

FY SKÄMS BRUCE!

Skäms på dig själv du...hehe.. och jag skulle nästan ha skämts ifall jag tagit den, så nördigt insnöad på Batman är jag inte.. (eller, jo..)
Citera
2005-10-05, 19:46
Medlem
the_mountains avatar
Vaddå då? Man ser ju tydligt Frank Millers teckningsstil (om det nu är han som tecknat, annars ser man skrivstilen) och den välkända glädjedansen. JAG GJORDE DET JU LÄTT SOM INKLUDERADE LITE AV MAMMANS KAPPA OCKSÅ!

Någon får gärna välja en ny bild nu.
Citera
2005-10-05, 20:00
Medlem
Monkeytronics avatar
Citat:
Någon får gärna välja en ny bild nu.

Ja, det är dags för en ny bild nu. Ingen verkar kunna Mamonakus bilder som är kvar, och själv verkar han ha försvunnit. Vems tur är det? Pojken med gulbyxornas? Skulle gärna göra en själv, men har ingen scanner eller grejer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in