2019-10-30, 18:47
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
I en lång intervju i DN talar Svett-Tsaren om antisemitismen, även inom sin egen rörelse. Här finns en resumé.

(FB) Antisemitism – varför uppmärksammas det inte av svenska toppolitiker?

Statsministern blåser till strid mot antisemitismen – ”Det är osvenskt”
https://www.dn.se/nyheter/sverige/statsministern-blaser-till-strid-mot-antisemitismen-det-ar-osvenskt/
Citat:
Nu ryter statsministern ifrån, även mot egna partikamrater. Han är arg på att SSU sjöng ”Krossa sionismen” i årets förstamajtåg i Malmö.

Jag tror den Store ledaren endast är arg för att personer som inte medverkade i förstamajtåget uppmärksammade detta.
Citera
2019-10-31, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Jag tror den Store ledaren endast är arg för att personer som inte medverkade i förstamajtåget uppmärksammade detta.

Jag tror han planerar inför pensionen, Göran Persson satte också igång en charmoffensiv mot judar i allmänhet och Israel i synnerhet när han blickade mot tiden efter statsministerposten.

(s) har ju satsat extremt hårt på mellanösternfolk som väljarbas, så när han väl tryggat några styrelseposter och liknande kommer det nog tugga på som vanligt med "leve palestina", "krossa sionismen", och miljarder i bistånd till palestinier.
Citera
2019-10-31, 19:01
Medlem
Erik Östs avatar
”Trump är en sociopat – världens farligaste man” står det i Expressen.

https://www.expressen.se/nyheter/trump-ar-en-sociopat-varldens-farligaste-man/

Hur ska vi beskriva Stefan då som offrar sin egen befolkning före sin politiska karriär ?

Var ser ni att Trump offrar sin egen befolkning , ni som av nån märklig underlig anledning tycker att jag bara svamlar nu? Så har vi klarat av er. Tack
Senast redigerad av Erik Öst 2019-10-31 kl. 19:09.
Citera
2019-11-03, 21:03
Medlem
Ördögs avatar
Tydligen tycks de dåliga opinionssiffrorna ha resulterat i ett stigande missnöje med Löfven.

(FB) Ett nytt ”rosornas krig” på gång?
https://www.expressen.se/nyheter/intern-s-kritik-mot-lofven-kan-ga-kappratt-at-helvete
Citat:
Svenska Dagbladet har pratat med flera S-politiker som uttrycker en oro inför partiets nedgång. Rösterna menar att partiledningen måste agera.

– De måste ta fram en plan, en strategi för att vända den här utvecklingen. Någon sådan har jag ännu inte sett. Politiskt, organisatoriskt och kommunikativt. På alla de tre planen behövs något. Vi gör inte rätt, det är uppenbart, säger riksdagsledamoten Hans Hoff.

En källa som sägs vara ”centralt placerad” menar att S:s siffror mycket väl kan fortsätta sjunka hela vägen till nästa riksdagsval.

– Det kan gå käpprätt åt helvete, säger källan.
Citera
2019-11-18, 00:03
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Jafyfan!
Så Agenda idag och inser hur inihelvete rätt jag hade i det första inlägget i denna tråd.
Total djävla katastrof och ingen som helst plan, politik, vilja eller engagemang för att rädda Sverige.
För dum för att klara av jobbet oavsett hur många rådgivare han har.
Noll ödmjukhet och förståelse för sitt ansvar.
Han satt bara och skyllde på andra.
Noll förståelse för orsak-verkan.
Danskarna har fattat det här och agerar!
Riksdagen i Sverige förutom SD lever i något djävla rosa PK-godhetsknarkarmoln fortfarande.

Arma, ARMA djävla Sverige!
Senast redigerad av AlwaysAllIn 2019-11-18 kl. 00:09.
Citera
2019-11-18, 00:07
Medlem
DaChiefs avatar
Avgå.

Motivering: Sverige är mycket sämre sen dag 1 som statsminister.
Citera
2019-11-18, 09:51
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken
Nya röstboskapen. Genomsyrar hela S i Skåne som är kapat av islamister.
Inte kapat, det har ju varit planen hela tiden att ge muslimer större inflytande. Uppenbart för alla som använder sina ögon att se med.
Citera
2019-11-18, 18:39
Medlem
Svetsministern sågas brutalt på Twitter och i ledarsidorna idag.
Tydligen var hans framträdande i Agenda igår en fullständig katastrof (ha inte hunnit se det själv ännu).

Trött, okunnig och oengagerad lyser många av orden.

Ni som såg intervjun, var den extra illa?
Citera
2019-11-18, 19:12
Medlem
Herr Vrånglunds avatar
Undrar vilken landshövdingspost eller ambassad han hamnar på? Var gör han minst skada tro? Var är inkompetenstaket högt? Blir svårplacerad.
För denna tomte är nog borta innan jul redan. Förhoppningsvis försvinner några nissar i tomteverkstaden också i samma veva. Men risken är att dom ersätts i full kraft av ett parti där förespråkarna inte firar jul och som istället halal-slaktar Rudolf.
Citera
2019-11-18, 22:15
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Svetsministern sågas brutalt på Twitter och i ledarsidorna idag.
Tydligen var hans framträdande i Agenda igår en fullständig katastrof (ha inte hunnit se det själv ännu).

Trött, okunnig och oengagerad lyser många av orden.

Ni som såg intervjun, var den extra illa?

Ja jag blev nästan lite illa tillmods .
https://www.facebook.com/519550685/posts/10156861141510686?d=n&sfns=mo
Citera
2019-11-18, 22:51
Medlem
Socialdemokraterna presterar alltid dåligt mellan valen. Babbarna är nog underrepresenterade i opinionsundersökningarna, men till valet kraftsamlar hela socialdemokratin och mobiliserar hela invasionsstyrkan till valurnan med hjälp av lögner, bidrag och islamistkandidater.

Jag tror att socialdemokraterna minskar men blir största partiet även efter nästa val.
Citera
2019-11-18, 23:00
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Socialdemokraterna presterar alltid dåligt mellan valen. Babbarna är nog underrepresenterade i opinionsundersökningarna, men till valet kraftsamlar hela socialdemokratin och mobiliserar hela invasionsstyrkan till valurnan med hjälp av lögner, bidrag och islamistkandidater.

Jag tror att socialdemokraterna minskar men blir största partiet även efter nästa val.

Socialdemokraternas största väljare är pensionärerna, babbarna "som du kallar det" röstar inte överhuvudtaget. Pensionärerna har Sossarna svikit, antingen byter dom parti eller så röstar dom inte alls.

Jag tror socialdemokraterna hamnar strax under 20% i nästa val.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in