2019-03-28, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
Stefan Löfven klarar sig bra utan stöd. Vi har sett att han är en vinnare. Det finns alltid folk som vill häckla. Socialdemokraterna kommer att vinna EU-valet och tre år senare vinner man det svenska valet. Det finns ju inget vettigt motstånd.
Ja Löfven häcklar ju rätt bra själv, men men bara han fortsätter att tjata om vitmakt och blanda ihop olika krig så löser det sig säkert. Problemet för dig då är bara att du kommer att vakna upp i en mardröm om tre år när det inte gick som du tänkt dig.
Citera
2019-03-28, 19:40
Medlem
Janbanan74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clanton
Om du vill kräkas en aning så gå in på hans sida på FB så får du se hur det gullas med honom och om någon skulle skriva något som kan vändas till ett uns kritik då blir det liv, då kommer genast floskler som borgare,borgarna och om det inte vore för att han tvingas regera på andras budget då djävlar skulle det förändras och hända grejer.
Men en varning alltså det kan vända sig i magen ganska omedelbart du tittar in där.
Tack men nej tack, ser tillräckligt av han tomma och efterblivna blick. Skäms bara jag tänker på att han representerar Sverige ute i den stora världen med duktiga, respektabla ledare.
En fråga bara, hur faaaan kunde det bli såhär fel!?
Citera
2019-03-28, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janbanan74
Nu ska ärthjärnan träffa Putin. Hur känns det för er som har röstat på honom att han ska representera landet? Själv tycker jag det är otroligt pinsamt...

Ska han bju påen korv med bröd?
Kanske Putin ställer in det i sista stund och räddar oss, han har ju gjort det förut när han skulle träffa något annat lands minister.
Det konstiga är ju att Putin ens överväger att träffa honom, men han vill väl ha sig ett gott skratt och något att prata om med Trump antar jag.
Citera
2019-03-28, 19:45
Medlem
Citat:
Tack men nej tack, ser tillräckligt av han tomma och efterblivna blick. Skäms bara jag tänker på att han representerar Sverige ute i den stora världen med duktiga, respektabla ledare.

Ja du det frågar jag mig varje dag nästan och i synnerhet varje gång jag ser hovnarren stå och predika om nazism och vitmakt samtidigt som han viftar med sina barnhänder som bara är ytterligare ett bevis på att det inte blev många timmar med svetsen.
Citera
2019-03-28, 19:46
Medlem
Janbanan74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clanton
Kanske Putin ställer in det i sista stund och räddar oss, han har ju gjort det förut när han skulle träffa något annat lands minister.
Det konstiga är ju att Putin ens överväger att träffa honom, men han vill väl ha sig ett gott skratt och något att prata om med Trump antar jag.

Tragikomiskt men så är det nog. Vore jag Putin skulle jag nog vara ärlig och fråga det svenska folket hur dem tänker vid val av sin ledare i direktsändning...
Citera
2019-03-29, 13:25
Medlem
Citat:

Jag skäms också när jag tänker på att "min" statsminister är en person som Svetsarn är. Tänk vad det måste ha skrattats bakom ryggen på honom både i Sverige och utomlands.
Citera
2019-04-11, 21:56
Medlem
Bara sista dygnet har vi dubbelmord, sprängattack med brand mot radhus, skolor som måste stänga för hot och IS-mördare som kan återvända utan kontroll, personer med utvisningsbeslut flyter omkring i stora tal under radarn i Sverige m.m, m.m.

Lööf och Löven får ändå styra upp migrationen i större omfattning för att Löfven skulle kunna bita sig kvar som statsminister. Två partier som samlar litet drygt 10 % av väljarna.

Och detta röstade en majoritet för svenskarna för så sent som för ett halvår sen utan att veta vad dom röstade på. Trots alla varningsklockor som ljudit i många år nu, ohörda av väljarna.

Sverige demokrati? En politisk autokrati är vad det är. Och småpartiernas envälde i den största politiska frågan av alla.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2019-04-11 kl. 22:03.
Citera
2019-04-12, 15:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Totalt meningslöst möte. Löfven kommer att deklarera sitt missnöje med Ukraina och sin oro över tillståndet runt Östersjön, i övrigt kommer han hänvisa till till EU och FN och helt omöjliggöra all diskussion på mötet. Förutom att sådana möten egentligen är långt över hans kompetens, så är han livrädd för kritik från liberalt håll och kommer inte att möta Putin av någon annan orsak än att hälla lite skit på Ryssland.

Jag hoppas ryska massmedia sågar den här djäveln vid fotnölarna. Den store Putin borde betacka sig att möta patrask som Stefan Löfven.
Citera
2019-04-12, 15:28
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Jag hoppas ryska massmedia sågar den här djäveln vid fotnölarna. Den store Putin borde betacka sig att möta patrask som Stefan Löfven.
Mötet är ju historia och inget mer lär skrivas om det. Eftersom USA inte övervakade mötet så var det också kanske lite friare än väntat och tom. norska statsministern uttryckte vissa önskningar om bättre relationer. Nu är det ju bara ord och hon lär i verkligheten sträva efter motsatsen, men ändå.
Citera
2019-04-13, 11:08
Medlem
Erik Östs avatar
Ingen Stefan i Almedalen i år.

Den officiella anledningen :

"– Jag vill se hela vårt land, höra vilka drömmar, problem och utmaningar olika delar av landet möter, och forma politik utifrån det".

Han vill hellre lyssna än prata (för mycket

http://tt.omni.se/lofven-nobbar-almedalen-aker-pa-turn/a/lAKzro

Den inofficiella anledningen får ni gärna spåna vidare på.

Personligen tror jag att den här marionetten inte klarar av politiska samtal i en avslappnad och ibland improviserad miljö utan redigerat inprogrammerat talmanuskript .

Dessutom finns inte direkt så värst mycket väljare i Visby som i fn över 60 andra , för (S) viktigare,valboskaps-områden i Sverige. Så han har väl fullt upp nu för tiden!

Vad tror ni?
Senast redigerad av Erik Öst 2019-04-13 kl. 11:17.
Citera
2019-04-15, 14:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Ingen Stefan i Almedalen i år.

Den officiella anledningen :

"– Jag vill se hela vårt land, höra vilka drömmar, problem och utmaningar olika delar av landet möter, och forma politik utifrån det".

Han vill hellre lyssna än prata (för mycket

http://tt.omni.se/lofven-nobbar-almedalen-aker-pa-turn/a/lAKzro

Den inofficiella anledningen får ni gärna spåna vidare på.

Personligen tror jag att den här marionetten inte klarar av politiska samtal i en avslappnad och ibland improviserad miljö utan redigerat inprogrammerat talmanuskript .

Dessutom finns inte direkt så värst mycket väljare i Visby som i fn över 60 andra , för (S) viktigare,valboskaps-områden i Sverige. Så han har väl fullt upp nu för tiden!

Vad tror ni?

Jag vill varken se S, MP, L eller C i Almedalen i år efter det stora sveket i januari. Det finns ingen anledning för dessa partier att stå där och försvara sin uppgörelse samt parodi till politik.
Citera
2019-04-26, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Olle
Jag vill varken se S, MP, L eller C i Almedalen i år efter det stora sveket i januari. Det finns ingen anledning för dessa partier att stå där och försvara sin uppgörelse samt parodi till politik.
Jo det vore bra om de är i Almedalen allihop för då skulle jag gynna Gotlands äggproducenter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in