2017-08-19, 09:52
Medlem
rostigamazons avatar
Han borde ta sitt ansvar och avgå, problemet är att han helt styrs av EU.
Citera
2017-08-19, 10:18
Bannlyst
Vad får dig tro det skulle hända någon förbättring om han avgår? Vi hade detta problem långt innan han blev folkvald.
Citera
2017-08-19, 10:19
Medlem
TheAlamos avatar
Avgå och lämna över makten till oppositionen? Nej juste, Sverige har ju ingen opposition. SD är ett litet undantag men de är nästan helt osynliga och för det mesta inkompetenta de också.
Citera
2017-08-19, 10:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RCI856645964
Därför att det är en tydlig signal om att samhället är i kris. Därför att nuvarande regering inte klarat av sitt ansvar. Därför att i en valrörelse tvingas problemet diskuteras. Därför att vid val tvingas partierna presentera sina förslag på åtgärder.
Problemet här är inte Löfven , problemet skapades av Reinfeldt om du vill peka ut någon.
Citera
2017-08-19, 10:34
Medlem
ElvisFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstHopper
Problemet här är inte Löfven , problemet skapades av Reinfeldt om du vill peka ut någon.

Inte så att Svetsarn gör något speciellt för att ändra riktningen. Landet är antagligen bortom räddning. Enda vi kan göra är att återta kriminella invandrares medborgarskap och massdeportera alla invandrare som varit i Sverige längre tid men inte lyckats skapa en egen försörjning.
Citera
2017-08-19, 10:36
Medlem
Är Löfven ens kvar i landet? Fullkomlig tystnad medans Sverige faller sönder.
Senast redigerad av Scriptor 2017-08-19 kl. 10:37. Anledning: Ordföljd
Citera
2017-08-19, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstHopper

I ett krisläge måste man agera och hitta lösningar. Letar vi bara syndabockar går vi under.
Citera
2017-08-19, 10:40
Medlem
Fartarallts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Ja det var redan "kaos" i Sverige på 90-talet pga invandringen. Ändå så fortsätter man att importera människor från medeltida länder. Folk måste leva i någon bubbla eller så bryr man sig helt enkelt inte. Om någon vågar påtala problemen men invandringen är det en garanterad rasiststämpel.

Jag själv orkar inte bry mig längre, skrattar lite för mig själv när lärare/poliser och läkare gråter ut om att det saknas resurser. Fattar inte folk att det finns begränsat med skattepengar? Om vi ska prioritera välgörenhet så blir det mindre pengar till välfärden. Som man röstar får man leva

Detta har jag försökt att få folk att förstå sen tidigt 80-tal och bemöts med spott och hån, oxå gett upp.
Citera
2017-08-19, 10:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Scriptor
I ett krisläge måste man agera och hitta lösningar. Letar vi bara syndabockar går vi under.
precis, det var det jag menade till TS. Alla måste hjälpa till, allting blir inte bra för att Svetsaren avgår.
Citera
2017-08-19, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scriptor
Fast det är ju det som TS gör, finner lösning på problemet. Löfven avgår och någon med nya idéer tillträder. Nyval är inte första valet utan man går vidare i systemet. Alliansen vill som visats inte regera så då får det tredje blocket chansen. Åkesson tillträder och Eliasson packar samtidigt sin låda och rymmer landet!
Citera
2017-08-19, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det är inget nytt under solen. Vad skulle ett nyval göra för skillnad menar du?

Nu är inte jag TS men håller faktiskt med.

Att kasta ut regeringen är en MARKERING. Vi har fått nog, detta accepteras ej. Även om utsikterna för att få till en bättre regering är som väderprognoserna för midsommarafton så är det en viktig SIGNAL till makten och politikerna.
Citera
2017-08-19, 10:55
Medlem
GabrielToshs avatar
Ingen ökning av mängden misshandel.

Ingen ökning av mängden rån.

http://www.bra.se/brott-och-statistik/statistiska-undersokningar/nationella-trygghetsundersokningen.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in