2015-11-18, 23:20
Medlem
Svetsar-Steffe är den sämsta statsminister som Sverige någonsin har haft. Sverige är på väg mot undergång och det enda problem som han ser är hur vi skall få in ännu fler muslimer.

Sedan står han och säger att han tar ansvar.

Han borde omedelbart avsättas och ställas inför rätta.
Citera
2015-11-19, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Svetsar-Steffe är den sämsta statsminister som Sverige någonsin har haft. Sverige är på väg mot undergång och det enda problem som han ser är hur vi skall få in ännu fler muslimer.

Sedan står han och säger att han tar ansvar.

Han borde omedelbart avsättas och ställas inför rätta.

Ja verkar ha blivit en nationalsport att hitta nya boende. Ingen ironi, känns faktiskt så.

"Sverige har inget att skämmas för"

Jo steffe vi, folket, skäms för fullt.

Som jag sagt länge, Sverige har som land ett mycket bra självförtroende men usel självkänsla.
Citera
2015-11-19, 07:35
Moderator
Unitys avatar
Vass kritik mot Löfven utan att nämna hans namn. Ganska snyggt gjort.

http://www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/vad-skulle-vi-ta-oss-till-utan-anders-ygeman/
Citat:
Det är direkt skrämmande med den eskalering av feghet och undvikande av ansvar som sprider sig bland dem som borde styra Sverige. Samtidigt som rädslan och osäkerheten om vad som händer i Sverige växer.

[...]

Anders och Anders, två män som just nu säger det som måste sägas. Men var finns landsfadern som tar upp de stora frågorna om trygghet och framtid som många i Sverige har just nu? Det är alldeles tomt på toppen.
Citera
2015-11-19, 09:25
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeroderXII
Är han medveten om det kaosartade resultat som stor muslimsk invandring leder till?

Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Utan tvekan. Men han är humanist.

Man kan ju vara humanist på ett funktionellt sätt eller på ett dysfunktionellt sätt.

Humanism per se är inget carte blanche för att begå dumheter.
Citera
2015-11-19, 09:51
Medlem
Enydrions avatar
Ville bara säga att ni som är riktiga svetsare inte ska ta åt er, förstår att det kan låta som om det vore nåt fel med att vara svetsare, det är det inte...
Citera
2015-11-19, 10:04
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unity
Vass kritik mot Löfven utan att nämna hans namn. Ganska snyggt gjort.

http://www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/vad-skulle-vi-ta-oss-till-utan-anders-ygeman/
Jo, ganska tuff kritik. Oväntat att Ygeman skulle ta taktpinnen, men i det vakum som uppstår efter en statsministers frånvaro i kristider så måste ju någon träda fram.
Citera
2015-11-19, 10:08
Medlem
Mikojans avatar
Det är så pass illa ställt nu att vi får vara glada över att Löfven håller sig borta. Vi har en minst sagt dysfunktionell ledning i dag. Utrikesminister Wallström har på kort tid retat upp grannarna, stormakterna och samtliga maktblock i MÖ. Bluffmakaren Morgan Johansson är helt opålitlig och som "vice statsminister" har vi Åsa Romson...

I sammanhanget gör nu inrikesminister Ygeman hyfsat från sig som ställföreträdande landsfader. Han och försvarsminister Hulqvist är dom enda det går att tro på i regeringen i dag.
Citera
2015-11-19, 10:10
Medlem
CaptainKulings avatar
Off t. Jag tycker faktiskt att Metall borde gå ut och förklara hur kränkta alla Svetsare blir av att jämföras med tomten som sägs styra landet.

On t. Det sägs ju att i kriser så stärks förtroendet för den sittande regeringen. Nu har vi två kriser samtidigt, Svetsaren har alla möjligheter att visa att han är kapabel att ta hand om landet. Inte ett ord från honom sedan terror hotet uppgraderades. Jag har svårt att det enbart kan bero på hans inkompetens, det måste ligga något mer bakom. Har han gått in i väggen eller supit till det? Någon som kan ge en förklaring?
Citera
2015-11-19, 10:24
Medlem
jack.danielss avatar
Jag har kontaktat "missing people" för att få hjälp att hitta honom! Till en början lät det positivt, de kunde få ihop drygt 100 pers på bara någon timme.
Men när jag nämnde vem som saknades, blev det andra tongångar: "folk är på jobbet nu" "svårt att få ihop nån större skara människor på så kort tid" "vi har haft en del sök den sista tiden, folk börjar bli slutkörda" "be om hjälp hos myndigheterna, vi är ett privat initiativ och det ser illa ut om det blir vi som hittar honom"
Citera
2015-11-19, 11:21
Medlem
Arngrips avatar
För er som inte orkar vänta på att vår landsfader Löfven ska visa sej så har jag via min kristallkula redan spelat in talet, och här kommer en transkribering av hans tal till nationen:

"Med anledning av de senaste dagarnas utveckling där bl.a. säkerhetspolisen beslutat att höja hotnivån till en trea ...ehmm förlåt fyra..så så kan vi, vill vi inom regeringen understryka att vi kan, vi kommer att göra allt för att åstadkomma, för att ni ska känna er trygga, och det är allas ansvar just nu.

Vi inom regeringen välkomnar nu höjningen av hotnivån vilket möjliggör, vi måste ha ordning och reda inom terroristmottagandet. T.ex. så har vi nu beslutat att satsa mer resurser i den telefonjour som på ett förtjänstfullt sätt drivs av Mona Sahlin, vår samordnare mot våldsbejakande isla..ööö...extremism.

Jag menar allvar också när jag säger, när jag menar, att detta är människor som flyr för sina liv.
Nu blir det viktigare än någonsin att inte, att aldrig skilja på "vi och dem". Vi måste stå upp för ett öppet samhälle, vi måste kunna prata med dessa våldsverkare utan att döma efter religion eller hudfärg. Därför har vi nu t.ex. beslutat att satsa mer resurser i den telefonjour som drivs av Mona Sahlin, vår samordnare, det vill säga vår samordnare - och där måste vi vara tydliga.

Vi måste ha ordning och reda vid våra gränser, det är vårt ingångsvärde. Eftersom vi i dag har en ordning som heter Dublin, där övriga länder inom EU ser upp till oss i Sverige, där vi visar solidaritet och är stolta över våra humanitära insatser. Detta måste vi vara tydliga med, vi kan inte tolerera käbbel kan vi inte, och med det menar jag allvar.

På initiativ av vår vice Statsminister Åsa Romson ställer vi oss nu upp tillsammans, gör vi, hand i hand och sjunger Vi Shäll Åverkamm."
Citera
2015-11-19, 11:21
Medlem
ingodwetrusts avatar
Sverige skulle behöva en ledare av Putins kaliber, som bidrar till folkets och landets integritet och självkänsla, ryssarna älskar honom... Vet dock inte vem som passar in på den bilden, Åkesson och hans parti som det ser ut nu..?
Citera
2015-11-19, 11:26
Medlem
jack.danielss avatar
Tack för transkriberingen, känns som ett tal som svetsarn skulle kunna ta rättupponer!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in