2015-10-28, 22:55
Medlem
JoeBidens avatar
Frågan är ju inte om, utan när Stefan Löfvén blir mördad. Han kan omöjligen vara mindre hatad än Olof Palme. Tänk vad otroligt mycket hat det är som måste bubbla nu i många galningars skallar.

Å andra sidan tror jag faktiskt att Säpo har någorlunda koll, men lite orolig blir man ändå. Inte för att jag gillar Stefan Löfvén, men känns som att Sverige kommer slungas in i en otroligt negativ spiral ifall han skulle bli mördad, oavsett hur mycket han suger.

Mer troligt är väl att Morgan Johansson eller något liknande trillar av pin...

Skrämmande, här sitter jag och spekulerar högt och har ändå känslan av att de finns de element i samhället som på allvar överväger att "agera"
Citera
2015-10-28, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Frågan är ju inte om, utan när Stefan Löfvén blir mördad. Han kan omöjligen vara mindre hatad än Olof Palme. Tänk vad otroligt mycket hat det är som måste bubbla nu i många galningars skallar.

Å andra sidan tror jag faktiskt att Säpo har någorlunda koll, men lite orolig blir man ändå. Inte för att jag gillar Stefan Löfvén, men känns som att Sverige kommer slungas in i en otroligt negativ spiral ifall han skulle bli mördad, oavsett hur mycket han suger.

Mer troligt är väl att Morgan Johansson eller något liknande trillar av pin...

Skrämmande, här sitter jag och spekulerar högt och har ändå känslan av att de finns de element i samhället som på allvar överväger att "agera"
Är det konstigt?
Mannen är ju skvatt galen!
Han pratar om "ansvar", om "ordning och reda"!
Det enda han bringar Sverige är KAOS!
Ren skär GALENSKAP!
Citera
2015-10-28, 23:16
Medlem
praxes avatar
Makalöst att vi har en sådan envist korkad statsminister.

Det är farsartat att höra denne mupp om och om igen, vid varje tillfälle, dag ut och dag in upprepa dyngan om ni-vet-vad. Det där som alla måste. Likt AKB har han fastnat i en oändlig slinga.

Folk som kan tänka inser att det är Sverige som sitter helt i skiten, i en självförvållad situation. Inget annat land vill göra samma sak. Det räcker med att titta på hur det går för oss för att inse att det vi gör, det är helt åt helvete.

Ändå klamrar han sig fast vid dessa förhoppningar om att lösningen skall komma utifrån. Det är andra länder. Det är alla företag. Det är frivilligorganisationen.

Stefan Löfven har tagit sig ända fram och är nu statsminister. Nu är det han som får ta tag i våra problem. Vad gör han? Han skämmer ut Sverige fullständigt genom att naivt skylla ifrån sig och dessutom klandra alla andra för att de inte är lika korkade som oss.

Men det kanske är svenskt det? Det nya svenska, att inte ta ansvar för någonting överhuvudtaget. Landet går åt helvete.
Citera
2015-10-30, 18:34
Medlem
swedenfloodeds avatar
Ledare i AB där det fälls en 10poängskommentar a propos Batras vimsiga uppträdande nyligen om lagstiftning kring DÖ:
"..tvingades konstatera att han (Löfvén) hade att göra med en skara lätt överåriga ungdomsförbundare inklusive partiledaren (Batra).."
Kan det uttryckas bättre?
http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/ingvarpersson/article21673703.ab
Citera
2015-10-31, 05:46
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden

Jo, men det är samtidigt lite dubbelt. Förvisso har det aldrig tidigare funnits lika reella, väldigt konkreta, anledningar att hata en statsminister och den sittande regeringen. Men samtidigt finns det ingen anledning att enbart hata statsministern för den förda politiken, samt inte ens enbart regeringen, då det handlar om hela Sjuklöverns politik. Dessutom är den förkrossande majoriteten av alla galningar i Sverige den förda politikens mest hängivna anhängare.

Men visst, jag vill påstå att det i inget europeiskt land under hela Europas moderna historia har funnits lika uppenbara och rationella anledningar till att önska livet ur landets ledare och hela resten av etablissemanget. Högst har enskilda små grupper och minoriteter här och där haft lika goda anledningar till det.
Citera
2015-10-31, 13:56
Medlem
Mogrens avatar
När Stefan Löfven anser att något bör göras, så är han alltid av uppfattningen att det är någon annan som ska ta ansvar och göra det. Aldrig han själv eller hans bedrövliga parti. Ser fram mot nästa val.
Citera
2015-10-31, 14:37
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedenflooded
Ledare i AB där det fälls en 10poängskommentar a propos Batras vimsiga uppträdande nyligen om lagstiftning kring DÖ:
"..tvingades konstatera att han (Löfvén) hade att göra med en skara lätt överåriga ungdomsförbundare inklusive partiledaren (Batra).."
Kan det uttryckas bättre?
http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/ingvarpersson/article21673703.ab

Citat:
Ursprungligen postat av aftonbladet
"Det var bakgrunden till decemberöverenskommelsen. Regeringen och den civiliserade borgerligheten bestämde till sist att normala demokratiska spelregler skulle gälla."

Nej, det var precis just det motsatta man bestäde skulle gälla: Folk som röstat på aliansen fick se sina röster bortkastade och som stöd för en S/Mp regering. Ett lurdendreieri mot väljarna. Men det är väl det som aftonbladet menar är "civiliserat" och demokratiskt.

Citat:
"Anna Kinberg Batra tvingades acceptera att de borgerliga partierna förlorat valet,"

Nej, man förlorade inte, det var Reinfledt personligen som spolade alltihop. Blåste sina väljare med andra ord. En smutsig hund.

Citat:
"Stefan Löfven föreställde sig antagligen att han gjorde en uppgörelse med ansvarskännande politiker och ledare."

Det tror jag inte. Varför skulle han tro det? Han är väl inte hur knäpp som helst, eller?

Citat:
"Dagens politiska läge förutsätter samarbete och överenskommelser. Men då behövs det politiker som är vuxna det ansvaret. Moderatledaren har en del kvar att bevisa på den punkten."

Framför allt så behövs demokratisk förankring och hederlighet. Också på den punkten lämnar moderaterna mycket övrigt att önska.

Kort sagt så ger artikeln från AFAbladet intrycket av att Anna Klingon-Batra har ensiffrig IQ. Det är sällan den tidningen är så klarsynt.
Citera
2015-11-01, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaLL
Stefan Löfven gick tvåårig ekonomisk linje på gymnasiet i Sollefteå. Han har gått en svetskurs under 48 veckor på AMU i Kramfors och studerat i ett och ett halvt år på socialhögskolan i Umeå.

Så inte ens 3 år i gymnasiet...GG
Citera
2015-11-01, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Så inte ens 3 år i gymnasiet...GG

Jag tror att man kan lära sig mer av Löfvens bakgrund än i en 3-årig svensk gymnasieskola.
För övrigt tycker jag mig höra honom envist rabbla upp ett manus utantill i alla utfrågningar. Ögonen har en stirrande och irrande fanatisk blick.
Ser framför mig Hitlers vansinniga blick när han insett sitt slut.

Jag önskar att herr Löfven kom in här på FB och läste sin tråd. Det skulle kanske bringa ordning och reda.
Citera
2015-11-02, 10:52
Medlem
I den pro socialdemokratiska tidningen Aftonbladet så tycker Löfven tycker att det parlamentariska läget är det jobbigaste, samtidigt som det kommer in nästan 200,000 flyktingar.

Citat:
När Löfven själv får svara på vad som varit jobbigast så här långt i rollen som statsminister, är det dock inte den pågående katastrofen han lyfter fram. Det är det parlamentariska läget och oppositionens brutna avtal.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/article21677479.ab

Sossarna och Löfven tittar avundsjukt på Turkiets valresultat och önskade att det fått samma makt. Istället så får de nu med bitter smal i munnen famla sig fram och har också visat otroligt dåliga prov på att regera i en minoritetsregering.
Citera
2015-11-02, 21:18
Bannlyst
Nu är det hög tid att svetsarn avgår och tar sitt pick och pack till zigenarlägret i Malmö. Där kan han bringa sin fina ordning och reda. Som tattare av lägsta rang kan han ta sitt berömda ansvar och integrera sina släktingar i det nya Sverige han förstört.
Citera
2015-11-02, 21:43
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21692037.ab

Nu träffar han Cameron för att be om hjälp med flyktingarna.. precis som han bad nordiska ledarna om hjälp för nån vecka sedan, men likt förbannad får han kalla handen ifrån alla håll och kanter.

Kan inte den envisa gubbjäveln bara sluta suga vänsterflummarnas kukar och sätta ett jävla stopp på skiten bara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in