Innan jag skriver detta så undrar bara, hur mkt har ni knarkat senaste tiden, HAHA
Citat:
Ursprungligen postat av
cnbizzz
Hur kan du vara drogfri o gå på öppenvården men ändå röka cannabis vet du något jag inte vet?
För det första så går jag inte hos öppenvården, jag går hos behandlingscentrum (HELT olika saker) jag har precis börjat lämna urinprover men jag började av egen vilja trappa ner från dygnet runt till några bloss i veckan på egen hand (anser även att jag har problem med lite värre droger idag än just bara cannabis dock är det ändå hon som är boven i dramat och alltid varit för mig). Jag tog tag i detta för ungefär 1,5 månad sen när jag fick min första kraftiga psykos. Så lämade mitt första prov i onsdags och ska lämna nästa på onsdag denna vecka sen kommer det fortgå tills jag är drogfri. Röker jag en enda gång så börjar dom räkna om dom här 2 drogfria månaderna(som leder till terapin som är svindyr, är glad att jag får chansen) till ruta ett (bra morot för mig att vara drogfri på dom villkoren) Däremot kan man ju alltid fortsätta med dom här andra drogerna som finns på nätet eller bara centralstimulantia som tjack, bara man vet hur mkt man kan ta och vad man bör göra för att inte visa positivt på proverna

Dock ska jag försöka hålla mig från det med, men det blev lite tjack i helgen faktiskt, råka på en "vän" som var skyldig mig det sen månader tillbaka så han mer eller mindre kastade påsarna efter mig NÄSTAN
Men för att nämna öppenvården igen som du pratade om(gick där något halvår för några år sen), det enda du får ut utav det är ju möten med en terapeut och gratis kaffe. Lämnar du urinprov där så gör du det helt på eget behov och ingen annans (frivilligt). Så vill du verka duktig för någon familjemedlem eller släkting kan du ju alltid söka om bistånd via soc. om att få börja gå där och prata bara och ljuga om att du pissar. Ingen som kommer straffa dig där heller för dina drogproblem, mer än du själv ifall du fortsätter.
Förstår inte heller hur ni kan tolka det jag skrev tidigare som att jag röker fortfarande?
Citat:
Ursprungligen postat av
GoggeGogelius
Han kanske gör skillnad på bruk och missbruk? Och isf gör TS rätt, måhända står han inte under någon observation vad gäller cb, och kan hantera en rök då och då, och då är det väl inget problem?
Kan inte heller hitta något om att TS skulle röka ibland? Isf har jag missat någon mening. Jag är inte TS och jag har inte ens varit helt drogfri i 1-2 månader ännu, men det stora klivet jag tagit nu har jag aldrig gjort tidigare och nu gäller det, sista chansen hos familjen och visa att jag kan vara en normal son och människa (dom har ställt upp lite väl mkt genom åren, men är jävligt glad över det idag)
och var det menat till mig så vill jag bara säga att jag absolut inte kan skilja på missbruka och bruka, den tanken är en haschpundares värsta fiende. Finns inget fysiskt på kroppen när du går av det förutom den lilla saknaden av att hålla i en spliff och alla svettningar kombinerat med sömnproblem från helvetet. Vet inte hur många gånger jag försökt ljuga för mig själv om att jag kan greja just den marginalen som många andra gjort (dom som fixar det, har nog aldrig varit nere i skiten eller så kanske dom har fått mer moral med åldern + cannabis är inte så häftigt när man börjar närma sig 30, man blir mest en tonåring i huvudet som ingen vill umgås med

)
MVH Drogdagboken