Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-09-10, 20:48
Medlem
Jag har köpt en ny hårddisk och ersatt min gamla systemdisk mot en större. Allt gick som smort, tills att windows var installerad och jag började köra windows update för att hämta in alla uppdateringar.

Jag satt då och arbetade och städade lite på en annan partition, varpå Windows Update ville att jag skulle starta om datorn. När jag startade upp igen så fanns bara min systemdisk under "Dator". Tänkte först att den skulle komma tillbaka om jag bara fortsätter och tanka in alla tiders uppdateringar men den kom aldrig tillbaka.

Den finns inte under Diskhanteraren och kollar jag i loggen under "Disk" så står det:
Enheten \Device\Harddisk1\DR1 är ännu inte klar för åtkomst.

Jag rörde inte ens den hårddisken när jag installerade den nya och jag satt ju och arbetade med den ett par minuter efter att allt var igång. Nån som har någon ide om hur jag får tillbaka den?
Citera
2014-09-11, 06:12
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikebukuro
Jag har köpt en ny hårddisk och ersatt min gamla systemdisk mot en större. Allt gick som smort, tills att windows var installerad och jag började köra windows update för att hämta in alla uppdateringar.

Jag satt då och arbetade och städade lite på en annan partition, varpå Windows Update ville att jag skulle starta om datorn. När jag startade upp igen så fanns bara min systemdisk under "Dator". Tänkte först att den skulle komma tillbaka om jag bara fortsätter och tanka in alla tiders uppdateringar men den kom aldrig tillbaka.

Den finns inte under Diskhanteraren och kollar jag i loggen under "Disk" så står det:
Enheten \Device\Harddisk1\DR1 är ännu inte klar för åtkomst.

Jag rörde inte ens den hårddisken när jag installerade den nya och jag satt ju och arbetade med den ett par minuter efter att allt var igång. Nån som har någon ide om hur jag får tillbaka den?
Hur många fysiska hårddiskar har du i burken?
Man ska helst bara ha en fysisk hårddisk ansluten (så få grejer öht anslutna) vid OS-installation, driversinstall och uppdatering.

Vad menar du med "Jag rörde inte ens den hårddisken"? Hårddisk eller partition?
Citera
2014-09-11, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skadat gods
Hur många fysiska hårddiskar har du i burken?
Man ska helst bara ha en fysisk hårddisk ansluten (så få grejer öht anslutna) vid OS-installation, driversinstall och uppdatering.

Vad menar du med "Jag rörde inte ens den hårddisken"? Hårddisk eller partition?

Jag hade två hårddiskar anslutna vid tillfället.

Och med hårddisk, menade jag den fysiska hårddisken

Detta är dock löst nu! Det visade sig att Windows kunde hosta upp fler uppdateringar vid ett senare tillfälle. De kom inte upp trots att jag sökte efter dom (via kontrollpanelen) och efter ett tag fanns dom tillgängliga och återställde den saknade partitionen. Mystiskt att partitionen inte fanns i diskhanteraren dock!

Tack för hjälpen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in