2014-10-12, 23:56
Medlem
Emodolfs avatar
Hon är vaken, kan prata och går. Vet inte hur pass bra hon kan göra dessa saker men att hon kan över huvudtaget är ju ett gott tecken.

Och för er som inte tycker att olyckan var "maximal otur" kan jag säga såhär: hon träffade en lyktstolpe. Det är en väldigt liten träffyta. Med tanke på hennes fart så hade denna olycka inte alls varit så allvarlig om hon hade vurpat nån tiondels sekund annorlunda.
Citera
2014-10-13, 03:24
Medlem
ab12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emodolf
Hon är vaken, kan prata och går. Vet inte hur pass bra hon kan göra dessa saker men att hon kan över huvudtaget är ju ett gott tecken.

Och för er som inte tycker att olyckan var "maximal otur" kan jag säga såhär: hon träffade en lyktstolpe. Det är en väldigt liten träffyta. Med tanke på hennes fart så hade denna olycka inte alls varit så allvarlig om hon hade vurpat nån tiondels sekund annorlunda.
Det är alltså inte bara vägräcket som verkar ha varit oskyddat (som det ser ut på bilden med ambulanserna). Lyktstolpar utan madrasser låter lika illa det. Även om det var "på en raksträcka" så har konstigare saker hänt, oturen kan man i många fall bygga bort genom att vara lite förutseende. Hoppas tjejen kryar på sig, nu har hon haft sin otur för ett bra tag framöver.
Citera
2014-10-13, 08:49
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emodolf

Tack för uppdateringen.

Annars lät maximal otur som grov oskicklighet men det du beskrivit kan förklara skadornas karaktär. Tror att mycket av nyfikenheten här i tråden handlar om oklarheten kring vad som hände. Sen att hon kan prata och röra sig känns positivt men en inte särskilt öångsökt gissning är att det är en lång och plågsam process.

Önskar henne all lycka till med utmaningar som väntar henne. Mer än så här får vi inte veta och det accepterar jag.
Citera
2014-11-01, 21:41
Medlem
Skatteskolks avatar
Första mer officiella rapporten.

http://www.jnytt.se/tuff-resa-tillbaka-for-ung-kvinna-efter-longboardolycka

Verkar inte som om hon själv vill att det diskuteras utåt men just ovissheten gör ju att intresset ökar. Ungefär som med Schumacher även om det är en person av helt annan dignitet. Och rapporten som ges nu är en månad gammal.

Läge att sluta förvänta sig positiva nyheter. Det här tar år innan hon kan leva ett någorlunda normalt liv.
Citera
2015-07-24, 17:25
Medlem
SilentLuciditys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk
Är det någon som har nyheter hur hon mår?

Citat:
Ursprungligen postat av WisteriaLane
Ja, hur går det?

Hon har uppdaterat sin blogg i år.

http://eminaonboard.blogspot.se/2015/05/hejsan-hoppsan-allihopa.html

Verkar gå framåt. Skönt att läsa.
Citera
2016-01-02, 18:11
Medlem
Skönt att hon börjar att repa sig! http://www.skovdenyheter.se/article/haftigt-att-jag-overhuvudtaget-overlevde/
Citera
2016-01-02, 19:59
Medlem
KaninenSnuffes avatar
Fantastisk resa hon gjort efter olyckan. Kul att det skrivs om henne.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in