2014-09-04, 03:36
Bannlyst
yezider är ett gäng ondskefulla sinnesjuka vidriga monster.

de stenade en ung flicka till döds bara för att hon ville gifta sig med en sunni-muslim.

jag har sett film på det, hundratals jublade yezider fullkomligt njöt att av att stena barnet.

de kan stanna i irak.
Citera
2014-09-04, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Tvivlar starkt på att yeziderna skulle komma till Sverige med avsikt att rasera hela Sverige.

Har du verkligen så dålig ekonomi så du måste bo i en skotkartong ute i skogen. Låter jobbigt.

Trollar du ?
Citera
2014-09-04, 07:52
Bannlyst
Citat:
Det är ju inte så många länder som tar emot. Jag vet inte om jag till skillnad från dig kan se det tragiska i det hela. Det helvetet denna grupp får, och har upplevt.

Det är nog nu. Sverige ska byggas upp. De som istället vill rasera landet, oavsett anledning, ska hålla käft.

Idioten argumenterar förstås att det är Sverige igen, som ska ta emot. Perverst i dagens läge när svenskarnas Sverige alltjämt trängs undan.
Citera
2014-09-04, 09:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 666kkk

de stenade en ung flicka till döds bara för att hon ville gifta sig med en sunni-muslim.

jag har sett film på det, hundratals jublade yezider fullkomligt njöt att av att stena barnet.

de kan stanna i irak.

Jag har sett den videon. Helt jävla barbariskt...
Citera
2014-09-04, 09:43
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Tjejen i Landskrona som blev hedersmördad av sin bror tillhörde denna folkgrupp.
Citera
2014-09-04, 11:54
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Det är nog nu. Sverige ska byggas upp. De som istället vill rasera landet, oavsett anledning, ska hålla käft.

Idioten argumenterar förstås att det är Sverige igen, som ska ta emot. Perverst i dagens läge när svenskarnas Sverige alltjämt trängs undan.

Okej. Jag ska hålla käften chefen. Men bara en sak till.

Hur vi än vänder på det, så kommer det komma en massa jävla folk till Sverige de närmaste åren. Föredrar du då muslimer som kan ha hört till nån inte allt för trevlig orginisation eller ett gäng rädda yezider?
Citera
2014-09-04, 13:02
Medlem
Citat:
Tvivlar starkt på att yeziderna skulle komma till Sverige med avsikt att rasera hela Sverige.

Har du verkligen så dålig ekonomi så du måste bo i en skotkartong ute i skogen. Låter jobbigt.
Det må inte vara deras avsikt men jag tror dom skiter i sverige och den svenska traditionen och ekonomin som en stor majoritet av afrikaner och araber gör(ej perser).
Citera
2014-09-04, 13:11
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlytrue
Det må inte vara deras avsikt men jag tror dom skiter i sverige och den svenska traditionen och ekonomin som en stor majoritet av afrikaner och araber gör(ej perser).

Ohh herregud! Denna FB dyrkan för perser.

Men topic! Tror heller inte att yaziderna kan tillföra Sverige nåt alls, men hellre att man ger ett skydd åt en folkgrupp som verkar vara ganska så isolerad, och helt inne i en religon som ej är skapad för att föras vidare. Får lite zigenare vibbar av dom. Kanske fel?
Citera
2014-09-04, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 666kkk

de kan stanna i irak.

Till skillnad från muslimerna om en flicka vill gifta sig med en ickemuslim?
Citera
2014-09-04, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Tjejen i Landskrona som blev hedersmördad av sin bror tillhörde denna folkgrupp.

Kurder ja. Jezider är inte en folkgrupp utan en religiös grupp. Det är Kurder som grupp som sysslar med hedersmord och likannde.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Jezidism
Citera
2014-09-04, 14:28
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Kurder ja. Jezider är inte en folkgrupp utan en religiös grupp. Det är Kurder som grupp som sysslar med hedersmord och likannde.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Jezidism
Du som verkar insatt.
Sker det några blandäktenskap mellan Jezider & muslimska kurder?
Citera
2014-09-04, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Du som verkar insatt.
Sker det några blandäktenskap mellan Jezider & muslimska kurder?

Om Jaziden är kvinna så antar jag att det gör det. Jag är inte insatt i hurvida de religionsblandar jag vet bara att det är Kurder som sysslar med Hedersvåld och att muslimska kvinnor inte får vara med ickemuslimska män. Hur Jeziderna ser på saken har jag ingen aning om. Kurder som grupp ser rasblanding som något fult (om det ären kvinna från deras grupp) och som något halvt okej (om det är en man). Men det varierar från familj till familj, de flesta har det som regel att kvinnorna inte får rasblanda medan män är fria att göra som de vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in