2014-09-02, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ett23fyra
Egentligen ointressant, men jag undrar ändå , vad var det för butik? Kläder,elektronik eller mat eller?

Lite offtopic men,Kan eu-medborgare bli utvisad från ett eu-land när begått brott som snatteri?

vanlig kiosk. som pressbyrån.
Citera
2014-09-02, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Penkaz
Finns det bild där man ser hur skadad personen blev efter det att tåget dunka på han?

Misstänker att något liknande som här inträffade: http://www.liveleak.com/view?i=ec1_1398281670 (Film från övervakningskamera där en man blir ihjälklämd mellan tåg och plattform).
Citera
2014-09-03, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putte-mr-putte
Tycker mer synd om butiksbiträdet och personen som körde t-banan

Skulle vilja se Öv videon

Har inte träffat på föraren än men kan lugnt säga att jag lider med kollegan.
Citera
2014-09-03, 16:07
Medlem
highstakess avatar
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article19467202.ab

" Vi har sett övervakningsfilmerna och jag kan nöja mig med att säga att det inte finns någon misstanke mot 33-åringen längre. Med hänsyn till att 16-åringen har omkommit och vi inte har hittat hans anhöriga nöjer vi oss så, säger Matilda Lundh, polisens utredare."

Är det bara jag som tycker att den texten är lite absurd? Ungefär som dom ger blanka fan i om dom hittar hans anhöriga eller ej.

Är det kanske frågan om rumänska gatubarn?
Senast redigerad av highstakes 2014-09-03 kl. 16:14.
Citera
2014-09-03, 17:46
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highstakes
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article19467202.ab

" Vi har sett övervakningsfilmerna och jag kan nöja mig med att säga att det inte finns någon misstanke mot 33-åringen längre. Med hänsyn till att 16-åringen har omkommit och vi inte har hittat hans anhöriga nöjer vi oss så, säger Matilda Lundh, polisens utredare."

Är det bara jag som tycker att den texten är lite absurd? Ungefär som dom ger blanka fan i om dom hittar hans anhöriga eller ej.

Är det kanske frågan om rumänska gatubarn?

Romska barn som tiggare har jag nog inte sett i Stockholm än. Oavsett känns det hela extremt meningslöst.
Citat:
Pojken avled i olyckan, som hade sin upprinnelse i några stulna chokladkakor.
(DN)
Citera
2014-09-03, 18:00
Medlem
Aja Bajas avatar
Om butiksinnehavaren hade hoppat på 16-åringen på kanten av perrongen så att båda åkte ner på spåret så hade nog inte polisen varit så snabb med att kalla det för en olycka.

Det enda logiska alternativet som jag kan se är att det var 16-åringen som försökte knuffa ner butiksinnehavaren och själv blev neddragen.
I så fall är det ju så att det var ett mordförsök snarare än ett snatteri som han gjorde sig skyldig till och det är inte direkt synd om honom.
Citera
2014-09-03, 19:47
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aja Baja
Om butiksinnehavaren hade hoppat på 16-åringen på kanten av perrongen så att båda åkte ner på spåret så hade nog inte polisen varit så snabb med att kalla det för en olycka.

Det enda logiska alternativet som jag kan se är att det var 16-åringen som försökte knuffa ner butiksinnehavaren och själv blev neddragen.
I så fall är det ju så att det var ett mordförsök snarare än ett snatteri som han gjorde sig skyldig till och det är inte direkt synd om honom.
Ja precis, så ser jag det också, om man försöker tolka polisens uttalande.
Citera
2014-09-04, 09:55
Medlem
Vilken hjälte, den där butiksinnehavaren. Borde ju få en bukett blommor! Sen vore det ju tråkigt om föraren får psykiska men av att kört över den enda det inte är synd om i detta fall. Krya på dig!

Och vad händer nu? Journalisterna som värnar om migranterna och bestämt hävdar att de minsann inte begår brott har ju värsta öppna målet nu med att en svensk kastat en stackars migrant, som stjäl choklad, under ett tåg. De kan ju även anklaga polisen för att inte göra tillräckligt för att få butiksinnehavaren fälld för hatbrott och mord och lite annat.

Fast då kommer problemet att man måste berätta att pojkvaskern var en tjuvaktig migrant som faktiskt stulit ur butiken. Eller kommer man vinkla det som att han blev oskyldigt anklagad för att stjäla och anlita Leo Razzak eller Anna Silver att hitta något ögonvittne som minsann hört butiksinnehavaren yttra orden; "Nu har du snattat för sista gången din smutsiga zigenare!"

Och jag VET INTE om butiksinnehavaren var vit, gul eller brun. Han kan ju lika gärna vara hardcoremuslim som han kan vara schaman från de lappländska bergen, jag skiter i vilket och går efter att har man butik i Sverige så bor man antagligen här permanent och ska räknas in som nyttig samhällsmedborgare.

Hur fan får man inte tag i tjuvens anhöriga? Är det i ett annat land och har skickat hit ett ankarbarn eller sitter de utanför coop utan möjlighet att ladda Iphonen?

Mycket fördomar i texten? Måhända men, inget är längre omöjligt i dagens Sverige.
Citera
2014-09-04, 13:57
Medlem
lrad070142s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aja Baja

Misstanken angående "snatteri" är avskriven, för GM är avliden. MGM är helt friad. Det kunde man lista ut redan från första inlägget. AB/Expressen avvaktade länge, för de visste inte vilken sida de skulle ställa sig på. Rubriken "Stackars litet flyktingbarn dödat av rasistisk svensk" låg kanske nära tillhands. Tills det visade sig att den "rasistiske svensken" inte var rasist, eller svensk.

Slaskpressen börjar bli lite mer försiktiga nu... Och det gör det helt jävla rätt i.
Citera
2014-09-04, 23:11
Medlem
Ackliga javlar ni ar, alla som tycker att han 16-aringen har sig sjalv att skylla.
Hoppas nagot liknande hander er eller era anhoriga, sa far vi se hur javla kaxiga ni ar.
Citera
2014-09-05, 12:19
Medlem
Cask Strengths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thaipan
Ackliga javlar ni ar, alla som tycker att han 16-aringen har sig sjalv att skylla.

Vems fel anser du att det är?

Det var ju inte någon annans val att snatta än 16-åringens. Polisen har ju, efter att ha granskat övervakningsfilmen, konstaterat att personen från butiken inte begått något brott, följaktligen är det inte han som knuffade ner den förolyckade på spåret.

Att snattaren avled är väldigt olyckligt, men det var ju han själv som valde att begå ett brott vilket startade ett händelseförlopp som ingen hade kunnat förutse.
Citera
2014-09-05, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cask Strength
Vems fel anser du att det är?

Det var ju inte någon annans val att snatta än 16-åringens. Polisen har ju, efter att ha granskat övervakningsfilmen, konstaterat att personen från butiken inte begått något brott, följaktligen är det inte han som knuffade ner den förolyckade på spåret.

Att snattaren avled är väldigt olyckligt, men det var ju han själv som valde att begå ett brott vilket startade ett händelseförlopp som ingen hade kunnat förutse.

Skrev det dar i affekt, kind of. Naturligtvis satte han sig sjalv i denna tragiska sits - jag blev bara valdigt illa berord av raden av inlagg som osar av "en parasit mindre"-mentaliteten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in