2017-06-18, 12:12
Medlem
robertlus avatar
Folk dör av droger, eller är det något du missat? har du själv förlorat någon på grund av en OD? Det finns vi andra som gjort det och det är bara dumhet att inte tro på att droger är dödande i längden.

Citat:
Ursprungligen postat av Lars1989
Länka gärna till dessa fall där 3-cmc är dödsorsak.
Citera
2017-06-18, 13:01
Medlem
robertlus avatar
Substances which were implicated in, or potentially contributed to, the cause of
death
Substances which were present, but which were not considered to have
contributed to the death
1 MDMA, MEPHEDRONE CANNABIS
2 HEROIN, METHIOPROPAMINE, MEXEDRONE, GABAPENTIN, DIAZEPAM .
3 HEROIN, METHADONE, ETHYLPHENIDATE LAMOTRIGINE, CARBAMAZEPINE
4 METHIOPROPAMINE, QUETIAPINE, DIAZEPAM, LORAZEPAM .
5 HEROIN, METHADONE, GABAPENTIN, MEPHEDRONE, AMPHETAMINE,
DIAZEPAM, AMITRIPTYLINE
ALCOHOL
6 MDMA, ECSTASY, PVP .
7 PMMA, PMA, MDMA, AMPHETAMINE, BZP .
8 MDPV .
9 PMA, COCAINE, AMPHETAMINE DIAZEPAM, LORAZEPAM, ALCOHOL
10 HEROIN, METHADONE, GABAPENTIN, DIAZEPAM, ETHYLPHENIDATE MIDAZOLAM, MORPHINE, ZOPICLONE
11 DIHYDROCODEINE, ETHYLPHENIDATE .
12 METHADONE, PARACETAMOL, CODEINE, CITALOPRAM, ETHYLPHENIDATE,
CHLORPROMAZINE
DIAZEPAM, ALCOHOL
13 HEROIN, COCAINE, MITRAGYNINE DIHYDROCODEINE, ALCOHOL
14 GAMMA HYDROXYBUTYRATE, CHLOROMETHCATHINONE SILDENAFIL
15 METHIOPROPAMINE .
16 ETHYLPHENIDATE, DIAZEPAM, BUPRENORPHINE, PREGABALIN CANNABIS

CHLOROMETHCATHINONE = 3-Chloromethcathinone
Citera
2017-06-18, 16:35
Medlem
Lars1989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robertlu
Substances which were implicated in, or potentially contributed to, the cause of
death
Substances which were present, but which were not considered to have
contributed to the death
1 MDMA, MEPHEDRONE CANNABIS
2 HEROIN, METHIOPROPAMINE, MEXEDRONE, GABAPENTIN, DIAZEPAM .
3 HEROIN, METHADONE, ETHYLPHENIDATE LAMOTRIGINE, CARBAMAZEPINE
4 METHIOPROPAMINE, QUETIAPINE, DIAZEPAM, LORAZEPAM .
5 HEROIN, METHADONE, GABAPENTIN, MEPHEDRONE, AMPHETAMINE,
DIAZEPAM, AMITRIPTYLINE
ALCOHOL
6 MDMA, ECSTASY, PVP .
7 PMMA, PMA, MDMA, AMPHETAMINE, BZP .
8 MDPV .
9 PMA, COCAINE, AMPHETAMINE DIAZEPAM, LORAZEPAM, ALCOHOL
10 HEROIN, METHADONE, GABAPENTIN, DIAZEPAM, ETHYLPHENIDATE MIDAZOLAM, MORPHINE, ZOPICLONE
11 DIHYDROCODEINE, ETHYLPHENIDATE .
12 METHADONE, PARACETAMOL, CODEINE, CITALOPRAM, ETHYLPHENIDATE,
CHLORPROMAZINE
DIAZEPAM, ALCOHOL
13 HEROIN, COCAINE, MITRAGYNINE DIHYDROCODEINE, ALCOHOL
14 GAMMA HYDROXYBUTYRATE, CHLOROMETHCATHINONE SILDENAFIL
15 METHIOPROPAMINE .
16 ETHYLPHENIDATE, DIAZEPAM, BUPRENORPHINE, PREGABALIN CANNABIS

CHLOROMETHCATHINONE = 3-Chloromethcathinone
Har du skrivit den där listan själv? Måste du tända till så fort något du skriver blir ifrågasatt? Varför kan du inte bara ha en trevlig ton och antingen länk till ett fall där 3-cmc är den fastställda dödsorsaken eller så erkänner du att du har fel? Om man har flera substanser i sin kropp och dör så är det inte enbart 3-cmc som är orsaken till dödsfallet.
Citera
2017-06-18, 17:32
Medlem
robertlus avatar
Otrevlig ton får jag mot människor som försöker håna mig.

https://www.nrscotland.gov.uk/files/statistics/drug-related-deaths/15/drugs-related-deaths-2015.pdf

http://snpf.org/wp-content/uploads/2017/02/snpf_1_17.pdf (senaste rapport från polisen om asklepios)

http://www.allabolag.se/5569710352/hhk-internethandel-ab (bolagsupplysningen om deras företag)

Kan även lista upp fler adresser och uppgifter, men det strider mot Flashbacks regler.

Anledningen att jag tänder till är för att du litar på folk som säger en sak utan att kunna bevisa det, sen får du för dig att dom bankar ut skiten (när du inte egentligen har en aning om det finns någon sanning i det). Men jag ljuger och hittar ju på allt? Lär dig argumentera så att du inte hugger dig själv i ryggen. Fråga istället om jag har någon referens på det jag presenterar, inte håna/spela tuff för att trycka ner mig vilket du aldrig kommer lyckas med. Vill du ha en referens/källkritik på vilket IP du sitter på eller var du bor också. För det går att ordna om du vill ha mer fakta som övertygar dig om att jag inte bara hittar på saker? Nu lägger vi ner det här, för det är inte bara i A-pihp tråden du ifrågasätter mig just nu, utan du letar efter anledningar att bevisa att jag sitter och mytar ihop saker.

Tycker du ska fortsätta röka A-pihp och ta 3-cmc, för det är ju helt ofarligt och man kan inte dö av det enligt dig.

Citat:
Har du skrivit den där listan själv? Måste du tända till så fort något du skriver blir ifrågasatt? Varför kan du inte bara ha en trevlig ton och antingen länk till ett fall där 3-cmc är den fastställda dödsorsaken eller så erkänner du att du har fel? Om man har flera substanser i sin kropp och dör så är det inte enbart 3-cmc som är orsaken till dödsfallet.
Citera
2017-07-27, 20:19
Medlem
Har letat efter 3-cmc länge nu.. Har varit slut hos bolaget länge nu.. Nån som har kontakt med dem och vet ifall det kommer in i dagarna? Eller vart man annars kan få tag på det?

Ifall ingen vet vill jag gärna ha tips på en rc nu som är faktist är bra? Letat i alla trådar och verkar helt dött faktist.. Men skriv pm med tips tack
Citera
2017-07-30, 21:01
Medlem
svampssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xinot
Har letat efter 3-cmc länge nu.. Har varit slut hos bolaget länge nu.. Nån som har kontakt med dem och vet ifall det kommer in i dagarna? Eller vart man annars kan få tag på det?

Ifall ingen vet vill jag gärna ha tips på en rc nu som är faktist är bra? Letat i alla trådar och verkar helt dött faktist.. Men skriv pm med tips tack

Då 3-cmc knarkklassas den 18e augusti lär ingen rcshop med självbevarelsedrift ta in den något mer. OnT: 3-fea verkar vara rätt uppskattad bland stimfolket här
Citera
2017-07-30, 21:13
Medlem
svampssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robertlu
Men sluta med att prata med mig om du inte orkar höra mina noveller människa! Hade inte vi ett avslut här om dagen tycker du? Eller ska du fortsätta skriva inlägg som handlar om hur värden skulle se ut utan könssjukdommar och AIK. Finns ett flertalfall där 3-mmc kunnat fastställas som dödsorsak. 3-cmc har jag sett med egna ögon, dock är det svårt för läkarna att avgöra vilken drog som det oftast handlar om då många har fler droger i kroppen som kan ha påverkat dödsorsaken.

Att 3-mmc orsakat dödsfall kan jag tänka mig. Du kunde i princip fylla på och fylla på och fylla på med ungefär likvärdig effekt. Dödsfall orsakade av 3-cmc, är det OD via intravenös administrering då? Jag har så svårt att se att 3-cmc via nasal administrering skulle orsaka dödsfall, pga rätt självklara anledningar för de som kört 3-cmc mycket. Men ja visst, en allergisk reaktion tar ju inte hänsyn till ROA I guess. Och är ens hjärta känsligt/defekt sedan tidigare.. så ptja varför inte. Det är ju inte vitaminer man stoppar i sig.

Jag blir nyfiken på vad du menar mer i detalj, när du skriver att du sett dödsfall på 3-cmc med egna ögon, om du pallar berätta. Mvh
Citera
2017-07-30, 21:39
Medlem
KneKhis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampsson
Då 3-cmc knarkklassas den 18e augusti lär ingen rcshop med självbevarelsedrift ta in den något mer. OnT: 3-fea verkar vara rätt uppskattad bland stimfolket här

Allvar? Källa? Hade hoppats på en sista omgång med denna ju Många bra substanser som försvinner nu, först 2-fl-ketamin och nu denna
Citera
2017-07-31, 01:41
Medlem
Lars1989s avatar
Citat:
Har du någon form av källa på det? Letat överallt men hittar ingenting.
Citera
2017-07-31, 23:44
Medlem
robertlus avatar
Liten lögn i att jag personligt sett det. Men personen i fråga drog i sig så MYCKET under så kort tid det bara gick att få in i näsan+att att han hade intagit andra saker. Men vad jag vet så fastställdes det som en OD (med dödlig utgång) på grund av stroke senare följt av koma och hjärttopp.

Tror inte "vanlig" administrering med normala doser är speciellt "dödsfarligt". Men jag tror det beror på att att 3-cmc inte är som 3-cmc var när det kom och det blir svårare för läkarna att fastställa dödsorsaker då det oftast handlar om "speedballs" eller cocktail-mixar av diverse olika droger.

Ungefär som allt skitsnack om att det aldrig funnits ett fall där cannabis varit dödsorsaken. Troligtvis finns det 1000-tals fall där det är så men man har inte kunnat urskilja om det varit alkoholen, tjacket eller Kolan. Cannabis är ju ändå blodtryckshöjande och du får högre hjärtfrekvens, vilket kan med medföra hjärtstopp stroke (oftast om du har oturen att du fötts med dolt hjärtfel)

Knarka lugnt bara. Jag är på sträckbänken igen och rör inget av det numera....

Citat:
Att 3-mmc orsakat dödsfall kan jag tänka mig. Du kunde i princip fylla på och fylla på och fylla på med ungefär likvärdig effekt. Dödsfall orsakade av 3-cmc, är det OD via intravenös administrering då? Jag har så svårt att se att 3-cmc via nasal administrering skulle orsaka dödsfall, pga rätt självklara anledningar för de som kört 3-cmc mycket. Men ja visst, en allergisk reaktion tar ju inte hänsyn till ROA I guess. Och är ens hjärta känsligt/defekt sedan tidigare.. så ptja varför inte. Det är ju inte vitaminer man stoppar i sig.

Jag blir nyfiken på vad du menar mer i detalj, när du skriver att du sett dödsfall på 3-cmc med egna ögon, om du pallar berätta. Mvh
Citera
2017-08-01, 12:29
Medlem
svampssons avatar
Citat:
Har du någon form av källa på det? Letat överallt men hittar ingenting.

Citat:
Ursprungligen postat av KneKhi
Allvar? Källa? Hade hoppats på en sista omgång med denna ju Många bra substanser som försvinner nu, först 2-fl-ketamin och nu denna

Enligt min kranar i stan som säljer det och folk i den kretsen. Någon av dem ville tydligen här om dagen bli av med allt till en kille för en klumpsumma. Jag kanske har fel. Det kanske inte alls klassas. Nu blir jag ju lite osäker..
Citera
2017-08-01, 12:31
Medlem
Lars1989s avatar
Jag har kollat på varenda möjlig hemsida som det bör stå på, regeringen, polisen, FHM m.m och inte ett ord. Inte ett ord om någon klassning 18/8 öht. Hoppas du har fel.

Edit: I vilken del av landet bor du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in