2014-08-28, 11:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fladdran
Jaha.. Men vad fan ska jag äta då om jag känner mig totalt likgiltig och har avsaknad av alla känslor, både positiva, negativa och lust helt?

Folk säger till mig att jag är "deprimerad" för att jag är likgiltig och inte känner något och säger att jag bör testa ssri, borde jag inte det? :/ Vad borde jag då testa?

Jag vet inte riktigt vad du borde testa, jag har gett upp de där och faktiskt mår man bättre utan såna där mediciner. Ect har jag inte provat själv, men har hört många mår väldigt mycket bättre av de men de gäller mest i början inget som förändrar livet i längden.
Citera
2014-08-28, 11:38
Medlem
Citat:
Oj jävlar, hur mådde du på det? :O Låter som du går runt som en zombie dygnet runt och är jättetrött?

haha minns inte det var ett tag sen.
Citera
2014-08-28, 12:16
Medlem
Citat:
Fick fluoxetine utskrivet i alla fall (: Hoppas att den är bra och hjälper =D Någon som har erfarenhet av den?

Ja men det var länge sen. Prövat fem olika SSRI utan effekt men jag är svårmedicinerad och läkarna misstänker att jag hör till de få procent som inte får effekt. Hoppas det går bra för dig.
Citera
2014-08-28, 17:56
Medlem
Citat:
Fick fluoxetine utskrivet i alla fall (: Hoppas att den är bra och hjälper =D Någon som har erfarenhet av den?

fluoxetin var den första psykmedicinen jag fick, var 15 då. den tog mig ur den djupaste depressionen men var rätt värdelös på ångesten tyvärr
Citera
2014-08-28, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neonbodystyle
fluoxetin var den första psykmedicinen jag fick, var 15 då. den tog mig ur den djupaste depressionen men var rätt värdelös på ångesten tyvärr

Okej, så den funkar? Men du blir mer normal än glad och lycklig och lustfylld eller? ^^
Citera
2014-08-28, 20:36
Medlem
Citat:
Okej, så den funkar? Men du blir mer normal än glad och lycklig och lustfylld eller? ^^

funkade då iaf. minns inte hur jag blev, slutade med den för drygt fem år sen.
Citera
2014-08-29, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neonbodystyle
funkade då iaf. minns inte hur jag blev, slutade med den för drygt fem år sen.

Minns du ungefär hur lång tid det tog innan medicinen började verka?
Citera
2014-08-29, 13:27
Medlem
Citat:
Minns du ungefär hur lång tid det tog innan medicinen började verka?

tyvärr inte det var sju år sen. men ssri brukar ta runt 4 veckor på sig att verka.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in