2016-12-02, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Jag bumpar det här inlägget från sommaren 2014. Det här kontot på Twitter tillhör Skråmos svärmor. I reportaget i UG visas hennes Twitterkonto upp och det är från den adressen. Det verkar vara raderat nu.

Det finns ett par skärmdumpar från kontot här:

https://www.buzzfeed.com/ellievhall/inside-the-lives-of-the-wives-and-widows-of-isis?utm_term=.epORAxXa5#.er0zR25Lb

Går att se lite gammalt twittrande på https://web.archive.org/web/20150114132105/http://twitter.com/muhajirahfillah
"Some women walking with their cheeps", verkar som hon stavar värre än tele2fåret
Senast redigerad av Mploko 2016-12-02 kl. 21:06.
Citera
2016-12-02, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mploko
Går att se lite gammalt twittrande på https://web.archive.org/web/20150114132105/http://twitter.com/muhajirahfillah
"Some women walking with their cheeps", verkar som hon stavar värre än tele2fåret

Jag minns hennes konto från innan det raderades. Hon uttryckte att hon som kvinna fått frihet - skriver också här att hon kan gå ut på gatorna, fri... Hon visade bilder på skolan där hennes dotter gick också.

På slutet har kvinnor inte kunnat gå ut i princip alls under IS. Förändrades det så mycket och kunde kvinnor röra sig någorlunda fritt i början av kalifatet. Eller var det rena lögner redan då?
Citera
2016-12-03, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mploko
ummhamza.shahab var hennes facebookadress redan innan hon gifte om sig? Kanske långsökt men på https://mobile.twitter.com/muhajiraumhamza länkas till en svensk blogg som även länkas i kommentarerna till http://farooq.blogg.se/2010/july/skagget-sunnah-eller-obligatoriskt.html av en svensk Khadijah.

Note to self: Shahab är naturligtvis Lisa Treutigers exmans svenska namn. Och Hamza är ett maskulint namn, hennes son då. Har hon även en dotter kan hon vara tjejen i BBCs dokumentär.
Medan muhajiraumhamza är Michael Skråmos svärmor. Kallar väl sin unge till samma namn.
Senast redigerad av Mploko 2016-12-03 kl. 01:48.
Citera
2016-12-03, 08:22
Medlem
Citat:
De fyra spindlarna i svenska IS-nätet

Här är nätverket bakom två generationers jihadister.
Två blev självmordsbombare, en annan rekryterare, en dömdes för terrorbrott.
– De äldre personerna figurerar fortfarande i bakgrunden, säger författaren Magnus Sandelin som skrivit flera böcker om religiöst extrema rörelser.

Citat:
En tidigare huvudperson i nätverket var svensk-marockanen Mohamed Moumou. Under en tid stod han skriven på Abu Omars adress. Moumou fick en hög ställning som al-Qaidas andreman i Irak innan han sprängde sig själv till döds i oktober 2008 i Mosul.

http://www.expressen.se/nyheter/de-fyra-spindlarna-i-svenska-is-natet/
Citera
2016-12-04, 15:47
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TroyParksIII
Får inte skjuta dem? De mördar, våldtar och allt annat skit de håller på med så de har förlorat sin rätt att ha ett liv. Sveriges politiker bryr sig inte om lagar. Gäller inte lagarna för dem som kommer hit med sina "barnbrudar", mördar och våldtar på flyktingförläggningar, förtrycker kvinnor m.m. m.m. Så gäller inte lagarna för oss heller.

Ska vi bara sitta och vänta?

Nä om du läser mitt inlägg igen, ser du lite ideer. Och NEJ, man får inte skjuta dom.
Men som andra skrivit, många låter sig bli skjutna. Så det blir en självsanering av den typ du önskar ändå.
Winwin. Dom kommer till paradiset och vi blir av med dom.
Citera
2016-12-05, 21:41
Medlem
elgecys avatar
Inget nytt om Lisa? Med tanke på att hon levt ett socialt och aktivt liv innan islamiseringen finner jag det är märkligt att ingen som känt henne yppar ett ord om henne här i tråden..
Citera
2017-06-04, 21:31
Medlem
Herostratoss avatar
Mer aktuellt än någonsin att hålla koll på detta pack. För jag tror inte vi enbart kan lita till SÄPO. Ni som vet får gärna uppdatera.
Citera
2017-06-05, 19:16
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Mer aktuellt än någonsin att hålla koll på detta pack. För jag tror inte vi enbart kan lita till SÄPO. Ni som vet får gärna uppdatera.

Jag har varit tillsammans med ett polisbefäl (ja, jag är kvinna), så jag har tagit del av en hel del personliga åsikter från poliser på fritiden. Dom är inte nöjda med dagens chefer kan jag säga, för att utrycka sig jävligt milt.
------
Sverige är unikt med att inte kräva nyligen gjorda IQ-tester för säkerhetoperativa och byråtjänstemän. Den interna inaveln är ett faktum, så vi får hoppas på CIA och MI6 istället. Dom gillar oss svenskar, och ger oss gärna "nappflaskan" om vi behöver den. Tyskland är också beredda att ta på sig föräldraskapet, om så skulle behövas.
Citera
2017-06-07, 12:05
Medlem
Flera terrordåd har planerats i olika städer, bland annat i Örebro och Stockholm. Det här säger en 34-årig örebroare i polisförhör.

Vem är den här 34-åringen? Någon som vet mer?

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=159&artikel=6708765
Citera
2017-06-07, 15:44
Medlem
PropusGhandis avatar
Flera relevanta punkter

Citat:
Hänvisningen till att det är ett ”nytt fenomen” är beklämmande och helt felaktigt. Svenska medborgare – samt inresta – som har deltagit i terrororganisationers utbildningar, träningsläger och organisation är tvärtom en företeelse med mångåriga rötter i Sverige. Vi gör bara ingenting åt det.
När det 2008 visade sig att andremannen för Al Qaida i Irak var svensk medborgare så hände ingenting. Mannen var på träningsläger i Afghanistan, liksom många andra svenska medborgare, redan på 90-talet. Den 10 mars 2010 pekas Sverige ut av FNs särskilda kommitté som en central plats för rekrytering, propaganda och stöd åt islamistiska terrorgrupper. En av terrorgruppen Al Shabaabs ledare bodde också i Rinkeby i mer än 10 år och undervisade i en moské innan återupptagandet av rollen som terrorledare. Deras hemsida drevs från Sverige, vilket var väl känt. Svenska toppnamnet för globala Hizb Ut Thahrir, som vill avskaffa demokratin och införa shariastat, var också ordförande för KTH Muslimska Studenter utan att det ansågs vara besynnerligt.
Samma Hizb Ut Thahrir – stort i bland annat Centralasien – hade en imam som landade i Strömsund som kvotflykting. Det är mycket anmärkningsvärt att han trots efterlysning av Interpol för vapenbrott och terrorism fick uppehållstillstånd och fick arbeta som SO-lärare* innan han sköts i huvudet i vad som misstänks vara ett utländskt beställningsjobb. Hans uzbekiska församling hade svårigheter med SFI eftersom männen föredrog att kvinnorna satt längst bak i klassrummet, bärande niqab utan tillåtelse att tala för sig själva. SFI gick förstås med på könsuppdelade rum innan kompromiss nåddes med bildskärmar.
Algeriska terrorgruppen GIA (Groupe Islamique Armé), som massakrerat hela byar, fanns i Sverige på 90-talet och en redaktör för deras tidning bodde i Haninge. När Jyllandspostens redaktion skulle halshuggas så var samtliga fyra gripna terrorister svenskar. Huvudmannens förehavanden är en följetong med gripanden i både Afrika och Pakistan.
När en ung svensk döms i Bosnien för att ha förberett ett terrordåd så sker transfer till Sverige efter en kortare tid. Väl här släpps han för att sedan gripas återigen i Grekland med kniv och uniform. Vem hade kunnat ana?
Dåden i Paris och Bryssel har svenska kopplingar. I ämneslitteratur om jihadism från Tjetjenien, Indonesien, till USA och Marocko omnämns Sverige anmärkningsvärt ofta. Vi kan stapla exempel på varandra länge till, men mönstret är tydligt. Det finns knappt en islamistisk terrorgrupp som inte har befunnit sig i Sverige. De flesta har verkat helt ostörda. Man kan tolka läget i Sverige som att vi sedan decennier har hanterat terrorgrupper med silkesvantar utefter principen att ”om vi låter er vara ifred, så angriper ni inte oss”. Detta agerande kan betraktas som en etisk fortsättning på Sveriges policy under andra världskriget att inte ta ställning med närandet av förhoppningen att vi därmed inte själva skulle bli en måltavla. Vi har sannerligen inte lärt oss någonting av den erfarenheten.

https://medbloggen.se/2017/03/16/flatheten-mot-terrorister-maste-upphora/
Citera
2017-06-07, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirakelspektakel
Det har sista tiden framkommit att allt fler invandrade flyktingar boendes i Sverige åker till krigshärdar och krigar för Isis.
Grymheter som sker i Syrien och Irak med direkta blodbad,kidnappningar och halshuggningar av barn är något dessa invandrade "Svenskar" gör sig skyldig till.

Vilka är de?
Var bor de?
Hur understöds de ekonomiskt?
Vilka bidrag har de som en gör Sverige delaktig i krigsbrott?
Hur hanterar Svensk polis dessa grova terrorister?

Definns i mALMÖ, där man ser ISIS flaggan vaja från till exempel motorvägsbroar, klistermärken på bilar och så vidare. Det är luder som Katrin Stjernfelt.Jammeh som vill ha det så.

Tråla på "gangsterjihadist" på youtube, det finns en dokumentär som gjordes av australiensare men som aldrig kommer att visas på SVT (där inavlade patrask och muslimer jobbar) för det är inte pk. det är ett mysterium för mig varför man betalar tv licens överhuvudtaget.

Man ska aldrig handla hos muslimer, där muslimer jobbar eller hos verksamheter där muslimer äger för de fifflar med skatt, bidrag och annat så att de kan skicka pengar till isis. det är anledningen till varför det är så många växlingskontor och pengarskickarkontor i Malmö. Svarta pengar som skickas. Sedan alla dessa verksamheter kring Möllevångstorget där man efter arbetstid har svart arbetskraft, självlärda frisörer, guldförsäljning, försäljning av tyska matvaror där man fifflat bort moms och skatt och tull för att kunna sälja billigt till vänsterpatrask och kommunister. Knarkförsäljning, omfattande knarkförsäljning och sedan all den kriminalitet som följer med dessa "hobbys". Om man hade gjort razzior lite då och då hade man sparat in miljonebelopp och tvingat bort alla dessa vidriga och äckliga muslimer. De som ägnar sig åt icke rumsrena saker, tung ekonomisk kriminalitet finns kring Möllevångstorget, Seved och i ghettot Rosengård.

Jag ska avsluta med att jag blir skitnödig när jag ser en muslim. i Malmö finns de i massor.
Senast redigerad av stassministern 2017-06-07 kl. 15:54.
Citera
2017-06-09, 20:06
Medlem
asgamarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Flera terrordåd har planerats i olika städer, bland annat i Örebro och Stockholm. Det här säger en 34-årig örebroare i polisförhör.

Vem är den här 34-åringen? Någon som vet mer?

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=159&artikel=6708765
Undvik stora folksamlingar, hur är säkerheten på Grönan och Liseberg dessa dagar? Grönan är ju hett nu.. Skulle dessa djur ha möjligheten att ta sig in med en bomb? Kniv räcker ju har vi ju sett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in