Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-27, 13:44
  #25
Medlem
soffsitss avatar
Säsong 2 var riktigt bra, bättre än säsong 1 enligt mig.
Citera
2015-09-11, 04:04
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Majestic
Har læst på diverse Amerikanska forum att BoJack ær løst baserat på Bob Saget!

En avdankad skådis som nådde sin peak med en familje-sitcom på 90-talet, dær han spelar en helylle familjefar, men i verkligheten så ær han raka motsatsen. Finns många paralleler om man går in på detaljer


Weird att jag spontant gissade att det var Bob Saget som inspirerat dem. Trots att det enda jag vet om Saget är att han var med i Full house och senare i nån pinsam amerikansk "knäppa klipp".

Tycker serien är riktigt bra efter 10 avsnitt. Helt klart i klass med tidiga Simpsons, Home Movies och Rick & Morty. Begriper inte hur folk kan jämföra serien med skräpserier som Family Guy.

En brist med serien är att huvudpersonen är rätt osympatisk, visst, det är lite poängen, men det gör det svårare att finna engagemang för hans strävan. Annars är det en smart och intressant serie.
Citera
2016-02-29, 20:26
  #27
Medlem
Riktigt rolig serie, har plöjt genom båda säsongerna på två dagar nu och skrattar ganska ofta åt skämten. Absolut, den bjuder inte på gappflabb hela tiden som de första säsongerna av Family Guy eller American Dad, men gillar den starkt ändå. Älskar kommentaren att "Juice controls the media" när Bojack och hans gamla polare(som är jude?) pratar om deras Vitamax blender.
Citera
2016-05-28, 01:34
  #28
Medlem
Fantastisk serie! Älskar all underfundig och subtil humor, många skämt som man först inte fattar men sedan dyker upp igen och knyter ihop säcken i senare avsnitt.

Kan verkligen tipsa alla som gillar serien om denna länk

Finns så många guldkorn att jag knappt vet vart man ska börja
Citera
2016-07-22, 14:14
  #29
Medlem
Hela säsong 3 finns nu på netflix
Citera
2016-07-24, 03:56
  #30
Medlem
Tycker att det är konstigt att Bojack Horseman inte är mer populärt här i Sverige. Det är en, i mitt tycke, fantastisk serie. I början är det en sjuk/rolig serie med små roliga bakgrundsskämt men ju mer man ser desto djupare blir den. Serien är en berg och dalbana emotionellt. Den får en verkligen att tänka till om sitt liv ibland, men det blir inte allt för deprimerade. Det är en perfekt blandning. Och allt detta från en animerad serie om en talande häst. Trodde först att det skulle bli en ny family guy, fast det blev något mycket bättre.
__________________
Senast redigerad av Cabra 2016-07-24 kl. 03:59.
Citera
2016-07-26, 12:47
  #31
Medlem
insectqueens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cabra
Tycker att det är konstigt att Bojack Horseman inte är mer populärt här i Sverige. Det är en, i mitt tycke, fantastisk serie. I början är det en sjuk/rolig serie med små roliga bakgrundsskämt men ju mer man ser desto djupare blir den. Serien är en berg och dalbana emotionellt. Den får en verkligen att tänka till om sitt liv ibland, men det blir inte allt för deprimerade. Det är en perfekt blandning. Och allt detta från en animerad serie om en talande häst. Trodde först att det skulle bli en ny family guy, fast det blev något mycket bättre.

Håller med till fullo, det är utan tvekan en av dom mest intressanta animerade serier som går just nu.
Den har en bra blandning av allvar och humor. Bojack är en ångestfylld karaktär, älskade tillbakablickarna från hans fuckade barndom.

Ser framemot säsong 3 som jag tänkte se i dagarna med skräckblandad förtjusning.
Citera
2016-07-31, 23:19
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insectqueen
Håller med till fullo, det är utan tvekan en av dom mest intressanta animerade serier som går just nu.
Den har en bra blandning av allvar och humor. Bojack är en ångestfylld karaktär, älskade tillbakablickarna från hans fuckade barndom.

Ser framemot säsong 3 som jag tänkte se i dagarna med skräckblandad förtjusning.

Du får gärna berätta vad du tyckte om säsong 3 när du sett den.
Citera
2016-08-18, 01:00
  #33
Medlem
Älskar att netflix släpper hela säsong 3 i ett svep.
Mr. Peanutbutter, vilken kille!
Citera
2016-09-16, 12:56
  #34
Medlem
Snusets avatar
Jag måste erkänna att Bojack är bland de bästa dramaserier jag någonsin sett. Som nästan alla andra här i tråden förväntade jag mig en komedi, och var nästan förbannad efter 3 avsnitt över hur jävla icke-rolig den var. Sen tvingade jag mig igenom ett par episoder till, och sen kom s01e11... Herrejävlar vad känslorna svallade över. Helt plötsligt gick den från dafuq till bestever.

Nu är jag mer eller mindre fixerad, har sett säsongerna flera gånger och sitter och pausar varannan sekund för att studera detaljer i bakgrunden och tänka igenom vad som egentligen händer.

Satan i helvetesjävlar vad bra den är.

Tänker helt sonika länka till samlingsklipp med Vincent Adultman. Runt 0.30 får mig att böla som en femåring som saknar mamma varje gång jag ser det. Alltså när Vincent ger Bojack en klapp på kinden.

https://www.youtube.com/watch?v=6Kp8IwgZ7EA
Citera
2016-09-17, 12:53
  #35
Medlem
insectqueens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuset
Jag måste erkänna att Bojack är bland de bästa dramaserier jag någonsin sett. Som nästan alla andra här i tråden förväntade jag mig en komedi, och var nästan förbannad efter 3 avsnitt över hur jävla icke-rolig den var. Sen tvingade jag mig igenom ett par episoder till, och sen kom s01e11... Herrejävlar vad känslorna svallade över. Helt plötsligt gick den från dafuq till bestever.

Bojack är en tung serie, mycket mörker där. Den är ju såklart väldigt rolig också men i slutändan känner man sig lite missmodig. Visst finns det andra animerade serier med en del allvar, men Bojack är en klass för sig. Hans totala oförmåga att känna sig lycklig och nöjd, allt självsabotage, missbruk och allmänt depraverat beteende.
Scenerna från hans barndom är hjärtekrossande. Klart en av dom bästa serierna som går nu.
Citera
2017-05-20, 16:37
  #36
Medlem
Såg om serien nu för tredje gången, lika bra varje gång. Är grymt taggat på att se vad de ska hitta på i säsong 4 som kommer nu i sommar.
__________________
Senast redigerad av Cabra 2017-05-20 kl. 16:41.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback