2014-08-25, 21:45
Medlem
Jag tycker att vaktmästare verkar vara en mycket dålig idé eftersom det är överskott på sådana. Bilmekaniker är kanske rimligt? Det sägs det ju dessutom vara hyfsad efterfrågan/brist på (om man nu kan lita på tidningsartiklar).
Citera
2014-08-26, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uffe123
Jag tycker att vaktmästare verkar vara en mycket dålig idé eftersom det är överskott på sådana. Bilmekaniker är kanske rimligt? Det sägs det ju dessutom vara hyfsad efterfrågan/brist på (om man nu kan lita på tidningsartiklar).

Finns inte någon sån utbildning där jag bor tyvärr.
Citera
2014-08-26, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRageInsideMe
Problemet är att sådana jobb inte växer på träd. Det senaste året har jag sökt 2 jobb inom yrket. 2 jobb av 2 möjliga.
Sen verkar det ändå inte spela någon roll om man har erfarenhet eller inte, för det verkar alltid finnas någon annan som kan mer. Ett av jobben som jag sökte fick jag reda på efteråt att en person va redan tillsatt innan annonsen lades ut. Inte särskilt kul att söka jobb som redan är tillsatt.

Har du varit arbetslös i två år och bara sökt två jobb på under denna tid? Du svarade nog på din egen fråga angående varför du inte får något jobb, när du inte ens har sökt något.
Citera
2014-08-26, 21:23
Medlem
Vad tror du om kyltekniker?
Citera
2014-08-26, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aphelion.
Har du varit arbetslös i två år och bara sökt två jobb på under denna tid? Du svarade nog på din egen fråga angående varför du inte får något jobb, när du inte ens har sökt något.

Det sa jag inte. Jag har sökt två jobb inom ett specifikt yrke, alltså fastighetsskötare. Har sökt andra jobb också så klart.

Citat:
Ursprungligen postat av uffe123
Vad tror du om kyltekniker?

Osäker på exakt vad det innebär men det får vi kolla upp. Se om det finns utbildningar inom det där jag bor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in