2014-08-19, 19:41
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soulreaper
Avstängningarna gäller i 1 år, och således kan man lyckas med konststycket att bara ha en aktiv avstängning när man stängs av för 3:e, 4:e och 5:e gången. Jag har inte tittat på användaren i fråga men det är det troligaste svaret.
Ok, det är inte bara varningar som gäller i ett år utan också avstängningar. Det förklarar saken.
Citera
2014-08-19, 19:41
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Ok, det är inte bara varningar som gäller i ett år utan också avstängningar. Det förklarar saken.

Vilket förklaras i FAQ:en.

Citat:
Q: Hur länge gäller de där varningarna och avstängningarna?
A: Preskriptionstiden för regelbrott är ett år. Efter det gäller de inte längre.
Citera
2014-08-19, 19:50
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Vilket förklaras i FAQ:en.
Räknas själva avstängningstiden in i preskriptionstiden? Alltså, är man helt ren om man sköter sig i 6 månader efter en avstängning på 6 månader?
Citera
2014-08-19, 19:52
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Räknas själva avstängningstiden in i preskriptionstiden? Alltså, är man helt ren om man sköter sig i 6 månader efter en avstängning på 6 månader?

Nej, givetvis gör det inte det. Efter sex månaders avstängning är det ett år som gäller.
Citera
2014-08-19, 19:59
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Nej, givetvis gör det inte det. Efter sex månaders avstängning är det ett år som gäller.
Så preskriptionsklockan stannar både för varningar och avstängningar vid en avstängning?

Edit: vid eftertanke så blir varningarna nollställda vid avstängning så det var inte aktuellt.
Senast redigerad av HappySadHarry 2014-08-19 kl. 20:10.
Citera
2014-08-20, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C-3PO
Just nu händer ingenting. Varningarna är giltiga i ett år från det att de delades ut. Det innebär att de under den tiden kan ligga till grund för om användaren ska bedömas som ohörsam och därmed stängas av. Ta det bara lugnt och skriv inlägg som är on topic så kommer allt att gå bra.
Gäller samma sak avstängningar? Låt säga att jag blir avstängd för första gången, och därefter sköter mig i över ett år och därefter blir avstängd igen, räknas då den sekundära som "min första avstängning"? Jag hittar ingen information om detta.
Citera
2014-08-20, 07:29
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
räknas då den sekundära som "min första avstängning"?

Ja.

admin5
Citera
2014-08-21, 01:27
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Så preskriptionsklockan stannar både för varningar och avstängningar vid en avstängning?

Edit: vid eftertanke så blir varningarna nollställda vid avstängning så det var inte aktuellt.

Blev lite fel där när jag svarade. Ett år är alltså från startdatum på avstängningen.
Citera
2014-08-22, 01:44
Medlem
Hegernatarens avatar
Så om man drar på sig 3 till 6 varningar och sedan får en avstängning, måste man då dra på sig 3 till 6 ytterligare innan man får nästa avstängning eller är det direkt avstängning som gäller?

Bra att veta innan man startar en trolltråd om hur knyppling botar impotens
Senast redigerad av Hegernataren 2014-08-22 kl. 01:46.
Citera
2014-08-22, 01:52
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Hegernataren
Så om man drar på sig 3 till 6 varningar och sedan får en avstängning, måste man då dra på sig 3 till 6 ytterligare innan man får nästa avstängning eller är det direkt avstängning som gäller?

Bra att veta innan man startar en trolltråd om hur knyppling botar impotens
Ett klargörande. Vid en avstängning för 1.xx så stryks inte varningarna. Det är enbart de varningar som ingått i en fällande 2.01-omröstning som stryks.
Citera
2014-08-23, 03:49
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Ett klargörande. Vid en avstängning för 1.xx så stryks inte varningarna. Det är enbart de varningar som ingått i en fällande 2.01-omröstning som stryks.
Det är lite komplicerat, men hur som helst blir man inte alltid ren från en varning eller avstängning förrän efter ett år. Frågan är då exakt när startpunkten är.

Datumet man gör regelbrottet eller datumet man får varningen för det? Antar det senare.

Angående avstängning. Datumet man blir avstängd eller datumet avstängningen upphör. Antar det första oavsett om avstängningen är en vecka, en månad eller sex månader.
Citera
2014-08-23, 05:52
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Det är lite komplicerat, men hur som helst blir man inte alltid ren från en varning eller avstängning förrän efter ett år. Frågan är då exakt när startpunkten är.

Datumet man gör regelbrottet eller datumet man får varningen för det? Antar det senare.

Angående avstängning. Datumet man blir avstängd eller datumet avstängningen upphör. Antar det första oavsett om avstängningen är en vecka, en månad eller sex månader.
Man räknar ifrån den dagen man får sin varning/avstängning.
1:a Januari drar du på dig din första avstängning. Du är då tillbaka och postar den 8 Januari = 1 vecka

1:a Mars drar du på dig din andra avstängning. Du är då tillbaka och postar den 1:a April (kan vara 2:a, jag är inte helt säker på hur systemet räknar) = 1 månad

5:e April drar du på dig din 3:e avstängning, du är tillbaka 5:e Oktober (kan vara 6:e, se ovan) = 6 månader.

1:a December drar du på dig din 4:e avstängning, du är tillbaka igen 1:a Maj (kan vara 2:a) = 6 månader.

1:a Juni drar du på dig din 5:e avstängning, du är då tillbaka igen 1: Juli (kan vara 2:a) = 1 månad.

Anledningen till att du nu är tillbaka på 1 månad är att det innan denna avstängning bara finns 1 aktiv avstängning i ditt bagage och det gäller då avstängningen du fick i December. De andra har det gått 1 år sedan du fick och är således preskriberade.

Jag är lite trött men jag hoppas att du förstår vad jag menar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in