Citat:
Ursprungligen postat av
HappySadHarry
Det är lite komplicerat, men hur som helst blir man inte alltid ren från en varning eller avstängning förrän efter ett år. Frågan är då exakt när startpunkten är.
Datumet man gör regelbrottet eller datumet man får varningen för det? Antar det senare.
Angående avstängning. Datumet man blir avstängd eller datumet avstängningen upphör. Antar det första oavsett om avstängningen är en vecka, en månad eller sex månader.
Man räknar ifrån den dagen man får sin varning/avstängning.
1:a Januari drar du på dig din första avstängning. Du är då tillbaka och postar den 8 Januari = 1 vecka
1:a Mars drar du på dig din andra avstängning. Du är då tillbaka och postar den 1:a April (kan vara 2:a, jag är inte helt säker på hur systemet räknar) = 1 månad
5:e April drar du på dig din 3:e avstängning, du är tillbaka 5:e Oktober (kan vara 6:e, se ovan) = 6 månader.
1:a December drar du på dig din 4:e avstängning, du är tillbaka igen 1:a Maj (kan vara 2:a) = 6 månader.
1:a Juni drar du på dig din 5:e avstängning, du är då tillbaka igen 1: Juli (kan vara 2:a) = 1 månad.
Anledningen till att du nu är tillbaka på 1 månad är att det innan denna avstängning bara finns 1 aktiv avstängning i ditt bagage och det gäller då avstängningen du fick i December. De andra har det gått 1 år sedan du fick och är således preskriberade.
Jag är lite trött men jag hoppas att du förstår vad jag menar.