Hej! Har dragit på mig en riktigt jävla stökig förkylning med hög feber och allt som hör därtill. Jag orkar inte ens slå på datorn. Jag skulle därför uppskatta det något väldigt om någon här i tråden skulle orka ta på sig att posta resultat och listor för omgång 40. Samt dra igång nästa omgång, 41.
Två deltagare slutar i dagens tävling på vinnarresultatet nio poäng. För att få fram en ensam vinnare får vi nu tillämpa regel nummer två, lägsta totala procenttal.
Kotd: Brasilien (67%), England (58%), Frankrike (79%), Danmark (41%), Östersund (82%), Härnösand (28%), Hässleholm (64%) = 419/7 = 59,9
RedSavina: Brasilien (67%), Sydkorea (27%), England (58%), Frankrike (79%), Östersund (82%), Härnösand (28%), Hässleholm (64%) = 405/7 = 57,9
•3p för en vunnen omgång.
•2p för en omgång där man hade oturen att förlora via regel 2 eller 3.
•1p för varje omgång man har tvåsiffrigt antal rätt.
•1p för det lägst streckade tecken (som blev rätt) i en månad - detta tilldelas när sista omgången i månaden är färdigspelad.
En omgångs vinnare hittar vi såhär:
1. Högst antal rätt.
2. Lägsta totala procenttal bland dem med flest rätt. (SvS streckfördelning gäller)
3. Kupong som blev postad tidigast i aktuella omgång.
2015 års mästare koras efter årets sista europatips och han/hon hittar vi såhär:
1. Flest poäng.
2. Flest antal vunna omgångar.
3. Flest rätt i avslutande omgång.
4. Tidigast inlämnade rad i avslutande omgången.
Tack, Red - jag kommer fram till samma resultat (dock har jag bara fyra rätt, men det är mindre viktigt, då det ingen betydelse har för det samlade resultatet)