Citat:
Ursprungligen postat av
YoDude
Jag lägger ut ett scenario för dig:
(Jag antar att du brukar CB)
En granne ser dessa dödsblomster och ringer snuten, de kommer, knackar på, du öppnar, visar dem växterna och förklarar att de är sterila. Men grisarna tycker att det är lite misstänksamt att du har majaplantor i din trädgård. Så de bestämmer sig för att drogtesta dig, de hittar THC i ditt urin och BAM!
Du åker på ringa narkotika.
Onödigt att riskera torsk för värdelösa plantor. Men om du inte brukar eller innehar CB så låt det växa förfan

Nu ska du få höra hur det är: Du måste ha
dispens av jordbruksverket för att ha en avsiktligt/oavsiktligt odlad planta på ens gård, ifall det är i ens trädgård kan man inte ens förklara att det inte låg i ens vetskap att den växte där.
Citat:
Ursprungligen postat av
Avva66
Jag har nu testat att röka den, jag tog de små blommorna som började komma. Den var över 2.5 meter när jag tog bort den! Men som jag trodde så hade den noll effekt. Jag kan inte begripa varför det krävs tillstånd för att odla industrihampa.
Vad trevligt att du odlat lite för nöjets skull!
Anledningen till att det krävs tillstånd för industrihampa är för att det inte ska exploateras och förstöra den svenska floran, d.v.s. alla granplantage (som förvisso är mycket dåliga för urskogen) förändras till kväve/natrium och avfallsmark med 1åriga växter...