2014-09-06, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YoDude
Jag lägger ut ett scenario för dig:
(Jag antar att du brukar CB)
En granne ser dessa dödsblomster och ringer snuten, de kommer, knackar på, du öppnar, visar dem växterna och förklarar att de är sterila. Men grisarna tycker att det är lite misstänksamt att du har majaplantor i din trädgård. Så de bestämmer sig för att drogtesta dig, de hittar THC i ditt urin och BAM!
Du åker på ringa narkotika.

Onödigt att riskera torsk för värdelösa plantor. Men om du inte brukar eller innehar CB så låt det växa förfan
1. det är alltid olagligt att odla cannabis i sverige(vissa får dispens från staten).
2. Plantorna är inte sterila.
3. dom innehåller lite thc men kan innehålla mycket cbd.
Citera
2014-09-15, 14:26
Medlem
skitpungs avatar
Hur går det?
Citera
2014-11-12, 20:12
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitpung
Hur går det?
Ja visst ja, jo jag testade att röka det men det var värdelöst.
Det blev nog alldeles för lite meck.
Senast redigerad av Avva66 2014-11-12 kl. 20:16.
Citera
2015-08-08, 19:22
Medlem
Avva66s avatar
Årets Hampa. Denna gång endast en planta, men naturligt grodd av fågelfröna.
Den är som jag mätte ca 1.95 meter hög, och mycket ståtlig. Jag har inte gödslat den heller. Jag kommer att behålla den till den slutar att växa. Steril som tidigare, så att försöka röka den är bara till att glömma. Men en vacker växt, det är det. Olagligt? Ja, men det skiter jag i.

http://postimg.org/image/736aq0uo5/full/
Citera
2015-08-08, 20:38
Medlem
horghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Årets Hampa. Denna gång endast en planta, men naturligt grodd av fågelfröna.
Den är som jag mätte ca 1.95 meter hög, och mycket ståtlig. Jag har inte gödslat den heller. Jag kommer att behålla den till den slutar att växa. Steril som tidigare, så att försöka röka den är bara till att glömma. Men en vacker växt, det är det. Olagligt? Ja, men det skiter jag i.

http://postimg.org/image/736aq0uo5/full/

Alltså jag såg att du teströkt din fågelmats-hampa tidigare, utan effekt, föga förvånande.

Men om man nu ändå ska testa så kan jag berätta för dig att det är inte bladen du ska röka, utan budsen.
Citera
2015-08-08, 21:53
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av horgh
Alltså jag såg att du teströkt din fågelmats-hampa tidigare, utan effekt, föga förvånande.

Men om man nu ändå ska testa så kan jag berätta för dig att det är inte bladen du ska röka, utan budsen.
Men det blir aldrig buds på en steril hampa, här det det närmaste jag kan tänka mej buds på min årets hampa:

http://postimg.org/image/jsl4ixd91/full/

Ursäkta förstoringen, men den är tagen med en kvalitetsmobil. En gammal Nokia N8.
Något rökbart kommer det aldrig att bli, men vacker är den.
Senast redigerad av Avva66 2015-08-08 kl. 21:56.
Citera
2015-08-08, 22:19
Medlem
bigpetes avatar
Där är ju dock trikomer på "budsen", så det är bara att testa!
Citera
2015-08-09, 00:11
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigpete
Där är ju dock trikomer på "budsen", så det är bara att testa!
Japp, jag ska testa. Jag återkommer med ev resultat. Men jag tror inte det finns någon potens alls.
Citera
2015-08-09, 10:26
Medlem
horghs avatar
Citat:
Men det blir aldrig buds på en steril hampa, här det det närmaste jag kan tänka mej buds på min årets hampa:

http://postimg.org/image/jsl4ixd91/full/

Ursäkta förstoringen, men den är tagen med en kvalitetsmobil. En gammal Nokia N8.
Något rökbart kommer det aldrig att bli, men vacker är den.

Som nån skrivit tidigare så är ju inte fågelmats-hampan steril.

Att den har blivit framavlad för att ha så lite THC som möjligt är en helt annan sak.

Jag har råkat ut för ett liknande scenario i min trädgård, och dom plantorna blommade
Citera
2015-08-29, 09:40
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av horgh
Som nån skrivit tidigare så är ju inte fågelmats-hampan steril.

Att den har blivit framavlad för att ha så lite THC som möjligt är en helt annan sak.

Jag har råkat ut för ett liknande scenario i min trädgård, och dom plantorna blommade
Jag har nu testat att röka den, jag tog de små blommorna som började komma. Den var över 2.5 meter när jag tog bort den! Men som jag trodde så hade den noll effekt. Jag kan inte begripa varför det krävs tillstånd för att odla industrihampa.
Citera
2015-08-29, 11:52
Medlem
JuristGrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YoDude
Jag lägger ut ett scenario för dig:
(Jag antar att du brukar CB)
En granne ser dessa dödsblomster och ringer snuten, de kommer, knackar på, du öppnar, visar dem växterna och förklarar att de är sterila. Men grisarna tycker att det är lite misstänksamt att du har majaplantor i din trädgård. Så de bestämmer sig för att drogtesta dig, de hittar THC i ditt urin och BAM!
Du åker på ringa narkotika.

Onödigt att riskera torsk för värdelösa plantor. Men om du inte brukar eller innehar CB så låt det växa förfan
Nu ska du få höra hur det är: Du måste ha dispens av jordbruksverket för att ha en avsiktligt/oavsiktligt odlad planta på ens gård, ifall det är i ens trädgård kan man inte ens förklara att det inte låg i ens vetskap att den växte där.
Citat:
Jag har nu testat att röka den, jag tog de små blommorna som började komma. Den var över 2.5 meter när jag tog bort den! Men som jag trodde så hade den noll effekt. Jag kan inte begripa varför det krävs tillstånd för att odla industrihampa.
Vad trevligt att du odlat lite för nöjets skull!
Anledningen till att det krävs tillstånd för industrihampa är för att det inte ska exploateras och förstöra den svenska floran, d.v.s. alla granplantage (som förvisso är mycket dåliga för urskogen) förändras till kväve/natrium och avfallsmark med 1åriga växter...
Senast redigerad av JuristGross 2015-08-29 kl. 11:54.
Citera
2015-08-29, 21:41
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuristGross
Nu ska du få höra hur det är: Du måste ha dispens av jordbruksverket för att ha en avsiktligt/oavsiktligt odlad planta på ens gård, ifall det är i ens trädgård kan man inte ens förklara att det inte låg i ens vetskap att den växte där.

Vad trevligt att du odlat lite för nöjets skull!
Anledningen till att det krävs tillstånd för industrihampa är för att det inte ska exploateras och förstöra den svenska floran, d.v.s. alla granplantage (som förvisso är mycket dåliga för urskogen) förändras till kväve/natrium och avfallsmark med 1åriga växter...
Nope, den är naturligt uppväxt så att säga. Jag matar fåglarna. Men jag har odlat cannabis förr, så jag vet vad jag pratar om. Men det var då det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in