Nu har jag inte följt friidrott särskilt mycket på senare år, men det är ju inget annat än katastrof om mättekniken är så dålig? Hur kan detta accepteras? Eller är det bara partiska kommentatorer? Fram med mätstickan för fan.
Jo Pavey som vann 10000 och kämpade länge på 5000 är 40.. så.. många? Om hon vill.
Jo det går att hålla på längre upp i åren än vad många tror. Det beror mer på skador och motivation. Och det måste man säga om Fougberg, hon verkar trivas med det hon håller på med.
Ett skämt med ett försök till högteknologisk mätning i längdhoppet som inte fungerar. Nej fram med måttbandet som på Beamons tid tills de har fått detta att fungera på ett tillförlitligt sätt.
Nu har jag inte följt friidrott särskilt mycket på senare år, men det är ju inget annat än katastrof om mättekniken är så dålig? Hur kan detta accepteras? Eller är det bara partiska kommentatorer? Fram med mätstickan för fan.
Det ser oftast godtyckligare ut i TV än vad det är i verkligheten pga den där mätstickan i gropen inte alltid är helt rätt och kameravinkeln kan spela spratt. Men bevisligen så finns det vissa bekymmer med mätningen detta EM.
8.05, en bra tävling av Tornéus. Förblir han topp sex är det klart godkänt. Svårt att upprepa bronsbedriften från 2012, då han ju även var fyra i OS. Ingen stor form hitintills i år.
8.09 och femteplats, ännu bättre.
Senast redigerad av Ezzelino 2014-08-17 kl. 17:20.
Det ser oftast godtyckligare ut i TV än vad det är i verkligheten pga den där mätstickan i gropen inte alltid är helt rätt och kameravinkeln kan spela spratt. Men bevisligen så finns det vissa bekymmer med mätningen detta EM.
Men dom använder väl ingen (fysisk) mätsticka som förr i tiden, utan mätningen sker endast elektroniskt? Eller har jag missat något nu?
Vilken serie Ruuskanen gör idag, ett misslyckat kast som blev över 83 meter drygt och tredje längsta kastet ändå.Hehe Etelätalo är nu trea på 83.16 alla medaljer är i Finland hittils nu.
Senast redigerad av welcometoreality 2014-08-17 kl. 17:21.