2014-08-10, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alecia79
Vadå internet? Det är ju även reklam på dom här TVplay sidorna också...

De är ju en del av internet
Citera
2014-08-10, 02:05
Medlem
Bokmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alecia79
Vadå internet? Det är ju även reklam på dom här TVplay sidorna också...

Nämn nån?
Citera
2014-08-10, 02:09
Medlem
Bokmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannesoth
Nja, jo på sätt och vis. Men sen är jag också teknikintresserad, så det är t.ex. kul att sätta priserna i reklambladen i relation till webbshoppar, Amazon osv. Man ser också utvecklingen av olika produkter genom att titta på priserna. Ett exempel är 4K. Det är också intressant att se hur mycket en produkts pris sänks när en uppföljare är påväg. Osv.

Du vet att det är ren bluff det där? Prylar har varit billigare än när de ska reas ut på mellandags rean tex. Jippo

Teknikintresserad och du kollar då på skit prylar Elgiganten och de andra stora skit bolagen kränger?
Kvantitet går före kvalitet för dig märker jag?

oj vad neggig jag blev där.
Citera
2014-08-10, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bokmask
Du vet att det är ren bluff det där? Prylar har varit billigare än när de ska reas ut på mellandags rean tex. Jippo

Teknikintresserad och du kollar då på skit prylar Elgiganten och de andra stora skit bolagen kränger?
Kvantitet går före kvalitet för dig märker jag?

oj vad neggig jag blev där.

Du har delvis fel. De säljer en viss skit men de säljer också samma prylar som säljs i andra affärer. Vad menar du med att kvantitet går före kvalitet?
Citera
2014-08-10, 02:21
Medlem
Bokmasks avatar
Citat:
Du har delvis fel. De säljer en viss skit men de säljer också samma prylar som säljs i andra affärer. Vad menar du med att kvantitet går före kvalitet?

Fel? De gör väl inte reklam för den där förstärkaren för 40laxx med en racercykel för 34laxx på köpet?

De är billiga av en anledning.
billigt = kvantitet; mass produktion lätt att tillverka
dyrt = kvalitet; längre tid att göra mindre tillverkning totalt.

Väldigt grundläggande. Kvalitet kostar tyvärr är det så.

Varför vill du kalla dig teknikintresserad. Är inte prisfixerad ett bättre ord?

Hoppas du inte tar illa upp.
Citera
2014-08-10, 02:35
Medlem
Ttoclaws avatar
Har man adblock kommer ingen reklam, ens på youtube! Men inaktivera det på flashback, en av få sidor jag faktiskt kan unna lite reklam
Citera
2014-08-10, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bokmask
Fel? De gör väl inte reklam för den där förstärkaren för 40laxx med en racercykel för 34laxx på köpet?

De är billiga av en anledning.
billigt = kvantitet; mass produktion lätt att tillverka
dyrt = kvalitet; längre tid att göra mindre tillverkning totalt.

Väldigt grundläggande. Kvalitet kostar tyvärr är det så.

Varför vill du kalla dig teknikintresserad. Är inte prisfixerad ett bättre ord?

Hoppas du inte tar illa upp.

Ja du har delvis fel eftersom jag, tror, du bara refererar till en del av mitt inlägg. Du har helt rätt i att produkter blir billigare när man säljer fler av dom (men att dyrt betyder kvalité stämmer inte alltid). Du har dock fel när du säger att Elgigantens låga priser skulle påverka produktionskvantiteten hos ett företag vars produkter Elgiganten säljer (då nästan alla deras produkter kommer från stora internationella märken). Elgiganten är väl, i princip, inte unika med att sälja någon produkt alls, därför kan du inte säga att jag inte är intresserad av teknik bara för att jag läser Elgigantens reklamblad.

Som jag skrev tidigare så reflekterar t.ex. Elgigantens priser hur b.la. teknikens utveckling ser ut. För något år sedan var 4K väldigt dyrt - nu går det att köpa för acceptabla priser. Jag har följt prisutveckligen av 4K. Jag har då använt mig av t.ex. Elgigantens reklamblad för att ta reda på detta.

Det är också intressant att läsa dessa reklamblad eftersom de speglar den stora massan. Vi tar 4K som exempel igen. För drygt ett år sedan kunde man beställa 4K-TV på speciella hemsidor - nu kan man köpa en 4K-TV i varje stor elektronikbutik. Från att ha varit en produkt bara relativt teknikintresserade haft möjlighet att köpa (eller iallafall haft kunskap om) så kan nu den stora massan gå och köpa sig en 4K-TV på Elgiganten.

Jag tar inte illa upp, oroa dig inte
Senast redigerad av Hannesoth 2014-08-10 kl. 02:59.
Citera
2014-08-10, 12:29
Medlem
Autoziones avatar
Reklam på Youtube, da fuck? Installera Adblock så löser det sig finfint. Iofs finns det många sidor idag som gnäller om att folk använder Adblock och tror att de på något sätt är berättigade till intäkter men det skiter man/jag i
Citera
2014-08-10, 12:41
Medlem
Reklam är aldrig bra i mina ögon, köper helst inget alls som det görs reklam för just pga av reklamen.

Som tur är finns ad-block!
Citera
2014-08-15, 10:06
Medlem
Youtube får pengar för att visa reklam (från de som ligger bakom produkterna). Det lär inte ha att göra med att de vill glädja tittarna.
Citera
2014-08-15, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
Youtube får pengar för att visa reklam (från de som ligger bakom produkterna). Det lär inte ha att göra med att de vill glädja tittarna.

Absolut men frågan handlar om om det inte är ineffektivt för de företag som annonserar på Youtube.
Citera
2014-08-15, 10:40
Medlem
Citat:
Absolut men frågan handlar om om det inte är ineffektivt för de företag som annonserar på Youtube.
Jag tror absolut att samtliga tittare blir irriterade och stänger av reklamen så fort de har möjligheten, och att många låter bli att köpa produkterna för principens skull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in